۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۶
کد مطلب : ۱۰۶۲۶

طرح برابری و یکسان سازی زن ومرد عامل اصلی گرایش زنان به مصرف مواد مخدر است

با شروع بحث یکسان سازی جنسیتی و اینکه زن و مرد برابر هستند، آسیب های این برابر سازی باعث شد که زنان به زمینه اعتیاد وارد شوند.
طرح برابری و یکسان سازی زن ومرد عامل اصلی گرایش زنان به مصرف مواد مخدر است
کارشناس مبارزه با مواد مخدر کشور، در شهرکرد گفت: زنان قربانیان معضل اعتیاد در جامعه هستند.
هومان نارنجی ها در گفتگو با خبرنگار مشکات برین بام ایران، دلیل تغییر الگوی مصرف از مخدرهای سنتی به صنعتی را لذت طلبی بیشتر دانست و گفت: این تغییر متناسب با روحیه جوان است او به دنبال مصرف ماده ای می رود که انرژی و لذت بیشتری کسب کند که این از طریق مواد شیمیایی به دست می آید که این ناشی از ذائقه جوان است و متاسفانه هر چقدر شیمیایی تر باشد عوارض و خطرات بیشتر شده و درمان سخت تر است.

وی افزود: با شروع بحث یکسان سازی جنسیتی و اینکه زن و مرد برابر هستند، آسیب های این برابر سازی باعث شد که زنان به زمینه اعتیاد وارد شوند. و در این دایره وضعیت آنان افزایش یافته و آمار ۷ درصدی به بالاتر از ۱۰ درصد رسیده است. وقتی بحث یکسان سازی پیش می آید باید آسیب ها در نظر گرفته شود و بر اساس آن فرهنگ سازی انجام گیرد مثل تمدن و پیشرفت که حسن و ضرر به همراه دارد.

نارنجی ها در زمینه پیشگیری از اعتیاد زنان در جامعه گفت: متاسفانه در زمینه مبارزه با اعتیاد زنان در کشور کار فرهنگی و اقدامات خاصی صورت نگرفته است و سازمانهای که به رسالت خود در جامعه در زمینه اعتیاد مردان تلاش می کنند در زمینه زنان نیز به این مشکل پاسخ می دهندو تنها کمپ و بعضی از تشکل ها با تعداد اندک در این زمینه وارد شده اند.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: با حضور نیروهای ناتو در خاک افغانستان با توجه به همجواری این کشور با ایران، معضل کاشت مواد مخدر نه تنها کنترل نشد، بلکه بیشتر هم شد و آمریکا به سادگی در کاشت این مواد شرکت نموده است که این با سیاستهای جهانی کاملا مغایرت دارد.

وی ادامه داد: برای ترانزیت موادمخدر از مسیر افغانستان- ایران- اروپا استفاده می شود و مرزبانان ما با تمام توان از انتقال این مواد مخدر جلوگیری می کنند به طوری که ما شاهد هستیم جمهوری اسلامی ایران، ۴هزار شهید و ۱۲هزار جانباز را در عرصه مبارزه با سوداگران مواد مخدر تقدیم کرده است؛ این همان خصیصه اسلامی بودن انقلاب ایران است که بین جوانان ایرانی و اروپایی تفاوتی قائل نمی شود و جلوگیری از گسترش آن را جزء ارزشها می داند. اما سازمان های بین المللی تنها زبانی از ایران قدردانی و تقدیر کرده اند و از نظر تجهیزات تکنولوژی، ابزاری و مالی هیچ اقدامی انجام نپذیرفته است.

نارنجی ها، با اشاره به جمعیت های خودجوش ان ای گفت: این جمعیت ها در جهت درمان و کمک به معتادان با روش ویژه خود اقدام می کنند که روش خوبی است ولی تنها مسئله ای که دارند نظارت بر جلسات و گروه های پراکنده آن ها است که باید نظارت ها بیشتر شود چون بعضی از جلسات آنها کیفیت استاندارد را ندارد و غیر کارشناسی برخورد می کنند.

وی اظهار کرد: حلقه مفقوده باعث شده انسانها فکر کنند "من معتاد نمی شوم" و همین سهل انگاری و جدی نگرفتن ها باعث می شود علی رغم اطلاع از عاقبت بد این موادمخدر همچنان با افزایش گرایش ها مواجه باشیم و به اشتباه می پندارند با مصرف معمولی هیچ وقت معتاد نمی شوند.

وی در پایان زنان را قربانیان این معضل دانست و گفت: آنها به دلیل نداشتن سرگرمی سالم، اولین انگیزه روی آوردن به اعتیاد را کسب لذت و سرگرمی می دانند و متاسفانه فرد را به گزینش در لذت ناسالم سوق می دهد.
مرجع : مشکات برین بام ایران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۳۵:۴۴

27 Jan 2020