۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
کد مطلب : ۳۷۱۵۹
جوان نخبه لردگانی:

مسئولان جوانان صاحب ایده و فکر را حمایت کنند

جوان نخبه لردگانی گفت: از همه عوامل، مسئولان و همچنين شرکت هاي بزرگ توليدکننده انتظار مي رود همه جوانان با استعداد در اين زمينه را حمايت کنند و از آنان در بهبود خطوط توليد بهره ببرند.
مسئولان جوانان صاحب ایده و فکر را حمایت کنند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سلام لردگان؛  ابراهيم صالحي متولد سال 1371 ساکن شهرستان لردگان و دانشجوي مرکز علمي کاربردي جهاد دانشگاهي شهرکرد است که تاکنون موفق به ثبت  ۶ اختراع شده‌ و چهار اختراع را نيز به تأييد رسانده‌ است.

 در همین راستا سلام لردگان گفت و گویی را با این جوان نخبه ترتیب داده است که در زیر می‌خوانید:

سلام لردگان: از اختراعات‌تان برای‌مان بگویید:

صالحی: دستگاه ماژول اسلحه را یکی از این اختراعات است، این دستگاه زمان و مکان دقيق شليک را رصد مي‌کند، با توجه به بازپرسي‌هايي که پس از شليک از مأموران پليس مي‌شود اين ماژول با رصد دقيق زمان، مکان و فاصله شليک اين مشکل را رفع کرده است.
 



 
دستگاه هوشمند جلوگيري از سرقت خودرو را دیگر اختراعاتم است، اين دستگاه بر روي خودرو نصب مي‌شود و صاحب خودرو مي‌تواند بدون محدوديت زمان و مکان از طريق تلفن همراه خود موقعيت مکاني خودرو را رديابي کند، هم‌اکنون تعدادي از اين دستگاه‌ها در شهرهاي مختلف کشور به فروش رسيده که با استقبال خوبي نيز مواجه شده است.

دستگاه کنترل سوخت و آلودگي هوا را از دیگر اختراع دیگری است که به ثبت رساندم، اين دستگاه نيز با نصب بر روي خودرو در توقف‌هاي بالاي 25 ثانيه خودرو را در حالت خواب قرار مي‌دهد که با فشار دادن پدال بالا فاصله خودرو روشن مي‌شود.
اختراع کلاه کاسکت ايربگ‌دار از دیگر اختراعات به ثبت رسیده است، عملکرد اين کلاه دقيقا مانند مکانيزم ايربگ خودرو است، استفاده از اين کلاه سبک، بسيار ساده است و موتورسواران به راحتي مي توانند از آن استفاده کنند.
 

سلام لردگان: طرح کلاه کاسکت ايربگدار چگونه به ذهن شما خطور کرده است؟

صالحي: با ديدن تصادفات منجربه فوت گوناگون در موتورسيکلت سواران که به دليل گرم بودن محفظه داخلي کلاه و عدم ديد از هر دو طرف و سنگيني کلاه بر روي سر از کلاه کاسکت استفاده نکرده بودند؛ جرقه اين ايده به ذهنم خطور کرد.

سلام لردگان: اين نوع ايربگ چگونه عمل مي کند؟

صالحي
: نوعي کلاه کاسکت ايربگدار است که به صورت يقه به دور گردن راکب موتور بسته مي شود و هنگام ضربه خوردن و زاويه بر سر راکب موتوسيکلت، باز شده و ايمني آن را مي توان پنج تا شش برابر بيش تر از کلاه کاسکت‌هاي  موجود در بازار تضمين کرد.
عملکرد اين کلاه دقيقا مانند مکانيزم ايربگ خودرو است. استفاده از اين کلاه سبک، بسيار ساده است و موتورسواران به راحتي مي توانند از آن استفاده کنند.

سلام لردگان: مدل خارجي آن براي چه مصارفي طراحي شده است؟

صالحي: در کشورهاي خارجي اين کلاه کاسکت براي دوچرخه سواران توليد و مورد استفاده قرار گرفته و ما با استفاده از مهندسي معکوس براي استفاده موتور سيکلت سواران طراحي و ساخته ايم.

