۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳
کد مطلب : ۱۶۲۰۶
امام جمعه فلارد:

خاطرات شهدا، بیان واقعی معنویت است

تا پدر و مادر شهدا زنده اند بیائید برای آنها مستند سازی کنیم چرا که هزینه مستند آن به اندازه یک قرار داد باشگاه استقلال و پرسپولیس هم نمی شود.
خاطرات شهدا، بیان واقعی معنویت است

به گزارش جهان بین نیوز به نقل از خبرنگار سلام لردگان، امام جمعه بخش فلارد که در یادواره پنج شهید اصناف لردگان در سالن ارشاد اسلامی سخن می گفت، تصریح کرد: اگر امروز نام و یادی از شهید و شهادت وجود دارد به برکت همین یادواره و یادمانهاست.

حجت الاسلام بخشایش پور افزود: امروز این نگرانی وجود دارد که نسل دوم و سوم انقلاب نسبت به خاطرات شهدا چه اندیشه ای خواهند داشت؟

وی به ویژگیهای شهدا اشاره کرد و گفت: شهدا سه ویژگی مهم داشته اند، اولین شاخصه آنها در جبهه ها سیر و سلوک عملی بود ، ویژگی دوم آنها ولایت مداری و لایت پذیری آنها و شاخصه سوم شهدا فرصت خدمت به دین بود.

امام جمعه بخش فلارد گفت: امروز افراد کمی نیستند  که در زمان شهادت پدر، طفلی خردسال بوده و هیچ خاطره ای از پدر ندارند بنابراین کسانی باید باشند که این خاطره ها را  به نسلهای آینده انتقال بدهند.

بخشایش پور خاطرنشان ساخت: خاطرات شهدا بیان واقعی معنویت است و به تأسی از رهنمود رهبر معظم انقلاب تنها راه نجات نسل جوان ارتباط با معنویت است.

وی گفت: امروزه خطوط دینی که همان امربه معروف و حجاب و عفاف است شکسته شده و چیزی که باعث شد حجاب برداشته شود ترک امر به معروف و نهی از منکر بود.

ایشان در ادامه گفت : اگر ولایت مداری را از شهداء یاد بگیریم برای دنیا و آخرتمان بس است و تجلیل از شهدا به منزله قدم نهادن در مسیر شهداست .

وی افزود: اعتقاد من این است تا پدر و مادر شهدا زنده اند بیائید برای آنها مستند سازی کنیم و هزینه مستند آن به اندازه یک قرار داد باشگاه استقلال و پرسپولیس هم نمی شود.


گفتنی است، سخنرانی، مداحی و دکلمه خوانی توسط دختر یکی از جانبازان شهرستان و تجلیل از خانواده پنج شهید اصناف (شهید امان الله بامیری، شهید کرامت حسنی، شهید فتح الله بامیری، شهید کرم الله خالدی و شهید علی باز حسنی) از برنامه های اجرایی این یادواره بود.

DSC08610 copy

 

 

 

مرجع : سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۴۰:۳۰

10 Jan 2020