۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵
کد مطلب : ۲۶۶۵۶
کانديداي محترم؛

ماشين شاسي بلند و کاروان پرتعداد ملاک مردم براي راي دادن نيست(2)

در ادامه مبحث نحوه تبليغات کانديداها در انتخابات و توجه مردم به کانديداها جهت راي دادن به چند نکته مهم اشاره مي کنيم.
ماشين شاسي بلند و کاروان پرتعداد ملاک مردم براي راي دادن نيست(2)
به گزارش جهانبین نیوز، يادداشت روز پايگاه خبري تحليلي کيار بيدار:

همه ساله و تقريبا از روز اعلام نتايج انتخابات کانديداها براي انتخابات دوره آينده فعاليت هاي خود را آغاز مي کنند و با وجود همه ي منع هاي موجود قانوني اما بازهم کانديداها کار خود را مي کنند و جالب است که تقريبا از ظرفيت موجود قانون هيچ بهره برداري نمي شود.

در اين دوره از انتخابات مجل هم از چندين ماه قبل شاهد تبليغات خانه به خانه و شهر به شهر کانديداهاي احتمالي در انتخابات مجلس هستيم و علي رغم ممنوعيت تبليغات انتخابات اما باز هم روز بروز بر حجم اين تبليغات افزوده مي شود.

در ادامه نحوه نبليغ کانديداها جهت راي گرفتن از مردم به چند راه و روش مرسوم اشاره مي کنيم.

۳- سوء استفاده از مشکلات مردم و بزرگنمايي برخي از مشکلات و وعده دادن در راستاي حل آنها:

بي شک مردم همه ي شهر ها و روستا ها اعم از دارا و ندار از مشکلات خاص خود و منطقه و شهر و روستاي خود را دارند که با همکاري و همفکري و برنامه ريزي مردم و احتمالا کمک از دولت به ادگي مي توان بر مشکلات موجود فائق شد اما برخي کانديداها عمدا يا سهوا هيچ خني از توان موجود مردم به ميان نمي آورند و ضمن بزرگنمايي برخي مشکلات حل آنها را در گرو راهيابي خود به مجلس عنوان مي کنند که قطعا اينگونه نيست و مردم آگاه و فهيم بايد در انتخاب خود هيچ نگاهي به گونه افراد نداشته باشند.

۴- بهره گيري از ابزار هايي عوام فريبانه همچون ناهار دادن و چاپ سررسيد و ...:

شايد شما هم از جمله کساني باشيد که اين روزها بر سر سفره هاي شام و ناهار برخي کانديداها نشسته باشيد و دلي از عزا درآورده باشيد يا شايد از آن دسته کساني باشيد که در آستانه انتخابات از کانديدايي کيف يا سررسيد و .... هديه گرفته باشيد.

در آستانه انتخابات ابن اتفاقات زياد دور از ذهن و عجيب نيست و کساني هم که به واسطه فعاليت انتخاباتي از يکي از اين موارد بهره مند شوند کار بدي نکرده اند اما در اين گونه موراد خيلي بايد حواس ها را جمع کرد که به واسطه يک شام يا ناهار يا يک هديه چند هزار توماني زير منت و دين کانديدايي قرار نگيريم.

اين روزها بايد حواسمان باشد که معيار هاي کانديداي اصلح را که در ادامه و در همين سلسله يادداشت ها بدان اشاره مي کنيم خوب بشناسيم تا نماينده اي اصلح و مدافع حقوق مردم به مجلس بفرستيم. بايد چشم و گوش مان را باز کنيم تا با ديدن و شنيدن همه ي ادله و معيار هاي انتخاب نماينده اي را انتخاب کنيم که هم در دنيا و هم در آخرت باعث سرافرازي مان گردد.

۵-قول انجام کارهاي بزرگ و ....:

مردم قبل از انتخاب يک نماينده بايد با وظايف نماينده آشنا شوند. مردم بايد بدانند کسي که قرار است نماينده آنان شود چقدر و تا کجا قدرت انجام کار دارد. مردم بايد بدانند که هر نماينده يک عضو از خانواده ۲۹۰ نفري مجلس است که قرار است به همراه ۲۸۹ نفر ديگر از زمان انتخاب تا ۴ سال آينده در چهارچوب شرع و قانون اساسي و مشکلات کشور و منطقه و توانمنديها قوانيني را وضع کنند تا بهترين وضعيت در کشور و براي مردم و دولت ايجاد شود اما هستند کساني که شايد با اتفاده از ناآگاهي مردم در برخي زمينه ها قصد گل کردن آب و ماهي گرفتن دارند.

اين افراد و اين کانديداها بي توجه به حد و مرز هاي نمايندگي قول هايي به مردم مي دهند که تا پايان مدت نمايندگي خود حتي درصد کوچکي از آن قول ها را هم نمي توانند عملي کنند.

مهدي بهزادي تشنيزي

انتهاي پيام1020ج /۵۸۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۳۷:۲۴

7 Jan 2020