سلام لردگان: چه ميزان وقت صرف طراحي تا نمونه سازي شده است؟ در چه فضايي اقدام براي کار کرده ايد؟

صالحي: حدودا 10 ماه زمان صرف ساخت نمونه اوليه بررسي ايده بومي ايربگ موتورسواران بالشتک موتورسوار و تست اين سيستم در مرکز رشد شده است. در کارگاه صنعتي سازمان بسيج علمي پژوهشي و جهاد دانشگاهي دانشگاه علمي و کاربردي نيز آزمايش شد.

سلام لردگان؛ چقدر هزينه تا به امروز انجام داد هايد؟ و قيمت نهايي را براي مصرف کننده چقدر پيش بيني مي کنيد؟

صالحي: ساخت نمونه آزمايشي مبلغ هفت ميليون تومان هزينه و نمونه پاياني براي مصرف کنندگان در حدود 300 هزار تومان برآورد مي شود.

سلام لردگان:  آيا با اين طرح رتبه يا مقامي هم کسب کرده ايد؟


صالحي
: در جشنواره مبتکرين و مخترعين ايران با نظر هيات داوران عنوان بهترين ايده را از آن خود کرده و مورد تحسين هيات داوران پژوهشکده صنعتي علوم تحقيقات نيروي انتظامي و بنياد ملي نخبگان نيز قرار گرفتم.
 

سلام لردگان: کار شما به مرحله تجاري سازي رسيده است؟

صالحي: خير، چون خيلي از زمان طراحي اين کلاه نگذشته است. در نهايت اگر هيچ ارگان دولتي براي توليد ما را حمايت نکند؛ خودم شروع به توليد اين نمونه کلاه خواهم کرد و مطمئن هستم که بازار خيلي خوبي خواهد داشت.

سلام لردگان: در چه نمايشگاهي حضور داشته‌ايد؟

صالحي: در نمايشگاه علم تا عمل، مبتکرين و مخترعين دانشگاه صنعتي اصفهان، نمايشگاه پژوهش، نمايشگاه هفته دفاع مقدس، نمايشگاه هاي بي نالمللي ايپاس و فاينکس الکامپ. بهترين جشنواره و نمايشگاه از نظر همه مخترعان، فاينکس 2013 بوده است. به اين خاطر که در اين نمايشگاه رييس فدراسيون مخترعان جهان حضور داشتند و از نزديک با همه مخترعان ديدار داشتند.
 

سلام لردگان: کسي تمايلي به سرمايه گذاري بر روي اين طرح از خود نشان داده است؟

صالحي: فقط يک شرکت از طرف سوزوکي ژاپن در جشنواره اي پاس صحبت هاي اوليه اي کرده است.

سلام لردگان: زماني پيش آمده که نااميد شده باشيد؟

ابراهيم:
خير. هميشه با همت مضاعف کار کرده ام.

سلام لردگان: چه انتظاري از بنياد ملي نخبگان يا هر سازمان ديگري داريد؟

صالحي: حمايت براي توليد ملي در داخل کشور و استقبال از ساخت اين کلاه، حداقل براي جلوگيري از اين همه تلفات انساني در هنگام موتور سواري.

سلام لردگان: يک مخترع خوب از نگاه شما کيست؟

صالحي: کسي که هيچ گاه از تلاش دست نکشيده و با اميد فراوان به راهش ادامه بدهد. هر ايده نويي که به ذهنش مي رسد حداقل در نوع آزمايشي هم که شده بسازد.

سلام لردگان: آيا مي توانيد مدعي باشيد که طعم شيرين موفقيت را چشيده‌ايد؟

صالحي: بله. چون طي سه سال توانسته‌ام با ثبت چهار اختراع، سطح سه بنياد ملي نخبگان، عضويت انجمن مخترعين کشور و عضويت در بسيج علمي پژوهشي را به دست آورم.

سلام لردگان: سخن پاياني

صالحی: از همه عوامل، مسئولان و همچنين شرکت هاي بزرگ توليدکننده انتظار مي رود همه جوانان با استعداد در اين زمينه را حمايت کنند و از آنان در بهبود خطوط توليد بهره ببرند.
 

 



انتهاي پیام1026ج /630ل
 
مرجع : سایت خبری سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۲۳:۲۲

28 Dec 2019