۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۳
کد مطلب : ۱۱۰۸۵
گفتگوی اختصاصی با برادر یکی از شهدای حمله تروریستی مرز خسروی:

شهدای حماسه اقتصادی ادامه دهنده راه اباعبدالله الحسین(ع) هستند/ از آرمان هایمان کوتاه نمی آییم

برادر شهید پالار :"حرف من به همه تروريست ها و اشرار این است: هر چه از ما بکشید، ما کم نیستیم و اگر همه ما را بکشید ما دست از آرمانهایمان نمی کشیم".
شهدای حماسه اقتصادی ادامه دهنده راه اباعبدالله الحسین(ع) هستند/ از آرمان هایمان کوتاه نمی آییم
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  مشکات برین بام ایران،
آري شهيد مرتضی پالار وهمرزمانش، نسلی بعد از شهيدان ۸ سال دفاع مقدس هستند، كه برايمان سرود ولايتمداري سر مي‌دهند و همواره عشق مادرشان زهرا(س) را در دل فرياد مي‌زنند و شهيد اقتدار و عزت اقتصادی ايران هستند.

دو روز از پر کشيدن ۹ شهيد هم استاني مان در حادثه تروریستی دیاله عراق مي گذرد، هماناني كه به حق، فرموده امام خامنه‌اي(مدظله العالی) را بار ديگر به عرصه ظهور رساندند كه:« آن روزها دروازه‌اي براي شهادت داشتيم، امّا امروز معبري تنگ! هنوز هم براي شهادت فرصت هست، دل را بايد صاف كرد.»

 پس از گذشت ۳۵ سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی و اهداي هزاران شهید مقتدری که در گوشه گوشه اين وطن در خون خود غلتيدند، در باغ
شهادت بر روي دلاوران و غيورمردان ايران همچنان گشوده است، خانواده ها با تأسي از سيد الشهدا(ع) علي اکبر هاي خود را به عرصه دفاع از اين مرزو بوم مي فرستند و هر از گاهي افتخار شهادت در راه خدا نصيب آن ها مي شود و بسيارند مادران، پدران و همسرانی که به روش اولياي الهي پس از شهادت جگر گوشه هايشان سجده بر آستان الهي مي سايند و خدا را شکر مي کنند.

امروز مصادف است با دومین روز عروج شهدايی که بیست و دوم آبان ماه در حادثه تروريستي دیاله عراق به شهادت رسيدند. و امروز در هفشجان با برادر شهید گرامی مرتضی پالار گفت و گو مي کنيم.
شهید مرتضی پالار در سال ۱۳۶۲ در خانواده‌ای مذهبی در استان چهارمحال و بختیاری به دنیا آمد. وی به دلیل شرایط سخت زندگی، نتوانست تحصیلات خود را بیشتر از دیپلم ادامه دهدوبا تخصص  "استادکار مکانیک و برق" به کمک معیشت خانواده ورشد وشکوفایی اقتصادی ایران اسلامی شتافت. وی ساکن هفشجان،متاهل و دارای ۲ فرزند دختر می باشد.

ماشاء الله پالار درباره برادر شهيدش مرتضی پالار با اندوهی غم از فراق او می گوید: جسد برادرم کاملا سوخته است و امروز برای آزمایش DNA به پزشکی قانونی مراجعه کردم.


برادر شهيد: مرتضی، پسري زحمت کش بود، ماشاء الله پالار در مورد خصوصيات اخلاقي و رفتار برادر شهيدش چنين مي گويد: مرتضی پسر بسيار
پرتلاش، زحمتکش و خانواده دوست بود. او تمام تلاشش را برای زندگی آبرومند به کار برد و همیشه سعی کرد با تلاش وزحمت خود فرزندانش را بزرگ کند. ما از او راضي بوديم و اميدواريم خدا هم از او راضي باشد.

برادر شهيد پالار درباره عزیمت او به دیاله عراق و خدمتش در پروژه خط انتقال گاز ایران به بغداد مي گويد: با توجه به اين که مي دانستيم کار  در شهر و ديار دور برايش سخت است، وقتي از او درباره کارش سوال مي کرديم و از ناامنی  آنجا پرسیدیم با ابراز رضايت کامل مي گفت:" جايم خوب است خیالتان راحت باشد ما با اسکورت حرکت می کنیم، خداوند نگهدار است."

وی برای کسب رزق و روزی حلال با دسترنج خود هيچ گاه شکايتي نمي کرد. مرتضی ارادت خاصی به امام حسین(ع) داشت. قبل از رفتنش به دیاله به زیارت امام حسین(ع) رفته بود از او پرسیدم برادر از کربلا تعریف کن چی برامون سوغات آوردی جواب داد، اینبار سوغات نیاوردم فقط برای خودم از کربلا کفن خریدم. انگار او می دانست چهلم سیدالشهداء(ع) با هفته شهادتش همزمان
می شود.

برادر شهيد: راه شهداء ادامه دارد و ما هم دست از آرمانهای انقلابمان بر نمی داریم.

برادر شهيد پالار با دلی خونبار، از خوبي هاي مرتضی مي گويد و اظهار مي کند: شهدای ۸ سال دفاع مقدس برای دفاع از خاک کشور رفتند و الان برادر من با هدف دفاع از اقتصاد کشورم رفت. هدفشان یکی بود و ارزش شهادتش کمتر از شهدای دفاع مقدس نیست، من افتخار می کنم که شهادت نصیبش شد. دشمن دائما در حال ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران است به خصوص از طریق کشورهای همسایه است وسعی دارد که روابط ما را با آنها خدشه دار کند و با ایجاد رعب و وحشت، شیعیان را به جان هم بیندازد و با برهم زدن ارتباط قصد دارد ما را از نظر اقتصادی عقب بزند.

حرف من به همه تروريست ها و اشرار مسلح این است: برادر من به خاطر شیعه بودنش کشته شد. بدانید شیعه در ذاتش شهادت نهفته است، تا هر چند تایی از ما بکشید، ما کم نیستیم و اگر همه ما را بکشید ما دست از آرمانهایمان نمی کشیم.

وی در ادامه گفت: من امروز ذره اي از مصیبت های حضرت زینب(س) را متوجه مي شوم، ایشان چه قدر سختي کشيد و چقدر صبوري کردند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۰۸:۳۱

26 Dec 2019