۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۷
کد مطلب : ۱۸۶۱۹
مبلغ حوزه علميه قم:

احیای امر به معروف بهترين راهکار براي رسيدن به سبک زندگي اسلامي است

امر به معروف و نهي از منکر بهترين استراتژي و تاکتيک براي رسيدن به سبک زندگي اسلامي و پيشرفت نرم افزاري است.
احیای امر به معروف بهترين راهکار براي رسيدن به سبک زندگي اسلامي است
به گزارش جهانبین‌نیوز به نقل از بام ايران خبر حجت الاسلام سيد عباس قديمي‌نژاد گفت: امر به معروف و نهي از منکر بايد طبق مباني مورد تاکيد مقام معظم رهبري باشد.

وي در خصوص جايگاه اين فريضه به دو بخش سخت‌افزاري و نرم افزاري تمدن ها اشاره و تصريح کرد: بخش سخت افزاري صنعت، تکنولوژي و آنچه به پيشرفت و رفاه ربط دارد برمي گردد و مباحث اخلاقي و اعتقادي در قسمت نرم افزاري جاي مي گيرند.

قديمي نژاد بيان داشت: همه کشورها در اين خصوص اهدافي را براي خود مشخص کرده اند و در حال حاضر امريکا و اکثر کشورهاي غربي و پيرو آنان يک هدف را تحت عنوان توسعه براي خود مشخص کرده اند.

وي افزود: توسعه ظاهر خوبي دارد اما در باطن در توسعه تنها اسمي از اخلاقيات آورده شده است و قوانين مخرب خانواده ها که سنخيتي با آداب و رسوم اخلاقي و ملي و ديني ندارند در توسعه نهفته اند براي همين مقام معظم رهبري گفتند ما پيشرفت را قبول داريم و نه توسعه به شيوه غرب را.
مبلغ حوزه علميه قم اظهار کرد: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند جمهوري اسلامي به دنبال توسعه و پيشرفت در سايه سبک زندگي اسلامي است.

استاد حوزه و دانشگاه امر به معروف و نهي از منکر را بهترين استراتژي و تاکتيک براي زمينه سازي رسيدن به سبک زندگي اسلامي و پيشرفت نرم افزاري دانست.

وي تاکيد کرد: مسئولان و متوليان مراقب باشند امر به معروف و نهي از منکر را تنها به موارد سطحي و ظاهري محدود نکنند و از امور اصلي و اساسي غافل نشوند.

قديمي نژاد افزود: امر به معروف و نهي از منکر در همه عرصه ها کارايي دارد و به دنبال مبارزه با همه مفاسد اقتصادي، سياسي و اجتماعي و فرهنگي است.

وي با اشاره به روايتي از امام حسين(ع) بيان داشت: مردم چهار دسته اند: عده اي اهل آخرت اند ولي بد اخلاق اند، عده اي خوش اخلاق اند اما دين ندارند، عده اي نه خوش اخلاق اند و نه دين دارند و اينان بدترين مردم اند و عده اي هم خوش اخلاق اند و هم ديندارند و چه خوب است که اين گروه آخر که بهترين مردم اند از آمران به معروف و ناهيان منکر باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۳۹:۳۴

12 Jan 2020