۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳
کد مطلب : ۳۷۶۳۶
افزایش نگران کننده حوادث رانندگی در چهارمحال و بختیاری

جاده، تراژدی مرگ در چهارمحال و بختیاری!

جاده از مهم‌ترین زیرساخت‌های یک استان محسوب می‌شود اما اینکه چرا این موضوع در چهارمحال و بختیاری تا این حد مورد فراموشی و غفلت قرار گرفته در ذهن مردم ابهامات بسیاری ایجاد کرده است.
جاده، تراژدی مرگ در چهارمحال و بختیاری!
به گزارش جهانبین نیوز؛ در روزهای گذشته خبر تصادفات در جاده‌های چهارمحال و بختیاری خاطر بسیاری از هم‌استانی‌ها را مکدر و خانواده‌هایی را داغدار از دست دادن عزیزان‌شان کرده است.

اما تصادفات جاده‌ایی و مرگ و میر در جاده‌های غیراستاندارد این استان داستان تازه‌ایی نیست، سالیان سال است که این جاده‌ها در چهارمحال و بختیاری قربانی می‌گیرد و بسیاری را به ورطه مرگ کشانده، بسیاری دیگر را دچار قطع عضو و معلولیتی در تمام عمر می‌کند.

یکی از این محورها که نقاط حادثه‌خیز بسیاری دارد و همواره شاهد حوادثی در آن بوده‌ایم، محور بروجن-شهرکرد است.

گودرز امیری معاون عمرانی استاندار سابق چهارمحال و بختیاری در تاریخ ۲۶/۰۴/۹۵ در بازديد از پروژه هم‌سطح‌سازي شهر سفيددشت اظهار داشت چهارخطه شهرکرد-بروجن تیرماه ۹۶ تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد و در همان زمان خبری با تیتر "چهار خطه شهرکرد-بروجن تير ماه ۹۶ به بهره برداري مي رسد" در سایت کلار و جهانبین نیوز کار شد.

متاسفانه بعد از گذشت پنج ماه از زمانی که معاون استاندار سابق قول داده بود باز هم شاهد تیتر‌هایی چون "حرکت لاک پشتي چهارخطه بروجن-شهرکرد/حادثه شلمزار زنگ خطر را به صدا در آورد" در سایت‌ها هستیم و این یعنی هنوز اقدام مناسبی برای اتمام این پروژه صورت نگرفته و این موضوع صدای بسیاری از مسافران را در آورده است.

جاده کاهکش-سامان نیز یکی دیگر از جاده‌های حادثه‌خیز در این استان است که از پرترددترین جاده‌های چهارمحال و بختیاری بوده اما وجود پیچ‌های خطرناک و نبود دید کافی در این جاده باعث بروز تصادفات بسیاری شده است، سایت سامان ما گزارشی در این زمینه در تاریخ ۲۷ فروردین ۹۶ با تیتر "مسير کاهکش-سامان در انتظار تدبير مسئولان" کار کرده است.

از دیگر جاده‌های غیراستاندارد در این استان که سالیانه جان تعداد زیادی از هم‌استانی‌ها و هم‌وطنان را به خطر انداخته می‌توان به جاده‌هاي لردگان-بروجن، لردگان-خوزستان و جاده لردگان-ياسوج اشاره کرد که جزء جاده‌های مهم کشور هستند و از محورهای مواصلاتی جنوب به مرکز محسوب می‌شوند.

در روزهای اخیر حدود ۱۰ نفر از هم‌استانی‌های‌مان را در تصادفات محور شهرکرد-شلمزار از دست دادیم و متاسفانه پنج تن از این افراد اعضای یک خانواده بودند و این یعنی از بین رفتن یک خانواده.

گزارشی با تیتر "سایه مرگ بر سر ۲۷۰ کيلومتر از جاده‌های چهارمحال و بختیاری" به بررسی محورهای پرخطر شهرستان کیار پرداخته و این محورها را معرفی، تکمیل آن‌ها را از مسئولان مطالبه کرده است.

به گزارش جهانبین نیوز؛ جاده از مهم‌ترین زیرساخت‌های یک استان محسوب می‌شود اما اینکه چرا این موضوع در چهارمحال و بختیاری تا این حد مورد فراموشی و غفلت قرار گرفته در ذهن مردم ابهامات بسیاری ایجاد کرده است.

متاسفانه با وجود درج و پیگیری این موضوع در چندین گزارش اخیر در تاریخ‌ها و در سایت‌های متفاوت تاکنون شاهد اقدام خاصی از سوی مسئولین نبودیم و مردم هنوز چشم انتظار تحقق وعده‌ها برای اتمام پروژه‌ها و رفع نقاط حادثه‌خیز هستند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۲۶:۲۵

31 Dec 2019