۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵
کد مطلب : ۳۱۸۷۶

جاماندگان از قطار انقلاب به دنبال تحریف خط امام و راه و رسم انقلابی هستند

از یک سو اصلی ترین حربه دشمن نفوذ فکری و سیاسی است که تغییر در باورها و رفتارهای انقلابی مردم و مسئولین را نشانه رفته و از دیگر سو صف جاماندگان از قطار انقلاب را مشاهده می کنیم که هم به واسطه وابستگی به دنیا و هم خستگی از راه مبارزه و هم ترس از هیمنه ی دشمن باهم متحد شده اند و دنبال تحریف خط امام و راه و رسم انقلابی هستند.
جاماندگان از قطار انقلاب به دنبال تحریف خط امام و راه و رسم انقلابی هستند
در آستانه هفته بسیج، عباس اسلامی معاون فرهنگی اجتماعی سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع)  چهارمحال و بختیاری در گفت و گوی صمیمی با خبرنگار جهانبین نیوز به تشریح برنامه های هفته بسیج و اهمیت آن پرداخته است.

جهانبین نیوز: به عنوان اولین سوال چرا هفته بسیج در سال ۹۵ تحت عنوان "بسیج انقلابی و خدمتگزار" نامیده شده است؟

اسلامی: شرایط کنونی انقلاب اسلامی بسیار حساس و پیچیده است از یک طرف صف طویل جبهه دشمنان انقلاب اسلامی شامل دنیاپرستان، جنایتکاران و قدرت طلبان سرتاسر عالم است که این تقابل به قدری نا متقارن است که رهبر انقلاب شرایط کنونی را با جنگ احزاب مقایسه کردند.

از یک سو اصلی ترین حربه دشمن نفوذ فکری و سیاسی است که تغییر در باورها و رفتارهای انقلابی مردم و مسئولین را نشانه رفته و از دیگر سو صف جاماندگان از قطار انقلاب را مشاهده می کنیم که هم به واسطه وابستگی به دنیا و هم خستگی از راه مبارزه و هم ترس از هیمنه ی دشمن باهم متحد شده اند و دنبال تحریف خط امام و راه و رسم انقلابی هستند.

امروز با خطری در نسل اول انقلاب و یاران امام روبرو هستیم که از انقلابی بودن خسته شده اند ظاهر آنها دینی اما باطن انها غیر دینی است و هیچ دغدغه ای نسبت به نظام و انقلاب و اسلام ندارند؛ لذا به تعبیری امروز پرواز انقلاب را نشانه گرفتند.

در دهه چهارم انقلاب که دهه پیشرفت و عدالت است و انقلاب اسلامی می رود تبدیل به یک الگو جهانی شود عده ای در داخل و عده ای دربیرون به دنبال این هستند که انقلاب اسلامی در درون مرزها بماند و تحریف شود و دیگر چیزی به عنوان انقلاب اسلامی نداشته باشیم لذا حضرت آقا به عنوان سکان دار انقلاب اسلامی از یک سال گذشته به دلیل احساس خطری که نسبت به انقلاب اسلامی داشتند بر موضوع انقلابی گری تمرکز جدی دارند لذا یکی از کلید واژه های پر تکرار رهبر انقلاب بحث انقلابی گری است که می توان این کلید واژه را یک ابر گفتمان نامید که ذیل آن گفتمان هایی مانند اقتصاد مقاومتی، جهاد کبیر و... معنا و مفهوم می یابد.

به نظر می رسد که موضوع انقلابی گری در دستور کار همه دلسوزان و انقلابیون کشور باید قرار بگیرد از طرفی بسیج خود مولود انقلاب است و بر موازات انقلاب حرکت کرده و در این سال ها اگر موفقیتی بوده بخشی از آن مرهون زحمات بسیج در همه عرصه ها است لذا شعار محوری که امسال برای هفته بسیج انتخاب نمودند "بسیج انقلابی و خدمتگزار" است که محوریت همه ی برنامه ها بر پایه ی این شعار است.

جهانبین نیوز: به نظر شما آیا بسیج توانسته است خود را به عنوان یک الگو در جهان عرضه کند و یا در مرزهای جمهوری اسلامی باقی مانده است؟

اسلامی: عده ای در درون مرزها هستند که معتقدند که ما در سال ۵۷ انقلاب کردیم و امروز جمهوری اسلامی داریم و انقلاب به پایان رسیده است در حالی که مگر می شود انقلاب اسلامی به پایان برسد کف خواسته های ما از انقلاب جمهوری اسلامی و سقف خواسته های ما ظهور و تمدن نوین اسلامی است در حالی که شیخ زکزاکی به عنوان یکی از فرزندان روح الله در آفریقا انقلابی ایجاد کرده است مگر می توان گفت انقلاب به پایان رسیده است امروز وقتی به کشورهای دیگر نگاه می کنیم می بینیم الگوی بسیج در همه کشورها در حال نهادینه شدن است، بسیج از مرزهای جمهوری اسلامی گذر کرده و صادر شده است امروز گروه حشد الشعبی در عراق، بسیج مردمی در سوریه، انصارالله یمن، جنبش مردمی در بحرین، تیپ فاطمیون در افغانستان، تیپ زینبیون در پاکستان، تیپ حیدریون در عراق تشکیل شده و انشاالله در آینده نزدیک در اروپا و امریکا تشکیل بسیج را خواهیم داشت و این نقطه آغاز راه است و قرار است پرچم به دست صاحب اصلی اش برسد و حکومت جهانی شکل بگیردوهمه ی دنیا را دربر بگیرد.

