۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۳
کد مطلب : ۱۹۶۳۶
تهديد به 11 سپتامبري ديگر در پي نمايش فيلمي توهين آميز عليه كره

هاليوود از ترس هكر‌هاي كره «مصاحبه» را ناتمام گذاشت

اكران يا عدم اكران يك فيلم سينمايي به معضلي امنيتي براي امريكا تبديل شده است. هكر‌ها تهديد كرده‌اند در صورت اكران فيلم «مصاحبه» حملاتي مشابه حادثه 11 سپتامبر 2001 رخ خواهد داد. اين تهديد باعث يك عقب‌نشيني تاريخي در هاليوود شده و اكران فيلم مذكور منتفي اعلام شده است. از سوي ديگر سخنگوي كاخ سفيد اين تهديد را مسئله جدي براي امنيت ملي امريكا عنوان كرد.
هاليوود از ترس هكر‌هاي كره «مصاحبه» را ناتمام گذاشت
به گزارش جهانبین نیوز، اكران يا عدم اكران يك فيلم سينمايي به معضلي امنيتي براي امريكا تبديل شده است. هكر‌ها تهديد كرده‌اند در صورت اكران فيلم «مصاحبه» حملاتي مشابه حادثه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ رخ خواهد داد. اين تهديد باعث يك عقب‌نشيني تاريخي در هاليوود شده و اكران فيلم مذكور منتفي اعلام شده است. از سوي ديگر سخنگوي كاخ سفيد اين تهديد را مسئله جدي براي امنيت ملي امريكا عنوان كرد.

فيلم سينمايي مصاحبه(The Interview) كه قرار بود از پنج‌شنبه اين هفته و آغاز اكران‌هاي سال نو ميلادي در بيش از ۷۰۰ سينماي امريكا اكران شود، به دليل دريافت تهديدات امنيتي از سوي شركت سوني‌پيكچرز، پخش‌كننده فيلم، لغو شد. سوني پيكچرز طي اعلاميه‌اي كره شمالي را مسئول اين تهديدات معرفي كرد.

مسخره‌كردن رهبر كره شمالي گران تمام شد
كمدي اكشن «مصاحبه»، داستان تخيلي ترور رهبر كره شمالي است. در اين فيلم مجري و تهيه‌كننده يك برنامه تلويزيوني به نام «Skylark Tonight» موفق مي‌شوند قرار مصاحبه‌اي با «كيم جونگ اون» رهبر كره شمالي بگذارند. محل مصاحبه در پيونگ‌يانگ پايتخت كره شمالي انتخاب مي‌شود. سازمان سيا با استخدام اين دو نفر سعي مي‌كند آنها را براي ترور «كيم جونگ اون» آموزش دهد.

گفته مي‌شود در فيلم «مصاحبه» چهره‌اي منفي از رهبر كره شمالي به نمايش گذاشته شده است. از زمان اعلام زمان اكران اين فيلم تهديدات متعددي عليه شركت سوني‌پيكچرز پخش‌كننده اين فيلم در امريكا و كانادا صورت گرفته است. در آخرين نمونه اين تهديدات، رايانه‌هاي سوني‌پيكچرز مورد حمله قرار گرفته و اطلاعات آن به سرقت رفته‌ است.

صداي امريكا در اين باره مي‌نويسد: چندي پيش هكرهايي كه به سيستم كامپيوترها و سايت اين شركت حمله كرده بودند به مردم هشدار دادند كه از رفتن به سينماها پرهيز كنند. اين هكرها كه خود را «پاسداران صلح» ناميده‌اند، حوادث يازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ را يادآوري كرده و به مردم هشدار دادند كه در صورت رفتن به سينما و تماشاي اين فيلم، آن حوادث تكرار مي‌شود».
اين هكر‌ها در تكميل حمله رايانه‌اي خود به سوني پيكچرز، اطلاعات سرقت شده را منتشر كرده‌اند. آنها اين كار را « هديه كريسمس» ناميده‌اند و طي آن مجموعه‌اي از ايميل‌هاي اين شركت، شماره‌هاي بيمه تامين اجتماعي و جزئيات حقوق كاركنان به تازگي منتشر شده است.

فاكس نيوز مدعي دخالت ايران شد
با آنكه اف.‌بي.‌آي اعلام كرده است در حال پيگيري اين حملات رايانه‌اي است، اما سوني پيكچرز انگشت اتهام خود را به سمت كره شمالي گرفته و پيونگ يانگ را مسئول اين اقدام خوانده است. اما فاكس نيوز به نقل از اف.‌بي.‌آي مدعي شده كه هكر‌ها از كشوري به غير از كره شمالي اين اقدام را انجام داده‌اند. اين شبكه كشور‌هاي ايران، چين و روسيه را به عنوان گزينه‌هاي محتمل براي هك شدن سوني پيكچرز معرفي مي‌كند. اين در حالي است كه هنوز اف.‌بي.آي بيانيه رسمي در اين باره صادر نكرده است و فاكس نيوز هم ترجيح داد منبع اطلاعاتي خود را فاش نكند. با وجود اصرار شركت سوني و ادعاي فاكس نيوز، هنوز منبع اصلي حمله سايبري مشخص نشده است. كره شمالي نيز ادعاي مطرح شده توسط سوني را رد كرده اما اقدام هكر‌ها را «كار خير» عنوان كرده است.

