۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴
کد مطلب : ۳۸۰۸۶

کسب و کارها در کشور، امروز با چشم بسته حرکت ميکنند

مدرس کالج بازاريابي گفت: کسب و کارها در کشور با چشم بسته حرکت مي‌کنند و امروز در دنيا متد مانيتورينگ روزانه به‌وجود آمده امري که متأسفانه در کسب و کارهاي داخل کشور ديده نمي‌شود.
کسب و کارها در کشور، امروز با چشم بسته حرکت ميکنند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر ؛ مهدي ميررفيع مدرس کالج بازاريابي شب گذشته در سمينار بزرگ تحول در کسب و کار در چهارمحال و بختياري اظهار کرد: عمده‌ترين مشکل واحدهاي توليدي در ايران عدم مانيتورينگ است.

وي با اشاره به اينکه اگر کسب و کارهاي داخلي در ايران ياد بگيرند که بايد هرروز يک سري از شاخص‌ها را چک کنند، متوجه مي‌شوند که از يک مؤلفه ضربه مي‌خورند، افزود: اين مؤلفه مي‌تواند کيفيت محصول، بسته‌بندي، فرار مشتري‌ها، قيمت، سرعت‌ تحويل کالا و خدمات و ... باشد.

مدرس کالج بازاريابي با بيان اينکه کسب و کارها در کشور با چشم بسته حرکت مي‌کنند، ادامه داد: امروز در دنيا متد مانيتورينگ روزانه به‌وجود آمده امري که متأسفانه در کسب و کارهاي داخل کشور ديده نمي‌شود.

ميررفيع با تأکيد بر اينکه تحول در کسب و کار با برگزاري امثال اين سمينار و همايش‌هاي آموزشي آغاز مي‌شود، عنوان داشت: تصور مي‌شود گذار از اقتصاد و صنعت سنتي به مدرن کسب و کارهاي کوچک را به شکست وادار مي‌کند و خود آن‌ها اين شکست را پيشاپيش مي‌پذيرند درحالي‌که در کسب و کارهاي بزرگ و مدرن جهان نيز کسب و کارهاي کوچک وجود دارند.

وي در ادامه خاطرنشان کرد: بخش بزرگي از اقتصاد ايران بايد توسط کسب و کارهاي کوچک و خرد اداره شود، اگر ياد بگيريم که چگونه يک کسب و کار خرد را در يک بازار بزرگ پيش ببريم و بپذيريم اين کسب و کارهاي کوچک هم مشتري خودش را دارد که هيچ‌گاه به سمت صنايع بزرگ نخواهند رفت متوجه مي‌شويم مي‌توان يک کسب و کار کوچک صنعتي بود نه کسب و کار کوچک سنتي.

مدرس کالج بازاريابي اضافه کرد: براي اينکه بتوانيم با برندهاي معروف دنيا رقابت کنيم بايد به همان اندازه، هم به لحاظ توان مالي، هم دانش و تکنولوژي و... بزرگ شويم، در ايران برندهايي وجود دارد که کمپاني‌هاي بزرگ دنيا رقابت مي‌کنند، در عين اينکه ايران يکي از بزرگ‌ترين واردکننده‌هاي پوشاک از ترکيه است ولي يکي از صادرکنندگان پوشاک به روسيه، اکراين، تاجيکستان، ازبکستان و کشورهاي cis به شمار مي‌رود.

ميررفيع بيان کرد: بخش بزرگي از بازار آب‌ليموي عراق در دست توليدکنندگان ايراني بود اما قدر اين بازارها را نمي‌دانيم، کسب و کارهاي به‌راحتي ميدان را خالي کرده و از رقابت بازمي‌مانند وگرنه کشور به لحاظ کيفيت محصولات حرف براي گفتن دارد که کسي نمي‌تواند با آن‌ها رقابت کند.

وي با اشاره به اينکه بسياري از محصولات ايران حداقل در بازارهاي منطقه رقابتي هستند، خاطرنشان کرد: متأسفانه بعضي از اصناف، صنعت پوشاک و. نسبت به آموزش اقدامي نکردند اما بسياري از صنايع آموزش ديدند، اگر مقاومت‌ها کنار گذاشته شود و آموزش‌هاي لازم براي اصناف مختلف ارائه شود آن‌ها مي‌توانند تحول بزرگي را در منطقه و در صنفشان به‌وجود بياورند.

مدرس کالج بازاريابي با بيان اينکه بزرگ‌ترين کاري که مسؤولان بايد انجام دهند کاري است که امشب در شهرکرد اتفاق افتاد، عنوان کرد: مسؤولان بايد دلسوزانه مردم را بدون دريافت هزينه دعوت کنند و به آن‌ها آموزش دهند تا کسب و کار آن‌ها متحول شود، اما در بسياري از شهرها نه‌تنها اين قبيل همايش‌ها برگزار نمي‌شود بلکه حمايتي هم از بخش خصوصي صورت نمي‌گيرد.

ميررفيع تأکيد کرد: اگر مسؤولان کشور مثل کشورهاي توسعه‌يافته آموزش را الزامي براي راه‌اندازي کسب و کار کنند و اجازه ندهند هر کسي به هر دليلي يک گواهي از اصناف بگيرد و اخذ آن را منوط به اخذ گواهي‌هاي آموزش مديريت، فروشندگي و مهارت‌هاي ارتباط با مشتري کنند بسياري از مشکلات رفع مي‌شوند.

انتهاي پيام/۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۱۷:۲۱

9 Feb 2020