۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۶
کد مطلب : ۳۴۰۳۵

جمنا هم گرايي نيروهاي انقلابي در مقابله با فساد اداري و اقتصادي است

جمنا هم گرايي نيرو هاي انقلابي براي گفتمان سازي منويات رهبري در مقبله با فساد اداري و اقتصادي است .
جمنا هم گرايي نيروهاي انقلابي در مقابله با فساد اداري و اقتصادي است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر ؛ فرصت معقول تري از انتخابات جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي است که تشکيل شده و بايد ديد آيا اين جبهه خواهد توانست به اهداف کوتاه مدت و بلند مدتي که براي خود تعيين کرده است دست يابد؟ يکي از اساسي ترين کارکردهاي تشکيل جبهه هاي سياسي و انتخاباتي همگرا کردن نيروهاي نزديک به هم يا نيروهاي هم هدف دور از هم است. بايد ديد تاکتيک ها و استراتژي هاي راهبران جبهه چگونه خواهد توانست تشتت منجر به تضعيف نيروهاي مردمي همفکر خود را بکاهد.

اگر تعريف جبهه را به عنوان سازماني که نمايندگان سياسي طبقات و اقشار مردمي براي نيل به يک هدف مشترک در آن متحد مي‌شوند و به خاطر منافع مشترکي که در برنامه جبهه منعکس مي‌شود، تلاش مي‌کنند؛ بپذيريم. از عنوان جبهه مردمي نيروهاي انقلاب چنين بر مي آيد که خواهان قرار دادن همه نيروهاي انقلاب اسلامي با تاکيد بر ساختار مردمي و بافت از پايين به بالا است.

اگرچه طبق تعريف مستند به مصوبه مجلس شوراي اسلامي جبهه سياسي بايد ائتلافي سياسي از احزاب داراي پروانه فعاليت در زمينه فعاليت مشخص باشد که با اطلاع کميسيون احزاب موضوع ماده ۱۰ اين قانون شکل مي‌گيرد. اما حضور نيروهاي سياسي مستقل و غيرحزبي و اقشار مختلف مردم در اين جبهه بلامانع به نظر مي رسد.

اهدافي که اين جبهه براي خود تعريف کرده است ؛ آمده اند تا تحول ايجاد کنند و راه را براي حضور موثر و مستمر مردم در اداره کشور هموار کرده و موانع حرکت رو به جلو و عوامل سدکننده پيشرفت را از سر راه بردارند. شعار اصلي شان مبارزه با فساد است. مي گويند مشکلات اقتصادي موجود، شايسته نظام جمهوري اسلامي و در شأن مردم انقلابي و فداکار اين سرزمين نيست و فساد اداري و فساد اقتصادي با ارقام نجومي و دريافت‌هاي نامتعارف و ناعادلانه مديران و صاحب‌ منصبان از آستانه تحمل مردم فراتر رفته است.

هدفشان معرفي کانديدايي براي انتخابات از دل مردم و نيروي انقلابي است اصلاح طلب در اين جبهه معنا ندارد. هرکسي که پايبند به ارزش هاي انقلاب اسلامي است، جزء اين جبهه مردمي محسوب مي شود. مي خواهند تصميماتش از پايين به بالا باشد يعني مردم تصميم بگيرند و هسته مرکزي جبهه اجرا کند. هرکسي را که مردم انتخاب کردند مي شود گزينه نهايي اين جبهه براي انتخابات.

معيار اصلي در جمنا مقبوليت در بين عامه مردم است

مرتضي سجادي رئيس جبهه مردمي نيروي انقلاب چهار محال و بختياري در اولين نشست خبري با اصحاب رسانه اظهار کرد: ما روز به روز بنا به فرموده مقام معظم رهبري به رشد و بالندگي نزديک و نزديک تر مي شويم .

