۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۳۴۷۲۹
در چهار محال و بختياري:

تفاهم نامه همکاري جهاددانشگاهي و شوراي اسلامي به امضاء رسيد

تفاهم نامه همکاري بين جهاد دانشگاهي و شوراي اسلامي استان چهارمحال و بختياري با هدف آموزش و ارتقاي سطح دانش و توانمند سازي اعضاي شوراي شهر و روستا منعقد شد.
تفاهم نامه همکاري جهاددانشگاهي و شوراي اسلامي به امضاء رسيد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر ؛ پيرو تفاهم نامه امضا شده بين شوراي عالي استان ها و جهاد دانشگاهي کشور و با توجه به ضرورت توسعه و ارتقاي سطح دانش و توانمندسازي اعضاي شوراهاي اسلامي شهر و روستا در استان چهارمحال و بختياري اين تفاهم نامه به امضا طرفين رسيد.

هدف از انعقاد اين تفاهم نامه، توسعه و گسترش همکاري ها و تعامل در زمينه فعاليت هاي آموزشي، پژوهشي، فرهنگي، اطلاع رساني و مشاوره اي و بهره گيري متقابل از ظرفيت هاي موجود در جهت ارتقاي سطح دانش و توانمند سازي اعضاي شوراهاي اسلامي شهر و روستاي استان چهارمحال و بختياري است.

موضوع اين تفاهم نامه، بهره‌مند شدن طرفين از امکانات مشترک يکديگر از قبيل توان فکري، تجربي، پژوهشي، آزمايشگاهي، کارگاهي، کتابخانه‌اي، ارتباطات بين‌المللي، فضاي فيزيکي و فضاهاي تحقيقاتي، انجام مطالعات پژوهشي و فناوري در زمينه هاي مورد‌نظر، انجام پروژه‌هاي تحقيقاتي و افکار سنجي نيز مي باشد.

رئيس شوراي اسلامي استان چهارمحال و بختياري در خصوص انعقاد اين تفاهم نامه گفت با نگاهي به عملکرد برخي از اعضا چه قبل از انتخاب شدن و چه بعد از راهيابي به شورا متوجه مي شويم که اين افراد آشنايي بسيار مختصري با قوانين و وظايف شوراها دارند که البته دليل عمده آن به اين خاطر است که با توجه به نوپا بودن شوراها در کشور متاسفانه آموزش کافي و خوبي براي اعضاي شوراها خصوصاً شوراهاي روستايي در نظر گرفته نشده است .

منصوري افزود يکي از راههاي هدايت شوراها به يک جايگاه مناسب در نظام سياسي و اجتماعي کشور همانا توجه به امر آموزش قانون و آشنايي بيشتر با شرح وظايف و اختيارات آنان است .

اجراي يک طرح آموزشي به صورت مستمر در زمينه هاي مختلف سبب مي گردد تا شوراهاي اسلامي به ويژه در روستاها، بهتر بتوانند وظايف محوله خود را به انجام رسانند

وي خاطر نشان کرد پر واضح است که موفقيت هر چه بيشتر شوراها در انجام وظايف محوله از حجم کارهاي انبوه دولت خواهد کاست، اما اگر قرار باشد کارهايي که دولت، طبق قانون به شوراها محول کرده است را نيز به دليل ضعف شوراها خود انجام دهد اين کار تنها هزينه اي اضافي و از طرفي باعث بزرگ تر شدن حجم دولت خواهد شد ، درست برعکس آنچه که مدنظر است.



انتهاي پيام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۱۹:۵۰

4 Feb 2020