۰
plusresetminus
جاذبه‌هاي گردشگري شهرستان لردگان از داشتن سرويس بهداشتي که ابتدايي‌ترين امکانات رفاهي است محروم هستند.
نبود امکانات رفاهي در کانون هاي گردشگري لردگان/ وقتي زيرساختهاي گردشگري اسير بي توجهي مسئولان ميراث فرهنگي مي شود
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز ؛ با توجه به اين که صنعت گردشگري يکي از محورهاي توسعه هر استان و شهرستاني است اما تعداد زيادي از شهروندان و مسافران از نبود زيرساخت هاي اين صنعت گلايه مندند و گردشگري لردگان را توسعه نيافته مي دانند.
 
اما آنچه روشن است اينكه، امكانات و خدمات زيربنايي مربوط به گردشگري لردگان، متناسب با قابليتها و توانمندي هاي گردشگري اين شهر نبوده و جوابگوي انتظارات خيل عظيم گردشگر نيست و رضايت آنان را فراهم نمي سازد.
با اين اوصاف نمي توان انتظار چنداني داشت و بايد اذعان كرد، ادامه اين روند نه تنها موجبات اثرگذاري منفي همچون، ايجاد اشتغال را فراهم نميسازد، بلكه آثار زيست محيطي مخربي را نيز مي تواند در پي داشته باشد.
 
 سوالاتي که براي هر گردشگري پيش مي آيد اين است که :
  شهرستان لردگان داراي چه مكانهاي گردشگري است؟
 آيا امكانات پذيرايي شهرستان لردگان،جوابگوي گردشگران داخلي و خارجي هست؟
 آيا تسهيلات زيربنايي شهرستان لردگان مانند پاركينگ ها، هتل ها و ... جوابگوي گردشگران داخلي و خارجي است؟
 آيا امكانات اقامتي شهرستان لردگان، جوابگو است؟
 
  يکي از مسافران در اين خصوص ميگويد: مهمترين مشكلات اين شهرستان را كمبود پاركينگ، اماكن اقامتي، عدم راهنمايي مناسب، عدم نظارت كافي بر عملكرد مراكز پذيرایي، اقامتي و زيربنايي چه از لحاظ بهداشتي و از چه لحاظ کيفي و هزينه اي بوده است که مي توان در کنار بخش هاي دولتي از بخش هاي خصوصي استفاده کرد .
  
مسافر دیگری در گفتگو با خبرنگار ما گفت: با برنامه ريزي و فرهنگ سازي براي توسعه پايدار گردشگري مناطق اکوتوريستي، به منظور جلوگيري از تخريب طبيعت و کاهش اثرات زيست محيطي مي توان زمينه را براي ورود گردشگران به این شهرستان فراهم نمود .
 
مسافري که از استان اصفهان به شهرستان لردگان سفر کرده گفت: مردم لردگان، خوب و با ترحم هستند همه با گرمي و خوشرويي از مسافران پذيرايي کردند اما امکانات اين شهر به ميزان ظرفيت گردشگري و موقعيت آن نيست بايد مسئولان خدمات رفاهي و گردشگري براي توسعه آن و رفاه گردشگران تلاش بيشتري کنند.

عدم سرويس هاي بهداشتي مناسب خصوصا در مکان هاي گردشکري آتشگاه و ...
 
خانمي که از شيراز به آتشگاه لردگان همراه با خانواده آمده بود افزود: نبود سرويس بهداشتي مناسب و خدمات رفاهي و بهداشتي متناسب با نيازهاي پرشمار گردشگران پرشمار نيست.

وي با بيان اينکه سرويس هاي بهداشتي اين مکان گردشگري جوابگوي خيل عظيم هزاران گردشگر نيست،خاطر نشان کرد: سرويس بهداشتي زنانه اين مکان گردشگري خراب است و خانم ها از سرويس بهداشتي مردان استفاده مي کنند که اين مسئله جالب نيست .
 

 آبشار آتشگاه طولاني ترين آبشار ايران

آبشار آتشگاه، يکي از مهم ترين جاذبه هاي گردشگري استان چهار محال و بختياري که در 40 کيلومتري شهرستان لردگان واقع شده و در دره اي زيبا به نام آتشگاه، آبشار هايي وجود دارند که به آبشار هاي آتشگاه معروف‌اند. اين مجموعه آبشارهاي زيبا در طي مسيري ۳ کيلومتري بر روي زمين در حرکت اند و از اين جهت عنوان طولاني ترين آبشار ايران را از آن خود کرده اند. پستي و بلندي هاي دره اي که آتشگاه در آن قرار دارد سبب شده تا مجموعه آبشارهاي پلکاني به وجود بيايد که شما را در مسير رسيدن به آبشار اصلي همراهي مي کنند و از طرفي باعث زيباتر شدن منطقه شده اند. عده اي تعداد اين آبشارها را ۷ و عده اي ديگر عدد ۱۰ را براي آن بيان مي کنند که اين اختلاف با تغيير حجم آب در فصول مختلف قابل توجيح است.

عناصر زيباي طبيعي مانند دره، سبزه‌زار، اقليم مناسب و سنگ‌هاي آهکي و گچي، زيبايي اين منطقه را چند برابر مي کند تا جايي که همه ساله گردشگران بسياري روانه اين آبشار مي شوند تا براي ساعاتي از خنکاي آن به خصوص در فصل تابستان و زيبايي هاي منطقه استفاده کنند. اين آبشار خروشان و فوق العاده زيبا که به آبشار مينياتوري هم شهرت دارد يکي از بي‌نظيرترين جاذبه‌هاي طبيعي و گردشگري استان چهار محال و بختياري به شمار مي‌رود.
 

اميد است با فراهم آوردن زير ساخت هاي گردشگري در شهرستان لردگان، گردشگران بتوانند علاوه بر جاذبه هاي بکر و ديدني از جاذبه هاي منحصر به فرد روستاهاي اين شهرستان نيز بازديد کرده و توسعه گردشگري شهرستان لردگان محقق شده و شکل بگيرد.

انتهاي پيام/ 630 ل
  
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۰۹:۳۷

13 Jan 2020