۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹
کد مطلب : ۲۰۷۰۶
دادستان بروجن:

ثبت يک هزار و 401 پرونده مواد مخدر در بروجن/ دست زمين خوران را کوتاه مي کنيم

دادستان شهرستان بروجن گفت: در سال جاري يک هزار و 401 پرونده مواد مخدر در شهرستان بروجن به ثبت رسيده است که بيش از 400 پرونده نسبت به سال گذشته افزايش داشته است.
ثبت يک هزار و 401 پرونده مواد مخدر در بروجن/ دست زمين خوران را کوتاه مي کنيم
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کلار، منصور اماني با اشاره به اين که دادسرا خط مقدم ورود پرونده هاي جزايي است اظهار کرد: همواره سعي براين بوده که تکريم ارباب رجوع، حقوق شهروندي، حسن استماع و حسن برخورد در خصوص شاکي و متهم رعايت شود.

وي گفت: در سال جاري يک هزار و ۴۰۱ پرونده مواد مخدر در شهرستان بروجن به ثبت رسيده است که بيش از ۴۰۰ پرونده نسبت به سال گذشته افزايش داشته است.

اماني بيان کرد: در راستاي منويات مقام معظم رهبري و جلسه مشترک روساي سه قوه درکل سطح شهرستان هاي کشور ستاد مبارزه با زمين خواري به رياست فرمانداران تشکيل شد که با مشخص کردن زمين هاي دولتي و با همکاري دستگاه هاي متولي مسکن مهر و شهر سازي، منابع طبيعي و جهاد کشاورزي دست زمين خوران را کوتاه کنيم.

دادستان شهرستان بروجن ادامه داد: زمين خوران به واسطه نفوذ ها و رابط هاي خود در ادارات و ضعف هايي که در قانون وجود دارد اين معزل اجتماعي را بوجود آورده اند که ما به شدت با آن برخورد و مقابله مي کنيم.

وي با بيان اين که پيشگيري بايد مقدمه و درمان باشد، افزود: در تمامي عرصه ها به خصوص آسيب هاي اجتماعي بايد به اين موضوع توجه جدي شود.

امانيگفت: با تشکيل معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم در سطح قوه قضائيه که در شهرستان هم نمايندگي دارد اهم فعاليتها در حوزه اجتماعي و فرهنگي است.

دادستان بروجن افزود: در حوزه فرهنگي و اجتماعي با توزيع لوح هاي فشرده آموزش مهارت هاي زندگي بين مردم و ارباب رجوع و ارائه مشاوره هاي اجتماعي به افراد آسيب پذير و مراجعه به دادسرا در بسياري از موارد منجر به حل معضلات و عدم تشکيل پرونده قضايي شده است.

وي ادامه داد: در سال جاري حدود ۵۰۰ پرونده در خصوص جرائم مزاحمت تلفني، توهين و افترا، مزاحمت هاي خياباني و ضرب و جرح در بحث اين ستاد تشکيل شده و بدون اين که وارد سيستم پرونده هاي قضايي شود حل و فصل شده است.

دادستان بروجن بيان کرد: در معاونت پيشگيري از وقوع جرم شهرستان با ارائه فرا خواني تصميم گرفتيم تا نيروهاي متخصصي را در حوزه هاي مرتبط مثل روانشناسي و علوم انساني به منظور تشکيل اطاق فکر نخبگان جذب کنيم تا بتوانيم از توان علمي اين افراد در برخورد با جرائم مقابله جدي به عمل آوريم.

اماني، تشکيل جلسات متعدد با نيروي انتظامي و توجيه افسران در حوزه قضايي و حقوقي، بازديد و سرکشي مستمر از زندان و اردوگاه جهت بررسي مسائل زنداني، تشکيل جلسات شوراي پيشگيري در حوزه وضعي و انتظامي ، شناسايي مکانهاي جرم خيز و حضور مداوم پرسنل نيروي انتظامي در محل عرضه مواد مخدر و شناسايي عوامل و زمينه هاي ارتکاب جرائم مرتبط با مواد مخدر را از ديگر فعاليتهايي عنوان کرد که در پيشگيري از وقوع جرم صورت گرفته است.

وي افزود: مردم شهرستان بروجن از لحاظ قانونمداري درحد بسيار بالايي هستند که اين موضوع کار ما را در دادگاه و دادسرا سهولت بخشيده است.

انتهاي پيام/۱۰۲۴ج/۵۴۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۱۵:۴۸

28 Dec 2019