۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
کد مطلب : ۳۵۰۲۵
استاد دانشگاه در شهرکرد:

شعار ملت ایران غیر از ناسزاگویی به دشمن است/ آقایان برای به دست آوردن قدرت، ارزش‌ها را زیر پا گذاشتند

استاد دانشگاه در شهرکرد گفت: در قرآن ۶۱ بار بر کفار لعنت فرستاده شده است و از ما هم خواسته شده بر آن‌ها لعنت بفرستیم، چون ما غیر از شعار "مرگ بر آمریکا و اسرائیل" حرف دیگری نزدیم و هیچ اهانتی به شخصی نکردیم.
شعار ملت ایران غیر از ناسزاگویی به دشمن است/ آقایان برای به دست آوردن قدرت، ارزش‌ها را زیر پا گذاشتند
احمدرضا بسیج استاد دانشگاه در شهرکرد در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با اشاره به آیه "يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ" یعنی ای کسانی که ایمان آورده‌اید چرا چیزی که می‌گویید انجام نمی‌دهید اظهار کرد: سابقه فعالیت چهار سال گذشته رئیس جمهور به ما می‌گوید رئیس محترم دولت در این مدت بیشتر و حتی بدتر از کسان دیگر واژه‌های نامناسبی را نثار منتقدین خود کرده است.

وی با بیان اینکه اگر یک فرد حقیقی واژه‌ایی چون "بی‌شناسنامه"، " بی‌سواد" و... را برای منتقدین استفاده می‌کرد، حق شکایت از آن فرد به دلیل تهمت و افترا وجود داشت افزود: منتقدین حق انتقاد از مسئولین را دارند و طرف مقابل هم می‌تواند با دلیل نشان دهد نقد منتقدین غلط است اما رئیس جمهور نه‌تنها منتقدین را با ناسزا و دشنام ساکت می‌کند بلکه به نوعی به طرف مقابل هم موضوع ناسزاگویی را نسبت می‌دهد و این یعنی از نظر ایشان این منتقدان هستند که دهان به ناسزا باز می‌کنند.

نقد و انتقاد ناسزاگویی نیست

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه نقد و انتقاد، ناسزاگویی نیست ادامه داد: اگر گفته می‌شود عزت کشور درحال مخدوش شدن است، یا اینکه ما در بحث برجام خسارت دیدیم این اصلا به معنای ناسزا نبوده بلکه بیان واقعیت است.

این استاد دانشگاه در شهرکرد بیان داشت: با توجه به موارد بیان شده در بالا به نظر می‌رسد مخاطب رئیس جمهور خودِ ایشان باشند که در این مدت بیشتر از هر شخص دیگری به منتقدین ناسزا گفتند.

بسیج بیان داشت: شنیدن این سخنان از شخصی در یک جامعه که اولا روحانی است و دوما در کسوت رئیس جمهور همه مردم شناخته می‌‎شود، مناسب و شایسته نیست.

وی کار منتقدین را درست و اساسی عنوان و خاطرنشان کرد: طبق آنچه دین به ما گفته و امام راحل (ره) در وصیت‌نامه‌اش گفتند که هر کجا مشکل و نارسایی دیدید فریاد بزنید، بنابراین کار منتقدین مطابق آیات قرآن و خط مشی و روش امام راحل بوده و این درحالی است که انتقاد منتقدین مطابق عقل، منطق و عرف جوامعی است که معتقد بر مردم‌سالاری و دموکراسی هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر این نکته که متاسفانه سخنان دکتر روحانی به‌گونه‌ایی است که گویی در آستانه انتخابات قرار داریم افزود: بر زبان آوردن سخنانی که شاید در زمان انتخابات بر زبان جاری می‌شود در این زمان مناسب نیست.

لعنت بر کفار در ۶۱ قسمت از قرآن

وی با اشاره به اینکه راه امام علی (ع) راه قرآن است تاکید کرد: در قرآن ۶۱ بار بر کفار لعنت فرستاده شده است و از ما هم خواسته شده بر آن‌ها لعنت بفرستیم.

