۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴
کد مطلب : ۳۵۷۴۶

پل تاريخي زمان خان زيبا ترين جاذبه گردشگري در چهار محال و بختياري

پل تاريخي زمان‌خان از جمله شاهکارهاي معماري دوران صفوي است که از زيباترين جاذبه هاي گردشگري در چهارمحال و بختياري معرفي شده است.
پل تاريخي زمان خان زيبا ترين جاذبه گردشگري در چهار محال و بختياري
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر ؛ پل تاريخي زمان‌خان از جمله شاهکارهاي معماري دوران صفوي است که در فاصله ۲۶ کيلومتري شمال‌غربي شهرکرد و ۵ کيلومتري شهر سامان بر روي رودخانه زاينده‌رود احداث شده‌است.

ويژگي مهم آن تراشيدن صخره‌هاي سنگي جهت هدايت آب از مسير فعلي بوده و تاق آجر ي اين پل از دو دهانه نامساوي به‌طول ۵ و ۶.۵ متر تشکيل‌شده که ستون وسط آن، متکي بر يک تخته سنگ است.

اين مکان با دارا بودن امکانات تفريحي مناسب از جمله تخت اقامتي‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، آب آشاميدني، برق و تلفن و ... و همچنين فضاي طبيعي بسيار دلنشين در حاشيه زاينده‌رود، آب‌وهواي مطبوع و درختان تنومند در دامن کوه‌‌‌‌‌‌‌‌هاي سربه‌فلک کشيده به يک کانون‌ گردشگري در استان چهارمحال‌وبختياري تبديل شده که هرساله گردشگران فراواني را به‌سوي خود فرامي‌خواند.

همچنين روستاهاي اطراف اين پل تاريخي با بافتي سنتي، طبيعتي بکر و دست‌نخورده و فضايي آرام در پيچ‌وخم رودخانه، بستري مناسب براي فراغ از گرماي تابستان را براي گردشگران فراهم کرده‌است.

روستاي ياسه‌چاي از جمله روستاهاي هدف گردشگري در حاشيه زيباي زاينده‌رود با امکاناتي چون خانه‌مسافر براي اقامت گردشگران براي تمام فصول سال ‌است. گردشگران مي‌توانند در اين روستا اوقاتي را به‌صورت سنتي در اقامت‌گاه‌هاي بومي سپري کنند، از اغذيه و اقلام محلي بهره‌مند شده و در کنار آن با نحوه زندگي و امرارمعاش روستاييان نيز آشنا شوند.

​انتهاي پيام/۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۰۲:۲۵

15 Jan 2020