وي هدف جبهه هاي مردمي نيروي انقلاب را هماهنگي در سطح کشور دانست و گفت: هماهنگي بين نيروهاي نظام اسلامي و نيروهاي انقلاب در جهت اهداف انقلاب بايد به وجود آيد.

سجادي با اشاره به اينکه کاري را که بخواهيم انجام دهيم بايد از مردم شروع کنيم اذعان داشت: بايد حرکتي از پايين به بالا انجام داده تا به نتيجه نهايي برسيم.

وي با تاکيد بر اينکه جبهه مردمي اعلام کرد که ما از پايين شروع و به نتيجه مي رسيم اظهار کرد: در بحث انتخابات رياست جمهوري که در آينده اي نزديک انجام مي شود بنا بر اين است که در استان ها و شهرستان ها انتخاباتي را بين نيرو ها انجام داده و نمايندگان آن ها انتخاب مي شودند که در اين راستا تهران همايشي را تشکيل و راي گيري اول را انجام داده ، ۱۰ نفر را انتخاب کرده و در همايش دوم از بين ۱۰ نفر ۵ نفر انتخاب که اين کار ادامه داده خواهدداشت تا بين اصول گرايان به يک نتيجه نهايي برسيم.

سجادي تصريح کرد: حرکت جمنا تنها محدود به انتخابات رياست جمهوري نبوده ، زمان محدودي ندارد و ادامه پيدا خواهد کرد.

وي يادآور شد: مهم ترين انتخابات، انتخابات رياست جمهوري است که هر نيرويي وارد مي شود و يک حرکت هميشگي را درر ابطه با نيروهاي انقلاب انجام داده و ادامه مي دهد.

وي در پاسخ به سوال آقاي سيد حسين ميرفروغي مدير مسئول خبرگزاري فارس در چهار محال و بختياري مبني بر اينکه استقبال احزاب، رسانه ها و اشخاص سياسي و افراد اثر گذار اجتماعي از اين جبهه مردمي نيرو هاي انقلاب را توضيح دهيد اظهار کرد: جبهه مردمي حرکت هاي خود را انجام داده و مي دهند تا بتوانند اعتماد عمومي را جلب کند و اکثريت سازمان ها و تشکل ها به اين مجموعه پيوسته و آن را قبول دارند.

سجادي يادآور شد: در همه شهرستان هاي استان چهار محال و بختياري تشکلات راه اندازي شده ، شورا هاي خود را تشکيل داده و ارتباط را برقرار کرده است.

وي افزود: کليه نيرو هاي اثر گذار در شهرستان ها برنامه هاي خود را شروع و بعضي ها آمادگي خود را اعلام کرده اند که بتوانند در همه مجموعه حضور پيدا کنند.

سجادي عنوان کرد: استاندار، وزير، معاون وزير , معاون رئيس جمهور به عنوان نيرو هاي اثر گذار استاني معرفي و نمايندگان مجلس به عنوان نيروهاي اثر گذار در سطح شهرستان ها معرفي شده اند.

احتمال ضعيف مي دهيم که آقاي مير سليم به طور همه جانبه در انتخابات شرکت کند

وي در پاسخ به سوالات آقاي ميثم محموديان مدير مسئول هفته نامه پگاه چهار محال و بختياري مبني بر اينکه شاخص ارزيابي کانديدهاي اصلح چه بوده و آيا بيشتر نيرو هاي سياسي بوده است و آيا راي گيري که براي اين ۵ نفر صورت گرفته است بازتابي از مقبوليت کانديدها در سطح جامعه به شما مي دهد ؟

ممکن است افراد ديگري بوده که بين مردم مقبوليت بيشتري داشته است تا بين خواص و امکان اين وجود دارد که کانديد هاي اصول گرا به صورت مستقل وارد کار انتخاباتي شوند و در ادامه مسير بتوانند با ساز و کار جديد بيايند و وارد مجموعه شوند انتخابات کاسته شود يا خير؟

