۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲
کد مطلب : ۳۹۸۹۶
نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی:

طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان باید سریعا اجرایی شود/ بیکاری، اساس شکل‌گیری آسیب‌های فرهنگی اجتماعی است

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از اتمام مراحل دیگر درخصوص این طرح، این موضوع از حوزه مجلس خارج شد و این درحالی بود که مجلس قاطعانه از طرح دفاع کرد و آن را به تصویب رساند، بعد از تائید نهایی و ابلاغ باید سریعا در کشور اجرا شود و مجلس بر این موضوع نظارت خواهد داشت.
طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان باید سریعا اجرایی شود/ بیکاری، اساس شکل‌گیری آسیب‌های فرهنگی اجتماعی است
خدیجه ربیعی نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: بحث ممنوعیت به کارگیری مجدد بازنشستگان مدت زیادی است که در کمیسیون اجتماعی و در جلسات متعدد مورد بررسی قرار گرفته است.

وی یکی از اهداف مهم نمایندگان مجلس و کمیسیون اجتماعی و فراکسیون جوانان را ایجاد اشتغال برای جوانان عنوان کرد و ادامه داد: معضل اصلی امروز کشور ما بحث بیکاری است و این مسئله اگر مدیریت نشود و برنامه‌ای برای حل آن نباشد عملا فرایند زندگی جوان تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد و وقتی جوانی شغلی نداشته و بیکار باشد در زمینه ازدواج و آینده دچار مشکل می‌شود.

ربیعی تاکید کرد: از جوانی که شغل و منبعی برای ارتزاق ندارد نمی‌توان انتظار داشت نگاه‌های مثبت و متعالی برای ادامه زندگی داشته و ممکن است دچار مسائل انحرافی شده و گرفتار آسیب‌های اجتماعی شود.


تصویب قانون ممنوعیت اشتغال بازنشستگان زمینه اشتغال جوانان را فراهم می‌سازد

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از راه‌ها برای از بین بردن بیکاری ایجاد اصلاحیه در این مورد بود که در ایجاد زمینه اشتغال جوانان و ورود آن‌ها در بحث مسئولیت‌ها می‌تواند موثر باشد افزود: خوشبختانه با تلاش‌های متعدد و رای قاطع اکثریت نمایندگان مجلس این طرح تصویب شد.

ربیعی یادآور شد: اگر مراحل بعدی مورد موافقت قرار گیرد و همانطور که مجلس کارش را انجام داد مراجع دیگر هم نظر مثبتی داشته باشند و با توجه به آمار افراد بازنشسته مشغول به کار در دستگاه‌های اجرایی موقعیت‌های خوبی برای حضور جوانان ایجاد خواهد شد.

وی تاکید کرد: به این ترتیب زمینه استفاده از فکر خلاق جوانان، انگیزه جوانان در کنار مشاوره افراد با تجربه زمینه پیشرفت کشور را فراهم می‌سازد.

بیکاری یکی از منشاهای آسیب‌های اجتماعی است

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مهم‌ترین مسئله‌ای که امروز دغدغه همه و به‌خصوص مقام معظم رهبری می‌باشد بحث آسیب‌های اجتماعی است، و ایشان بر بسبج همه قوا، انرژی و پتانسیل برای حل آن تاکید داشته‌اند.

ربیعی بیکاری را یکی از منشاهای آسیب‌های اجتماعی عنوان و خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از این موضوع، باید همه تلاش مسئولین بر این باشد که زمینه اشتغال برای جوانان فراهم شود و این بخشی از انگیزه ما بود برای پیگیری و تصویب این قانون.

وی ارائه تسهیلات برای ایجاد اشتغال جوانان خلاق و فعال را مهم عنوان و تاکید کرد: حمایت برای خوداشتغالی جوانان هم می‌تواند در ارتقای اقتصاد کشور بسیار موثر باشد و هم از این طریق می‌توان از خلاقیت جوانان بهره برد و این گامی‌ست که مجدانه برای رسیدن به آن تلاش می‌شود.

ربیعی اضافه کرد: بعد از اتمام مراحل دیگر این طرح این موضوع از حوزه مجلس خارج شد و این درحالی بود که مجلس قاطعانه از طرح دفاع کرد و آن را به تصویب رساند، بعد از تائید نهایی و ابلاغ باید سریعا در کشور اجرا شود و مجلس بر این موضوع نظارت خواهد داشت.

شایستگی مهم‌ترین اولویت در به کارگیری جوانان در دستگاه‌هاست

وی افزود: در بحث انتصاب مسئولین در دستگاه‌های دولتی، نمایندگان از حیث نظارت بر اینکه افراد توانمند مسئولیت‌ها را در دست بگیرند مسئولیت دارند و قطعا شایستگی‌، توانمندی، متعهد بودن و احساس مسئولیت داشتن از ویژگی‌هایی است که مورد توجه مجمع نمایندگان استان بوده و تلاش بر این است که بر انتصاب‌ها نظارت صورت بگیرد تا این شاخصه‌ها رعایت شود و اولویت باشد و حواشی و مسائل قومیتی
حذف شود.

ربیعی با اشاره به شرایط خاص محیطی و بحران خشکسالی که در این استان اتفاق افتاده و چندسالی است اکثر نقاط استان را درگیر کرده و همچنین باتوجه به اینکه چهارمحال و بختیاری بیشتر درآمدشان از راه کشاورزی و دامداری است افزود: متاسفانه با این شرایط عملا کشاورزی در اغلب نقاط استان فلج شده است، در ادامه این مساله باعث شده بیکاری در این استان نرخ بالایی داشته باشد بطوری که استان در رتبه دوم قرار گیرد.

وی بیان داشت: مشکلات مربوط به آب گریبان صنعت را هم در استان گرفته است و اکثر شهرک‌های صنعتی ما بعضا به دلیل عدم تامین آب مورد نیاز نیمه‌فعال هستند.

نماینده مردم بروجن ادامه داد: وقتی آب لازم تامین نشود صنعت نمی‌تواند توسعه داشته باشد و لذا ظرفیت لازم برای بکارگیری نیروها را نخواهد داشت و این دلیلی بر بیکاری افراد می‌شود.

وی گفت: با تصویب این طرح به تناسب اینکه در کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور تعدادی از مسئولین به عملا باید مسئولیت را به نیروهای جوان بسپارند، در این استان هم افرادی مشمول مصوبه شده و زمینه برای اشتغال تعدادی از جوانان فراهم می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۰۳:۳۷

16 Feb 2020