۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱
کد مطلب : ۳۵۳۸۶
بام ایران در هجوم ریزگردها

ديد افقي در بروجن ۷ کيلومتر کاهش يافت/سالمندان و کودکان بيرون تردد نکنند

رئيس اداره هواشناسي بروجن ضمن بيان اين که ديد افقي در پي گرد و غبار 7 کيلومتر کاهش يافته است، گفت: از بعد از ظهر امروز و در طول روز فردا از ميزان غبار کاسته خواهد شد.
ديد افقي در بروجن ۷ کيلومتر کاهش يافت/سالمندان و کودکان بيرون تردد نکنند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کلار، امروز در پي هجوم ريزگردها به شهرستان بروجن ديد افقي به ميزاني کاهش پيدا کرد که دشت ها و کوه هاي اطراف به سختي قابل مشاهده است.

هجوم ريزگردها به شهرستان بروجن در حالي که موجب تيره و تار شدن آسمان شده است نفس کشيدن را هم براي برخي ها در چنين وضعيتي سخت کرده به گونه اي که مجبور به استفاده از ماسک شده اند.

آنچه که امروز بيش از هر چيز در شهرستان بروجن به چشم مي آيد ذرات گرد و غباري است که باعث کاهش ديد و کيفيت هوا و مشکلات تنفسي براي مردم شده است.

ديد افقي در بروجن ۷ کيلومتر کاهش يافت

نبي ا... بادست در اين باره به خبرنگار کلار، گفت: بررسي نقشه هاي پيش يابي عددي هواشناسي بيانگر ورود ذرات گرد و غبار به فضاي استان از سمت غرب و شرق مي باشد که منشا عمده گرد و غبار وارد شده به فضاي استان از نواحي شرقي و دشت هاي مرکزي کشور از سمت استان اصفهان است.

وي ضمن بيان اين که ورود گرد و غبار به استان منجر به کاهش ديد افقي تا حد ۷ کيلومتر و کاهش کيفيت هوا شده است، گفت: هم اکنون ديد افقي در شهرستان بروجن حدود ۲ تا ۳ کيلومتر مي باشد.

بيماران قلبي، سالمندان و کودکان بيرون تردد نکنند

بادست با اشاره به اين که ميزان آلاينده هوا و ذرات با قطر ۲.۵ ميکرومتر در شهرستان بروجن حدود ۲.۵ برابر حد مجاز است، افزود: بعد از ظهر امروز با افزايش سرعت باد مقداري از گرد و غبار کاسته و رقيق تر خواهد شد.

وي با بيان اين که همچنين با افزايش ابرناکي احتمال بارش هاي پراکنده در نيمه شرقي استان وجود دارد، گفت: با توجه به بالا بودن آلاينده هاي هوا و ذرات غبار در فضاي استان توصيه مي شود که افراد در معرض خطر از جمله بيماران قلبي و ريوي، سالمندان و کودکان از تردد خودداري کنند.

رئيس اداره هواشناسي بروجن همچنين گفت: براي فردا جمعه آسمان استان صاف همراه با غبار صبحگاهي و در بعد از ظهر وزش باد پيش بيني مي شود.

وي ضمن بيان اين که ديد افقي نسبت به روز گذشته در شهرستان بروجن ۷ کيلومتر کاهش يافته است، خاطر نشان کرد: از بعد از ظهر امروز و در طول روز فردا از ميزان غبار کاسته خواهد شد.

انتهاي پيام1026ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۰۷:۱۵

31 Jan 2020