آيا جمنا براي فرداي پس از پيروزي در انتخابات رياست جمهوري بر چهار سال مملکت داري براي برنامه نجات اقتصادي، اجتماعي و سياسي برنامه اي دارد يا خير؟

در رابطه با بحث جمنا استان هم آيا شوراي اسلامي يا چهره هاي ملي که شما از آن ها اطلاع داريد ورود اينها باعث مقبوليت عمومي و پايگاه هاي اجتماعي هستند يا خير؟ عنوان کرد: شاخصه هايي که به اصطلاح براي آن کساني که در رابطه با نيروي معرفي شده براي رياست جمهوري مد نظر بوده که شاخص هاي کلي دارد آن ها را قبول داشته و لذا اين مقبوليت بين خواص و افراد شناخته شده است.

سجادي يادآور شد: نيرو هايي که معيار ها و شرايط اصول گرايي هماهنگي لازم را دارند طبيعتا" بايد مقبوليت هم داشته باشند.

وي اذعان داشت: آقاي مير سليم و آقاي جليلي ابتداي امر به عنوان نيروي موتلفه آمد اما به موتلفه پيوست و اين مجموعه و مدير و دبير کل موتلفه جزء شوراي مرکزي جمنا در انتخابات، انتخاب شدند و طبيعتا" به عنوان يک نيرو نيست و احتمال ضعيف مي دهيم که آقاي مير سليم به طور فعال و همه جانبه در انتخابات شرکت کنند.

وي با اشاره به اينکه بر اساس نوع نگاهي که داريم اگر جمنا به جمع بندي خودش برسد ، اميد است که آقاي جليلي هم تمکين کند.

سجادي تاکيد کرد: در بحث مقبوليت معيار اين نيست که معاون وزير باشد بلکه مقبوليت عامه مردم است .

وي با تاکيد بر اينکه جمنا در مجموعه کار به جمع بندي کاملي خواهد رسيد بيان داشت: جمنا از حدود يک سال پيش کميته هاي سياسي، اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي را تشکيل داده است و نحوه اداره جامعه را پيگيري و دنبال مي کند و هرکس از مجموعه جمنا به عنوان نيرو معرفي شد تمام برنامه ها و اطلاعات را مي دهد و کار جمعي انجام مي شود.

سجادي افزود: در اين استان هم برنامه ها کار مي شود و ادامه پيدا خواهد کرد و اگر در زمينه اداره جامعه نظري داده شود ما آمادگي داريم از نظرات استفاده کنيم.

وي با بيان اينکه نمايندگاني که در سطح شهرستان ها هم که معرفي شده اند طي يک جريان مردمي ايجاد شده بيان داشت: نمايندگان شهرستاني عضو هيچ تشکلات و سازمان هايي معرفي شده نيستند و خيلي هم رابطه نداشته اند آن ها را طي انتخابات مردمي و حرکت هاي سياسي معرفي کرده اند.

سجادي در پاسخ به سوالات خانم مرضيه عالي پور مدير مسئول بام ايران خبر مبني بر اينکه برنامه هاي جمنا براي رسيدن به يک ائتلاف منطقي در جهت ورود به انتخابات چيست؟

چه راه جل هايي براي اداره مردمي جمنا مبني بر ماهيت انقلابي آن داريد و براي جلوگيري از تفرقه پراکندگي چه تدابيري انديشيده شده است؟

مسائل و معضلاتي از جمله آسيب هاي اجتماعي چون اعتياد و طلاق و بي حجابي در راه برد جمنا چگونه پيش بيني شده است و از چه طريقي دنبال حل اين مسائل هستيد؟

ارتباط و برخورد جمنا با برجام و مسئله هسته اي چيست؟ و همچنين سياست خارجي در جمنا را چگونه پيش بيني مي کنيد؟ اظهار کرد: ما نوع سياست خارجه را در دولت که مجري سياست هاي کلي نظام است اين مي دانيم که تحت نظرات مقام معظم رهبري باشد و مهم اين است که سياست گذاري هاي خارجي ما خوب بتوانند برنامه مقام معظم رهبري را و آنچه را که برنامه ريزي کرده است اجرا کنند .

