۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۰
کد مطلب : ۲۵۹۳۶
مشاور معاون اول رئيس جمهور در گفتگوي اختصاصي با پايگاه خبري مشکات برين مطرح کرد:

اقتصاد مقاومتي بدون طراحي و باور معنايي ندارد

مشاور عالي معاون اول رئيس جمهور گفت: بايد اقتصاد ايران را روي ريل باور بياندازيم که راه آن اقتصاد مقاومتي است.
اقتصاد مقاومتي بدون طراحي و باور معنايي ندارد
به گزارش جهانبین نیوز، رستم قاسمي در گفت‌وگوي اختصاصي با خبرنگار مشکات برين در خصوص اقتصاد مقاومتي اظهار کرد: تا قبل از انقلاب صنعتي، اقتصاد معناي خاص و تغييري نداشت اما پس از آن و پس از انقلاب ديجيتال به سرعت پيشرفت و تغيير کرد به نحوي که اين تغييراتي که در ثانيه رخ مي‌دهد و در اقتصاد خانواده و جامعه نقش زيادي خواهد داشت.

مشاور عالي معاون اول رئيس جمهور تاکيد کرد: در آينده همه مسائل و مشکلات جامعه در پشت سر مساله اقتصاد قرار خواهند گرفت و اقتصاد پيشرفت بسيار زيادي خواهد داشت و ما بايد براي چنين اتفاقي برنامه‌ريزي جدي داشته باشيم.

وي درباره پتانسيل‌هاي اقتصادي موجود در کشور، گفت: کشور ما داراي انواع معادن مي‌باشد در حالي که بيش از ۹۰ درصد مساحت کشور هنوز اکتشاف نشده و ظرفيت‌هاي معدني کشور بي‌نظير است.

قاسمي اضافه کرد: هرچند کشور ما جزو مناطق نيمه خشک است اما از ۴۵۰ ميليارد مترمکعب بارش ساليانه، تنها ۱۰۰ ميليارد آن مورد استفاده قرار مي‌گيرد و همچنين ما داراي ۱۵ کشور همسايه با ذائقه‌هاي مختلف هستيم، از طرفي ويژگي‌هاي ژئوپوليتيکي، جغرافياي طبيعي ۴ فصلي کشور و نيروي انساني هوشمند نيز سرمايه‌هاي عظيم اقتصادي براي ايران محسوب مي‌شود.

اين مسئول با اشاره به سند چشم انداز توسعه، يادآور شد: تنها ۱۰ سال به موعد سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ باقي مانده است و طبق اين سند ما بايد رتبه اول در بين ۲۵ کشور اطراف خود باشيم و تنها با ارائه شاخصه‌هاي کميتي مي‌توانيم چنين ادعايي داشته باشيم.

وي افزود: ما بايد الگوي اقتصادي کشور را تعريف و بر آن پافشاري کنيم، سندي که مشابه الگوهاي سرمايه‌داري و سوسياليستي نباشد.

مشاور عالي معاون اول رئيس جمهور ابراز کرد: اقتصاد مقاومتي نه اقتصاد رياضتي است و نه اقتصاد استراحتي بلکه داراي مولفه‌هاي ويژه خود است.

اين مسئول عنوان کرد: کشور ما داراي ساختار و تفکر وارداتي مي‌باشد و اين در حالي است که ما قصد داريم به ديگر کشورها صادرات داشته باشيم و تا زماني که تغييرات زيربنايي در ساختارهاي اقتصادي شکل نگيرد، اقتصاد مقاومتي تحقق نمي‌يابد.

قاسمي در ادامه گفت: جنگ‌هاي آينده جهان اقتصادي خواهد بود و سربازان اين جنگ مردم و ژنرال‌هاي آن فعالان اقتصادي هستند که بايد براي آنان ساختار ويژه‌اي ايجاد شود.

مشاور معاون اول رئيس جمهور تاکيد کرد: براي اجرايي کردن اقتصاد مقاومتي نياز به يک تفکر اعتقادي در اين زمينه داريم و بايد در اين عرصه با تجربه کافي و حفظ منافع ملي وارد شويم.

وي در پايان خاطرنشان کرد: مديريت جهادي با بقيه مديريت‌ها فرق دارد و فرقش اين است، اول دل است اغناء و بعد امر است که اين را ما در جنگ خوب ثابت کرديم و با اين نگاه هزاران پروژه انجام شد.

انتهاي پيام1020ج /۵۳۰م
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۵۳:۰۵

8 Feb 2020