۰
plusresetminus
بحران کم آبي در فرادنبه شرايط سخت و غيرقابل تحملي را براي مردم شهر به وجود آورده تا جايي که براي استحمام و شستشو هم با مشکل مواجه هستند.
تشنگي در فرادنبه/ شرکت آب و فاضلاب استان: علت کاهش ناگهاني دبي چاه ها و افزایش برداشت کشاورزان است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کلار، جمعي از مردم فرادنبه که از قطعي و کمبود فشار آب گلايه دارند با اعلام اين خبر گفتند: اغلب محله هاي شهر فرادنبه با افت شديد فشار آب مواجه بوذه به طوري که حتي براي شستشوي لباس و ظروف هم با مشکل روبرو هستند.

يکي از اهالي شهر فرادنبه گفت: محله عباس آباد اين ايام با افت فشار آب شرب مواجه شده و گاهي اوقات هم آب به طور کامل قطع مي شود که ما را با مشکلات عديده اي در زندگي روزمره مواجه ساخته است.

وي ضمن بيان اين که فشار آب در طبقات بالاتر کمتر است و مجبور مي شويم در سطل ها آب ذخيره کنيم، افزود: طبقات بالاتر با مشکل جدي‌تري مواجه هستند هنگامي هم که آب وصل مي شود فشار کمي دارد.

يکي ديگر از شهروندان فرادنبه اي با اشاره به افت شديد فشار آب در اين شهر، افزود: بحران کم آبي در شهر فرادنبه به حدي رسيده است که آب کافي براي استحمام وجود ندارد.

وي با بيان اين که بحران کم آبي شرايط سخت و غير قابل تحملي را براي مردم به وجود آورده است، تاکيد کرد: کشاورزان هم بايد به اين نکته توجه داشته باشند که در اين شرايط خشکسالي و کم آبي محصولاتي کشت کنند که نياز کمتري به آب داشته باشد.

يکي ديگر از شهروندان فرادنبه اي با ارسال پيامکي به پايگاه خبري کلار ضمن ابراز گلايه از اين وضعيت تاکيد کرد: انتظار مي‌رود مسئولان تدبيري براي رفع مشکل کم آبي در اين شهر بيانديشند.

بحران کم آبي صداي امام جمعه فرادنبه را درآورد/شهر تشنه است

حجت الاسلام صفرعلي عليخاني در خطبه هاي نماز جمعه با اشاره به وضعيت بحران کم آبي در اين شهر، گفت: مردم در عذابند، مسئولين به گوش باشيد شهر تشنه است؛ تا کي بايد با اين روند پيش برويم، تاکي بايد اعلام کنيم مسئولين هر چه سريعتر نسبت به حل اين معضل اقدام کنيد.

حجت الاسلام عليخاني افزود: مردم از نماينده خود در مجلس شوراي اسلامي انتظار دارند که تدابيري جهت تسريع در روند اجراي پروژه انتقال آب بن-بروجن صورت پذيرد.

کاهش ناگهاني دبي چاه ها/برداشت کشاورزان افزایش یافته است

ياسر مهديان مدير روابط عمومي شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختياري نيز در همين خصوص به کلار، گفت: با توجه به کاهش سطح آب هاي زيرزميني که با وجود پمپاژهاي برداشت آب، مقدار برداشت توسط کشاوران منطقه بسيار بالا رفته متاسفانه طي ۱۰ روز گذشته دبي چاه هاي آب به شکل ناگهاني پايين آمده است.

وي با اشاره به اين که پروژه هاي زيادي را در بحث آبرساني از جمله سبک انتقال چاه ها به مخازن انجام داديم، گفت: بيشتر منابع زيرزميني در بخش کشاورزي در حال استفاده است.

مهديان با بيان اين که در تلاشتيم طي چند روز آينده پمپ چاه هاي برداشت آب را تقويت کنيم، افزود: به دنبال آن هستيم که يک حلقه چاه از کشاورزان تهيه کرده تا مشکلات آبي منطقه را رفع کنيم.

وي گفت: درصدد هستيم تا بتوانيم طي چند روز آينده آب چاه کشاورزي را وارد مدار کرده و با تقويت کردن پمپ مقداري از اين مشکل را حل کنيم.

زون بندي شبکه آب شرب شهر فرادنبه

مهديان در ادامه با بيان اين که شبکه آب شرب شهر فرادنبه را تبديل به چهار زون کرده ايم، گفت: مديريت آب شهر فرادنبه را با نصب شيرهاي کنترل دبي و گلو والف به دست گرفته ايم تا بتوانيم خدمات بهتري را به مردم فرادنبه ارائه دهيم.

وي افزود: قطعي هايي که بعضي مواقع پيش مي آيد به دليل اصلاح شبکه و نصب شيرهاي گلو والف است تا بتوانيم با مديريت کردن، افت فشار را يک دست کنيم و قطعي آب نداشته باشيم.

مهديان ضمن بيان اين که تامين آب شرب شهر فرادنبه در طرح انتقال آب-بن بروجن ديده شده است، افزود: پروژه طرح انتقال آب بن-بروجن به صورت جدي و با سرعت در حال اجراست.

گفتني است چندي پيش نيز پايگاه خبري کلار در پي گلايه جمعي از مردم شهر بروجن، فرادنبه و سفيددشت از افت فشار آب در آستانه فصل تابستان گزارشي با عنوان "بحران کم آبي در بخش مرکزي بروجن" منتشر کرد.

انتهاي پيام1026ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۱۳:۵۲

27 Dec 2019