جهانبین نیوز: از نظر شما شاخص های انقلابی گری کدامند؟

اسلامی: رهبر انقلاب زمانی که بحث انقلابی گری را مطرح کردند بخاطر آنکه این شعار به انحراف کشیده نشود و کسانی قصد سوءاستفاده نداشتند باشند خودشان این شاخص ها را برای جامعه معرفی و تبیین کردند که این شاخص ها را هر کسی داشته باشد انقلابی است که این شاخص ها شامل: ۱- پایبندی به ارزش ها و مبانی اساسی اسلام ۲- همت بلند برای رسیدن به آرمان ها ۳- پایبندی به استقلال ۴- حساسیت در برابر دشمن ۵- تقوای دینی و سیاسی که هرکس این پنج ویژگی را داشته باشد یک انقلابی است.

جهانبین نیوز: اهم برنامه های فرهنگی و اجتماعی بسیج را توضیح دهید؟

اسلامی:
تقریبا در سال ۹۵ تعداد برنامه های مصوب در استان بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه بوده است که این برنامه ها در محورهای مختلف در حال انجام است برنامه های میدانی که مهم ترین برنامه ها هستند مانند شبکه روشنگری با هدف تبیین گفتمان انقلاب و خط امام و رهبری با تربیت مبلغان و مروجان و مدرسین تا سطح پایگاه های مقاومت بسیج این گفتمان را تبیین می کنند و از ابزارهایی مانند شبکه های اجتماعی و همچنین ابزارهای هنری و... در این موضوع بهره می برند. بخش دیگری از برنامه های میدانی معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه استان برنامه های بومی محلی است که در قالب شناسایی تفرجگاه های سطح استان برگزار می شود که حدود ۲۳ کانون گردشگری در سطح استان فعال شده اند و چون بسیج از دل مردم بیرون آمده است بسیاری از برنامه ها را در بین مردم اجرا می کند که این برنامه ها شامل نماز جماعت،معرفی الگوهای بسیج، معرفی محصولات فرهنگی، رفع شبهات، عضو گیری، فضاسازی محیطی می باشد و از دیگر برنامه ها می توان به شناسایی محلات آسیب دیده از لحاظ فرهنگی و برنامه ریزی جهت محرومیت زدائی و ارتقا سطح فرهنگی محلات اشاره کرد.

برنامه هائی تحت عنوان معرفی تشییع لندنی، معرفی اسلام آمریکائی، شناسائی و کار فرهنگی در مناطق مستضعف فکری، ساخت و تولید مستند، فضاسازی شهری تحت عنوان بیلبوردهای تبلیغی در سطح شهر، ایجاد مرکز تخصصی آواها و نواها، تولید محتوا برای مرکز تلویزیونی بسیج بخش کوچکی از برنامه های فرهنگی اجتماعی این معاونت است.

جهانبین نیوز: در هفته ی بسیج چه برنامه های برای برگزاری ترتیب داده شده است؟

اسلامی: برنامه های هفته بسیج تحت پنج عنوان فرهنگی، جذب و سازماندهی، عمرانی، خدماتی و اعزام راهیان نور در هفته بسیج برگزار خواهد شد.

در فعالیت های فرهنگی برنامه هایی مانند برگزاری یادواره شهدا، آبروی محله، فضاسازی محیطی، برگزاری نشست های سیاسی و روشنگری با محوریت گفتمان ولایت، سرکشی از خانواده های شهدا و جانبازان و بسیجیان پیشکسوت، دیدار و عیادت از سالمندان و مسابقات فرهنگی و ورزشی برگزار می شود.

در برنامه های جذب و سازماندهی مشاوره چگونگی جذب در میعادگاه نماز جمعه و توزیع اقلام فرآیند جذب پیش بینی شده است.

در برنامه های عمرانی افتتاح ۷۰ پایگاه بسیج و هفت مورد کلنگ زنی برنامه ریزی شده است و در برنامه های خدماتی پرداخت وام های اشتغال زایی ارسال ۱۳۰ گروه جهادی، اجراب پروژه های محرومیت زدائی و مرمت مانند احداث یک باب مدرسه، ۱۱ مورد آب رسانی روستائی، ۹ مدرسه، ۱۲ خانه نیازمند، یک خانه عالم ۳ مورد عمران مسجد و نهایتا در برنامه اعزام راهیان نور به صورت دانشجوئی، دانش آموزی و عموم مردم برای بیش از ۱۵۰۰۰ نفر در هفته بسیج در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۰۱:۱۶

1 Jan 2020