۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
کد مطلب : ۳۴۰۹۹

تاکید حداد عادل بر حفظ زبان فارسی در عین حفظ فرهنگ اقوام ایران

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی بر حفظ زبان فارسی، به‌عنوان زبان ملی و لزوم اشاعه آن در مناطق دوزبانه، در عین حفظ فرهنگ و ادبیات اقوام ایران و پایبندی به اصل پانزدهم قانون اساسی تأکید کرد.
تاکید حداد عادل بر حفظ زبان فارسی در عین حفظ فرهنگ اقوام ایران
به گزارش جهانبین نیوز؛ به دنبال گزارش‌های گروه آموزش زبان و ادبیات فارسی فرهنگستان زبان و ادب فارسی درباره وضعیت دوزبانگی و انتشار کتاب به زبان‌های محلی، شنبه ۲۶ فروردین نشست مشترکی با حضور رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی برگزار شد.

در این نشست حداد عادل، ضمن تأکید بر حفظ زبان فارسی، به‌عنوان زبان ملی و لزوم اشاعه آن در مناطق دوزبانه، بر حفظ فرهنگ و ادبیات اقوام ایران و پایبندی به اصل پانزدهم قانون اساسی تأکید کرد.

بر اساس این گزارش، در این نشست مشترک گروه آموزش زبان و ادبیات فارسی نیز مشاهدات خود را، به‌همراه مستندات، طی گزارشی ارائه کرد و پس از آن حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از اجرای برنامه‌های ویژه دوزبانگی در مناطق محروم و بازدیدهای خود از این مناطق گزارش داد.

همچننین در این نشست دو طرف بر انجام پژوهش‌های زیربنایی و جامع در مورد دوزبانگی و همچنین توجه به بازدیدهای منطقه‌ای و انجام امور اجرایی مفید در جهت توانمندی معلمان و آموزش کودکان دوزبانه تأکید کردند.

در پایان مقرر شد برای دستیابی به اهداف مورد نظر طرفین و ارائه چارچوب یک برنامه درازمدت، تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و فرهنگستان زبان و ادب فارسی منعقد شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۰۴:۰۸

26 Dec 2019