۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶
کد مطلب : ۳۰۵۸۹
رئيس کانون مداحان چهار محال و بختياري:

مداحان و هيئت هاي مذهبي با روي خوش و سعه ي صدر پذيراي جوانان و نوجوانان باشند

رئيس کانون مداحان استان گفت: جايي که دشمن تمام قامت و تا بن دندان مسلح دارد نسبت به جذب و انحراف نوجوانان و جوانان اقدام مي‌کند، مداحان و اعضاي هيئت هاي مذهبي بايد با روي خوش و سعه ي صدر پذيراي جوانان و نوجوانان باشند.
مداحان و هيئت هاي مذهبي با روي خوش و سعه ي صدر پذيراي جوانان و نوجوانان باشند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برين، حميد رضا توسلي در جمع روساي کانون مداحان و شوراي هيئت هاي مذهبي شهرستان ها گفت: کانون مداحان و شوراي هيئت هاي مذهبي در شش ماهه اول سال ۹۵ با وجود کمي اعتبارات، تا حد امکان و به بهترين شکل در مناسبت هاي ملي و مذهبي ظاهر شده اند و  در شش ماهه دوم هم به منظور رسيدن به اهداف پيش بيني شده و مأموريت هاي محول شده تمام تلاش خود را خواهند کرد.

توسلي اتحاد و همدلي بين کانون مداحان و شوراي هيئت هاي مذهبي را يک اتفاق ميمون و مبارک دانست و افزود: اين اتحاد و هم بستگي باعث رونق برنامه هاي مختلف در مناسبت هاي طول سال مي‌شود و بايد دانست که تلاش دشمنان اسلام و اجانب اين است که نفاق و از هم گسستگي بين هيئت هاي مذهبي و ديگر تشکل هاي مردمي به وجود آورند.

وي ادامه داد: سامانه ي طوبي « بانک اطلاعات تشکل هاي ديني  مردمي سازمان تبليغات اسلامي» تا اول ماه محرم در اختيار کانون مداحان است و مسئولين کانون مداحان شهرستان ها بايد اطلاع‌رساني لازم را انجام دهند و ابتداي ماه محرم، ثبت نام مداحان را در سامانه ي طوبي جمع بندي کنند، چون که از ابتداي ماه محرم اين سامانه در اختيار شوراي هيئت هاي مذهبي به منظور ثبت هيئت هاي مذهبي گذاشته مي‌شود.

رئيس کانون مداحان چهار محال و بختياري افزود: همه ساله قبل از ماه محرم نشست هاي آموزشي و هم انديشي از سوي کانون مداحان و شوراي هيئت هاي مذهبي يا به صورت مجزا و يا به صورت مشترک برگزار مي‌شود که امسال اين نشست به صورت مشترک در مصلي نماز جمعه شهر کرد  7 مهر ۹۵ با حضور حجج  اسلام وافي و  واعظي برگزار مي‌شود و شهرستان ها هم مي توانند در روز هاي ۷ و ۸ مهر ۹۵ از وجود اين دو استاد استفاده کنند.

توسلي گفت: امسال ۵ نفر از پير غلامان استان، براي شرکت در همايش پيرغلامان حسيني به بندر عباس اعزام مي شوند.

وي با بيان اينکه دهه اول ماه محرم دهه «امر به معروف و نهي از منکر » است، افزود: حجت‌الاسلام و المسلمين حسين شفيعي، عضو هيئت علمي و مدير گروه تفسيرپژوهشگاه علوم وحياني معارج به منظور سخنرانيِ دهه اول، در مصلي نماز جمعه مرکز استان دعوت شده اند و انتظار مي رود مسئولين و  اعضاي کانون مداحان و شوراي هيئات مذهبي در شهرستان ها اهتمام ويژه اي به مسئله ي امر به معروف و نهي از منکر داشته باشند.

رئيس کانون مداحان چهار محال و بختياري گفت: جايي که دشمن تمام قامت و تا بن دندان مسلح دارد نسبت به جذب و انحراف نوجوانان و جوانان اقدام مي‌کند، مداحان و اعضاي هيئت هاي مذهبي بايد با روي خوش و سعه ي صدر پذيراي جوانان و نوجوانان باشند.

 توسلي خطاب به مداحان گفت: از اشعار مناسب و در شأن ائمه و اهل بيت استفاده کنيد و مسائلي را بيان کنيد که در مقاتل معروف بيان شده است و خداي ناکرده از ايجاد شبهه و گفتن مطالب کذب، به شدت خود داري شود.

وي با تأکيد بر استفاده از مداحان با تجربه و با علم کافي در مدارس، دانشگاه ها و ديگر مراکز علمي گفت: بايد از ظرفيت مراکز علمي در ماه محرم به منظور پاسخ گويي به به شبهات موجود در ذهن جوانان نهايت بهره را برد.


انتهاي پيام/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۴۵:۳۷

25 Feb 2020