تهديد هكر‌ها آنقدر جدي است كه علاوه بر فيلم مصاحبه، فيلم ديگري به نام « تيم امريكا» نيز از اكران چند سينما در امريكا كنار گذاشته شده است. «تيم امريكا» يك فيلم عروسكي است كه در آن نيز رهبر كره مورد تمسخر قرار گرفته است.

حرف‌هاي خجالت‌آور برد و آنجليا
در ميان اطلاعات منتشر شده مي‌توان ايميل‌هاي شخصي رد و بدل شده ميان ستارگان هاليوود از جمله مكاتبات بين برد پيت و آنجيلا جولي را مشاهده كرد كه بي‌بي سي آنها را خجالت‌آور عنوان مي‌كند. دو تن از كاركنان سابق سوني به دليل امنيت پايين رايانه‌هاي اين شركت شكايت كرده‌اند. به گزارش بي‌بي سي، سوني در تلاش است تا اطلاعات ارائه شده توسط هكر‌ها در خبرگزاري‌هاي امريكا منتشر نشود.

در تاريخ سينماي امريكا شايد براي اولين بار است كه يك فيلم به دليل تهديد امنيتي از اكران برداشته شود؛ اقدامي كه براي اهالي هاليوود نيز شوك‌آور است، به خصوص اينكه هزينه‌هاي ميليوني توليد اين فيلم در صورت عدم اكران آن به ضرر بزرگي براي شركت‌هاي كلمبيا و سوني تبديل خواهد شد. پس از حادثه تيراندازي در يكي از سالن‌هاي سينما كه فيلم «بت من» در آن اكران مي‌شد، دولت امريكا تمهيدات امنيتي سينما‌ها را افزايش داده است. به همين دليل سينما‌هاي امريكا تهديد هكر‌ها را جدي تلقي كرده و برنامه اكران كريسمس خود را تغيير داده‌اند.

هم اكنون يكي از نگراني‌هاي اهالي هاليوود اين است كه اين رويه در آينده به يكي از ابزار‌هاي فشار براي عدم اكران فيلم‌ها تبديل شود. جيمي كيمل، بازيگر امريكايي در توئيتر خود درباره لغو اكران فيلم «مصاحبه» نوشته است: كاري غيرامريكايي و از سر ترس است كه اقدامات تروريستي را اعتبار مي‌بخشد و سنت هولناكي را پايه مي‌گذارد.

بي اعتنايي به دعوت اوباما
در حالي كه سالن‌هاي سينما از ترس اقدامات تلافي‌جويانه برنامه‌هاي اكران خود را تغيير مي‌دهند، باراك اوباما طي مصاحبه با شبكه ‌اي‌بي‌سي نيوز از پيگيري ماجرا توسط دولت خبر داد و از مردم دعوت كرد تا به سينما بروند و فيلم «مصاحبه» را ببينند. رئيس‌جمهور امريكا سعي دارد با بي‌اثر جلوه دادن تهديد‌ها، ترسي كه سالن‌هاي سينما را در بر گرفته است خنثي كند. اما شركت پخش كننده فيلم گويا اعتنايي به سخنان اوباما نداشته و در بيانيه خود اعلام كرده رفتار شركايش را در تغيير برنامه اكران درك مي‌كند.

روز گذشته جاش ارنست سخنگوي كاخ سفيد اعلام كرد مقامات امريكايي حمله سايبري به سوني را به صورت روزنامه بحث و بررسي كرده‌ و در فكر «يك واكنش مناسب» بوده‌اند.
اين براي نخستين بار نيست كه سينماي امريكا سعي در تمسخر دولت‌هاي مخالف خود دارد اما اين بار قضيه آن طور كه امريكايي‌ها دوست داشتند، تمام نشده است. اگرچه شركت سوني مدعي است توليد اين فيلم آزادي‌بيان فيلمساز است اما اولين بازخورد‌هاي آن در سطح بين‌المللي سخت و همراه با يك عقب‌نشيني بوده است.
تهديد امنيتي كه سراسر امريكا و كانادا را تحت‌تأثير قرار داده حاصل فرايندي است كه تا پيش از اين سينماي امريكا با توليد فيلم‌هاي سياسي به دنبال ايجاد آن در ديگر كشور‌ها بود. اتفاقي كه در اكران«مصاحبه» رخ داده است مي‌تواند درسي براي شركت‌هاي فيلمسازي هاليوود باشد تا در انتخاب موضوعات سياسي و بين‌المللي دقت بيشتري كنند تا شاهد هك شدن رايانه‌ها و درز اطلاعاتشان به بيرون و لغو اكران فيلم نباشند.

منبع : روزنامه جوان

انتهای پیام/ 1021
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۰۲:۴۴

29 Dec 2019