۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۰
کد مطلب : ۲۰۲۵۶
متخصص روان شناسی:

پیشگیری از اعتیاد بوسیله آشناسازی نوجوانان با مهارت های زندگی

متخصص روان شناسی گفت: آشناسازی نوجوانان با مهارت های زندگی از گرایش به اعتیاد پیشگیری می کند.
پیشگیری از اعتیاد بوسیله آشناسازی نوجوانان با مهارت های زندگی
همایش خانواده های شاغلین سپاه ناحیه شهرکرد در محل نمایشگاه دائمی و مرکز آموزش پیشگیری از اعتیاد برگزار شد.

به گزارش جهانبین نیوز؛ قربانعلی حدادی، مسئول بهداری سپاه ناحیه شهرکرد گفت: هدف از برگزاری این همایش، آشنایی خانواده های کارکنان ناحیه با آسیب های اعتیاد به مواد مخدر و زیان های آن و آموزشهای پیشگیری و جلو گیری از آسیب های اجتماعی و اعتیاد به مواد مخدر می باشد.

در ادامه این همایش دکتر زارعان کارشناس و متخصص روان شناسی در این همایش گفت: اعتیاد یک بیماری است که فرد را دچار مشکلات جسمی و روانی می کند .

وی، علل گرایش افراد به اعتیاد را متنوع دانست و افزود: علل زیست شناختی (وراثت و صفات شخصیتی )، اختلالات روان شناختی شامل (استرس ها،شکست ها،ناکامی ها و خانواده) و علل اجتماعی از دلایل گرایش افراد به اعتیاد می باشد.

این کارشناس و متخصص روان شناسی، به تاریخچه ورود مواد مخدر صنعتی همچون شیشه به ایران اشاره کرد که از سال ۸۴ وارد ایران شده و گفت: سن متوسط اعتیاد از ۱۷تا۲۵ سال در جامعه ما می باشد.

وی، دوران نوجوانی را شایع ترین دوران گرایش به اعتیاد عنوان کرد و گفت: این واقعه با بلوغ و استقلال طلبی نوجوانان، ارتباط دارد .

دکتر زارعان، به راهکارهای پیشگیری از اعتیاد جوانان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: باید به نوجوانان در مورد اعتیاد آگاهی های لازم را داد و آنهارا با مهارت های زندگی آشنا کرد.


انتهای پیام/1020ج
مرجع : خبرگزاری بسیج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۵۰:۲۸

8 Feb 2020