۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۲
کد مطلب : ۱۴۸۳۹
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان:

اراضی مورد مناقشه در روستای دورک جزء اراضی ملی هستند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: اخطاریه این اداره کل در زمینه تصرف زمین های جنگل های هلن توسط برخی اهالی دورک اناری، حدود دو ماه پیش به متصرفان این زمین ها ابلاغ شد که این افراد در خصوص اجرای حکم و ابلاغیه قول مساعد دادند.
اراضی مورد مناقشه در روستای دورک جزء اراضی ملی هستند
جمعی از مردم روستای دورک اناری، از بخش مشایخ شهرستان کیار روز چهارشنبه روبروی استانداری چهارمحال وبختیاری تجمع کردند.

به گزارش جهانبین به نقل از پایگاه خبری تحلیلی کیار بیدار حاضران در این تجمع که تعدادشان به حدود ۳۰ نفر می رسید به قطع درختان میوه خود از سوی اداره کل محیط زیست چهارمحال وبختیاری اعتراض کردند.

"سیدنورالله موسوی" از حاضران در این تجمع گفت:محیط زیست استان درختان باغ اناری که بیش از ۱۵ سال در آن اقدام به برداشت محصول و کشت و زرع کرده ام را قلع و قمع کرده است.

وی اضافه کرد:اداره کل محیط زیست چهارمحال وبختیاری با ادعای اینکه این زمین ها ملی است، نسبت به قطع آن اقدام کرده است، در صورتی که این زمین ها بنچاق و سند دارد.

وی افزود:پرونده این زمین ها در دادگاه تجدیدنظر شهرکرد در حال بررسی است و نوزدهم خردادماه رای دادگاه اعلام می شود، ولی اداره کل محیط زیست چهارمحال وبختیاری پیش از اعلام رای دادگاه نسبت به قطع درختان اقدام کرده است.

مسئولان اداره کل رسیدگی به شکایات استانداری چهارمحال وبختیاری نیز با دعوت از نمایندگان حاضران در این تجمع، به بررسی موضوع پرداختند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال وبختیاری نیز در خصوص تجمع این افراد، گفت:این اداره کل ضابط قضایی حفاظت از منابع ملی است و به عنوان ضابط، حکم دادگاه را اجرا می کند.

"سعید یوسف پور" اضافه کرد: برخی از حاضران در این تجمع، حدود دو هکتار از زمین های منطقه حفاظت شده هلن را غیرقانونی تصرف کرده و درآن کشت و زرع کرده اند.

وی از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری به عنوان مرجع تشخیص استعلام های زمین های ملی یا مستثنیات در استان نام برد و افزود:علاوه بر اداره کل منابع طبیعی، یک کارشناس رسمی دادگستری نیز بر ملی بودن این زمین ها تاکید دارد.

یوسف پور ادامه داد:اخطاریه اداره کل حفاظت محیط زیست استان نیز حدود دو ماه پیش به متصرفان این زمین ها ابلاغ شد که این افراد در خصوص اجرای حکم و ابلاغیه قول مساعد دادند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال وبختیاری با بیان اینکه در این خصوص، رای دادگاه اجرا شده است، از تلاش همکاران خود در حفاظت از منطقه حفاظت شده هلن تقدیر کرد.

این مسئول در اداره کل محیط زیست چهارمحال وبختیاری ادعای افراد حاضر در این تجمع را بدون مبنای قانونی و بی اساس خواند و افزود:در خطر افتادن منافع شخصی از دیگر دلایل حضور  برخی از افراد در این تجمع  بوده است.
انتهای خبر/ح
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۴۰:۵۶

30 Dec 2019