این استاد دانشگاه در شهرکرد با تاکید بر اینکه وقتی قرآن می‌گوید مرگ بر انسانی که کافر است، پس اگر ما هم می‌گوییم مرگ بر آمریکا به آیات قرآن عمل کردیم، چون ما غیر از شعار "مرگ بر آمریکا و اسرائیل" حرف دیگری نزدیم و هیچ اهانتی به شخصی نکردیم.

شعار "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" مستند قرآن است

این مدرس دانشگاه یادآور شد: ما وقتی می‌خواهیم اسم یکی از افراد یا دولتمردان دشمن را به زبان بیاوریم از لفظ "آقا" و "خانم" استفاده می‌کنیم و این یعنی ما هیچ بی‌حرمتی نه در حق دوستان و نه در حق دشمنان روا نداشته‌ایم، و شعار ما تنها "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" است که مستند قرآن است.

ما هم مخالف دشنام و ناسزا گفتن به دشمن هستیم

وی با اشاره به واکنش امام علی (ع) در مقابل ناسزاگویی به دشمن تاکید کرد: ما نمی‌دانیم دقیقا در آن زمان چه ناسزایی از سوی یاران امام علی (ع) نسبت به دشمن داده شده است، بله اگر حرفی چون دشنام نسبت به هر کسی زده شود ما هم مخالفیم و این غیر از شعار کلی جامعه ایران است.

انقلابی‌گری واقعی، زندگی براساس ارزش‌هاست

بسیج به سخن پیامبر اکرم (ص) در مورد امام علی (ع) اشاره و بیان داشت: از نظر پیامبر اسلام (ص)، امام علی (ع) دقیقا همان کسی است که برای اعتلای ارزش‌ها محکم ایستاده و این دقیقا همان کاری است که امام راحل و مقام معظم رهبری انجام دادند، انقلابی‌گری همان است که براساس ارزش‌ها زندگی کنیم.

این استاد دانشگاه در شهرکرد اضافه کرد: امام علی (ع) می‌توانستند در مشی عمر بودن را برای حفظ خلافت بپذیرند و بعد از انجام ان سربازبزنند و این کار را انجام ندهند، اما ایشان ترجیح دادند حکومت را از دست بدهند اما این موضوع را نپذیرند.

آقایان برای به دست آوردن قدرت بسیاری از ارزش‌ها را زیر پا گذاشتند

این مدرس دانشگاه با اشاره بر اینکه امام علی (ع) به خاطر حفظ ارزش‌های دین حاضر شدند حکومت را از دست بدهند، اما آقایان برای به دست آوردن قدرت بسیاری از ارزش‌ها را زیر پا گذاشتند تاکید کرد: انقلابی‌گر واقعی ارزش‌ها را پاس می‌دارد حتی به قیمت اینکه دیگر حاکم نباشد.

وی خاطرنشان کرد: امام علی (ع) برای حفظ امامت و نبوت از خلافت گذشتند، اما زیر بار شروط آن زمان نرفتند چون اگر شروط را می‌پذیرفتند هم اسلام به خطر می‌افتاد و هم بقیه دیدشان نسبت به امام علی (ع) تغییر می‌کرد چون می‌‎گفتند امامت ایشان با تقلب به دست آمده است.

اعتدال شعاری پوپولیستی و عوامانه است

این کارشناس مسائل سیاسی بحث اعتدال را تنها یک بحث اخلاقی دانست و بیان داشت: خدا در قرآن می‌فرماید "يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا آمِنُوا" یعنی ای کسانی که ایمان آورده‌اید ایمان بیاورید، پس عنوان کردن بحث اعتدال در ایمان و تقوا معنایی ندارد.

این استاد دانشگاه در شهرکرد مطرح کردن اعتدال در زمینه ایمان و تقوا را یک شعار پوپولیستی و عوامانه عنوان و یادآور شد: متاسفانه آقای روحانی این واژه را در غیر جای خود به کار می‌برند و این اشتباه بزرگی است.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۲۸:۲۰

16 Feb 2020