۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲
کد مطلب : ۲۹۳۶۵
به مناسبت هفته عفاف و حجاب/

رفتار مجازي ما نبايد تفاوتي با محيط حقيقي و دنياي خارج داشته باشد

مروج فرهنگي گفت: از آنجا که بي‌حجابي يک ناهنجاري محسوب مي‌شود پس رفتار مجازي ما نبايد هيچ تفاوتي با محيط حقيقي و دنياي خارج داشته باشد.
رفتار مجازي ما نبايد تفاوتي با محيط حقيقي و دنياي خارج داشته باشد
به گزارش جهانبین نیوز؛ رضوان عرب در یادداشتی به پايگاه خبري تحليلي پيرغار نوشت:

 امروزه جمهوري  اسلامي ايران در ابعاد فرهنگي و اجتماعي چه در فضاي داخلي و چه در برونمرزي با اتخاد تدابيري مبنتي بر فرامين اسلام و قرآن بر حفظ حريم و حرمت زنان و مردان در جامعه اسلامي تاکيد دارد.

اين بينش فرهنگ اسلامي که بايد شعار علمي و عملي هر جامعه مسلمان و استکبارستيزي باشد، اولا حکومت را  از آسيب‌هاي احتمالي و فساد داخلي مصون مي‌دارد و سپس در ابعاد فراملي و بين‌المللي جامعه اسلامي را به عنوان الگو و با ضريب آسيب‌پذيري فرهنگي و امنيتي  کمتري به جهان معرفي مي‌کند.

بحران بي‌حجابي در فضاي مجازي که مدت زيادي نيست خود را به عنوان چالش ديني و فرهنگي نشان داده است به کمتر از يک دهه پس از شکل‌گيري اولين شبکه‌هاي اجتماعي بروز يافته است با وجود تاکيدات فراواني که در آيات و روايات در خصوص مساله حجاب و عفاف (مرد و زن) به عمل آمده است، اما در فضاي مجازي اين مسئله به طور شايع مورد هجمه واقع شده، افرادي که در فضاي حقيقي پايبند به سنن و فرائض بوده‌اند امروزه  با اين ديد که در فضاي مجازي کسي آنها را نمي‌بيند به راحتي با ديگران به سخن گفتن مي‌نشينند و با کلماتي چه غمگين و چه شاد و تعحب‌آور... با هم صحبت مي‌کنند. درست است که اين فضا حقيقي نيست اما اين کلمات خود گوياي تمام احساسات اين افراد نسبت به يکديگر است.

از آنجا که بي‌حجابي يک ناهنجاري محسوب مي‌شود پس رفتار مجازي ما نبايد هيچ تفاوتي با محيط حقيقي و دنياي خارج داشته باشد يعني رفتا ما در محيط طبيعي، در محيط مجازي هم انعکاس پيدا کند و اين طور نباشدکه چون احساس نمي‌کنيم، ناظري در فضاي مجازي وجود ندارد و امکان شبهه در تصورات ذهني ديگران نسبت به ما ايجاد نمي‌شود پس بازتر و راحت‌تر حضور پيدا کنيم.

مراقب دست راستمان که کليک مي‌کند و چشمان‌مان که نظاره مي‌کنند باشيم و بدانيم وآگاه باشيم که خداوند هم يک کاربر هميشه آنلاين اينجاست.

انتهای پیام1026ج /590پ
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۳۸:۳۷

9 Jan 2020