۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸
کد مطلب : ۳۵۸۳۶
امام جمعه لردگان؛

آمريکا و استکبار بدانند، قدرت بازدارندگى ايران قابل مذاكره نيست

امام جمعه لردگان گفت: دفاع ازجمله حقوق اوليه ملت‌ها و حاكميت‌هاست و هيچ‌كس حق ندارد اين حق را از آن‌ها سلب كند.
آمريکا و استکبار بدانند، قدرت بازدارندگى ايران قابل مذاكره نيست
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار سلام لردگان؛ حجت الاسلام حسن انصاري امام جمعه شهرستان لردگان گفت: بالاترين ارزش ها براي انسان تقوا، پاکي، صداقت و دوري از گناه مي باشد که باعث سربلندي انسان در دنيا و آخرت است.


وي در ادامه افزود: ظلم به معني ستم کردن است که به سه دسته تقسيم مي شود و شامل ظلم اعتقادي با اين معني که براي خدا شريک قرار دهيم و به يگانگي خدا شک کنيم که از جمله ظلم هاي است که ريشه و عامل تمامي ظلم هاي ديگر نيز مي باشد و به همين دليل قابل بخشش نمي باشد، دومين ظلم، ظلم به نفس است و شامل نماز، روزه و کارهاي است که انسان انجام نداده يا در انجام آنها سهل انگاري کرده و يا کارهاي را که به بدن ضرر مي رسانند و انجام داده است که اگر انسان از عمل خود پشيمان شود و استغفار نمايد خدا مي بخشد، و سومين ظلم ، ظلم به ديگران است و انسان در اين مورد بايد بسيار مواظب باشد زيرا خدا کساني را که به ديگران ظلم کرده اند نمي بخشد و قصاص مي کند.



انصاري گفت: سعي کنيد براي استغفار و راضي کردن ديگران براي بخشش شما همين امروز تلاش کنيد  و آن را به بعدا موکول نکنيد زيرا در آخرت نمي توانيد آن را انجام دهيد چون ديگر در آن زمان کار از کار گذشته است و وقت حسابرسي به اعمال مي باشد.


خطيب جمعه لردگان در ادامه سخنان خود گفت: کلام امام(ره) مي تواند راهنمايي خوبي براي انسان باشد و سعي کنيد وصيت و نوشته هاي امام را بخوانيد و آن را توشه راه خود قراردهيم.


امام جمعه لردگان افزود: برترين درود ها بر شهيد والا مقام محسن حججي که با شهادت خود راه را به همه نشان دادند و درست است که به سخت ترين شکل او را شهيد کردند اما او براي رضاي خدا اين راه را انتخاب کرد و کسي که براي رضاي خدا بخواهد کار کند سر هم بايد بدهد و خوشا به حال ايشان که اينگونه آرام به آرزوي خود رسيدند.


وي گفت: آرزوي شهيد حججي شهادت بوده و براي به شهادت رسيدن تلاش هاي بسياري انجام داد که از جمله آن رضايت گرفتن از پدر و مادر خود براي رفتن به نبرد حق عليه باطل بوده که براي اين کار خانواده خود را به مشهد برد و آنجا توانست رضايت بگيرد و اين مصداق تلاش او براي رفتن به ميدان نبرد بوده است.
امام جمعه لردگان گفت: هدف دشمن از پخش فيلم لحظه شهادت محسن حججي اين بود که مردم را بترساند اما نتنها به خواسته خود نرسيد بلکه مردم نسبت به قبل به شهادت مشتاق تر و نسبت به داعش متنفرتر شدند و اين اشتياق مردم نشات گرفته از آرامش شهيد حججي در لحظه اسارات و شهادت .


انصاري به 31 مرداد روز تأسيس وزارت دفاع و پشتيبانى نيروهاى مسلح جمهورى اسلامى ايران اشاره کرد و گفت: اين روز به‌عنوان روز صنعت دفاعى ناميده شده است. اين روز را مى‌توان نماد اعتماد به نفس و پيشرفت ملت ايران در عرصه اقتدار دفاعى و تحريم‌شكنى دانست و از اين‌رو بايد به همه مجاهدان اين عرصه كه باعث پيشرفت صنايع دفاعى كشور شدند، تبريك گفت

.

وي افزود: دفاع ازجمله حقوق اوليه ملت‌ها و حاكميت‌هاست و هيچ‌كس حق ندارد اين حق را از آن‌ها سلب كند. در جهان پرآشوب امروز، مهم‌ترين ابزار دفاع ملت‌ها و حاكميت‌ها، سلاح‌هايى است كه در اختيار دارند، بنابراين طبيعى است كه براى رسيدن به سلاح‌هاى پيشرفته‌تر تلاش كنند و هيچ قدرت و قانونى نيز حق ندارد مانع چنين تلاش مقدسى شود.


انصاري بيان داشت: آمريکا و اسرائيل بدانند تا زماني که ظلم مي کنند ما را از مبارزه براي گرفتن حق مظلوم نمي توانند منصرف کنند و اين امر هيچ گاه قابل مذاکره نيست و اسلام هميشه طرفدار مظلوم بوده و هست.
 

وي به 30 مرداد و روز مسجد اشاره کرد و گفت: سعي کنيد مساجد مانند مساجد زمان صدر اسلام باشند که اکثر کارهاي فرهنگي، مذهبي، سياسي و ...در مسجد انجام مي شد و نه فقط براي نماز و ختم و مراسمات مردگان، که اگر مسجد تنها با اين نيت درست شود کاري غلطي است.


وي در پايان به ازدواج بسيار ساده حضرت علي(ع) و حضرت فاطمه(س) اشاره کرد و گفت: سعي کنيد ازدواج ها را ساده بگيريد و با سخت گيري جوانان را دچار دردسر نکنيد و خود را به گناه نيندازيد چون کساني که مانع ازدواج جوانان مي شوند گناه بسيار بزرگي مرتکب مي شوند.


انتهاي خبر/630 ل
مرجع : پایگاه خبری تحلیلی سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۱۴:۲۹

7 Jan 2020