۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۷
کد مطلب : ۳۴۸۴۶

مراسم يادبود قيام 15 خرداد و ارتحال امام خميني (ره) در کوهرنگ برگزار شد

آيين بزرگداشت بيست و هشتمين سالگرد ارتحال ملکوتي حضرت امام خميني (ره) و شهداي 15 خرداد در حسينيه محمد رسول الله (ص) کوهرنگ برگزار شد.
مراسم يادبود قيام 15 خرداد و ارتحال امام خميني (ره) در کوهرنگ برگزار شد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کوهرنگ خبر؛ همزمان با 15 خرداد، آيين بزرگداشت بيست و هشتمين سالگرد ارتحال ملکوتي حضرت امام خميني (ره) و شهداي 15 خرداد با حضور فرماندار، امام جمعه، فرمانده سپاه ناحيه کوهرنگ و جمع زيادي از مردم کوهرنگ برگزار شد.

حجت‌الاسلام سيد شهاب‌الدين طباطبايي، امام جمعه کوهرنگ در مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال ملکوتي امام خميني(ره) ضمن تجليل از مقام شامخ و الهي ايشان به تبيين بخشي از انديشه‌هاي ناب و آسماني آن پير روشن ضمير پرداخت.
 
وي قيام 15 خرداد و نقش بي‌بديل امام خميني(ره) را در آن ‌نه تنها نقطه عطفي در تاريخ ايران بلکه نقطه عطف تاريخ بشريت دانست و اظهار کرد: امام راحل دريچه‌اي نو به روي همه ملت‌هاي جهان گشود و حکومت اسلامي با محوريت دين را گفتماني قوي و بي‌همتا براي مديريت جوامع بشري مطرح کرد که همه ايسم‌ها و مکاتب غربي و شرقي را به چالش کشيد.
 
حضرت امام خميني (ره) رهبر فقيد انقلاب اسلامي ايران در 14 خرداد 1368 هجري شمسي و در سن 87 سالگي به ملکوت اعلي پيوست.

همچنين به دنبال انتشار خبر دستگيري امام خميني (ره) در پانزدهم خرداد سال 1342 توسط عوامل رژيم ستمشاهي پهلوي در شهر مقدس قم، تظاهرات و قيام مردمي در شهرهاي قم و تهران و نقاط مختلف کشور به راه افتاد که بر اثر تيراندازي مأموران رژيم، تعداد زيادي از مردم شهيد و زخمي شدند. از اين روز به عنوان سرآغاز نهضت و انقلاب اسلامي مردم ايران ياد مي‌شود. امام خميني (ره) هم 15 خرداد را براي هميشه عزاي عمومي اعلام کرد.

انتهاي پيام/610ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۴۴:۴۴

6 Feb 2020