وي تصريح کرد:گاهي اوقات ممکن است در رابطه با سياست خارجي مخالفت با نظرات رهبري نداشته باشند و بعضي اوقات برنامه هايي داشته باشند که اهدافي با نظام نداشته باشد .

سجادي اذعان داشت: نظام جمنا بايد بتواند با نقطه نظرات مقام معظم رهبري در سياست خارجه هم حرکت کند .

نگاه جمنا به برجام مطلقا" منفي يا مثبت نيست / در شيوه اجراي برجام و تعهداتي که مقام معظم رهبري فرمودند کوتاهي شد

وي با اشاره به اينکه نوع نگاه بچه هاي جمنا نسبت به برجام مطلق منفي يا نگاه مطلق مثبت نيست عنوان کرد: برجام حرکتي است که از طرف نظام انجام گرفته و هيچ کس مخالف اجراي برجام نيست اما شيوه اجرا برجام و تعهداتي که مقام معظم رهبري مي فرمودند که بايد اجرا کنند ، کوتاهي شد.
سجادي ادامه داد: الان بايد کوتاهي هاي که در بجث برجام صورت گرفته است جبران شود و به همه مردم بگوئيم که برجام نقطه مثبت و منفي داشته که هم نقاط مثبت و هم منفي آن را بايد ديد تا بتوان نقطه هاي منفي را از بين برد.

وي بيان داشت: همه ما بايد جايي را که ضرورت داشته پيگيري کرده و عقب نشيني نکنيم که هر عقب نشيني که ما ميکنيم دشمن چند قدم پيش مي رود.

تفرقه ها را بين نيروهاي انقلاب پايان دهيم

رئيس جبهه مردمي نيروهاي انقلاب گفت: ما بايد کليه نيرو هاي دلسوز و انقلاب را شناسايي کرده و به حمايت از ولايت فقيه آن ها را دور هم جمع کنيم.
سجادي با بيان اينکه خيلي از افراد هستند که ممکن است همديگر را قبول نداشته باشند بيان داشت: انچه براي ما مهم بوده نظام و انقلاب است و در راستاي اهداف آن بايد گام برداشته شود.

وي از اصحاب رسانه و کساني که نگاه مردمي دارند خواست که نقطه نظراتي را ارائه دهند و آن ها بررسي شده و به يک نقطه مشترک برسند.
سجادي افزود: ما براي شوراي مرکزي ۳۰ نفر را معرفي کرده و اختياراتي را به آن ها داده که نظرات را به يک جمع بندي برسانند و برنامه ريزي صورت گرفته و اعلام کنند.

ارتباط جمنا با مردم هميشگي بوده و است


وي در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاري فارس مبني بر اينکه اتفاق مردمي بودن جمنا يک بار براي هميشه اتفاق افتاد يا در صورت پيروزي انقلاب در مراحل بعد اين جبهه، مردمي بودنش چطور ميخواهد خودش را نشان دهد اظهار کرد: جبهه مردمي تا کنون از پايين به بالا بوده است و ارتباط آن با مردم حالت هميشگي داشته و ما ميخواهيم کاري کنيم که قطع نشود که اين مهم کمک مردم را مي طلبد و دست نياز به سوي همه همکاران بلند مي کند.

سجادي در پاسخ به سوال جناب آقاي سجاد محمدي مدير مسئول خبرگزاري رسا مبني بر اينکه آيا جمنا براي بحث شورا هم برنامه دارد؟
اگر به اجماء نرسيم نتيجه نخواهيم گرفت و در بحث جمنا شفاف سازي شود که به اجماء ميرسيم خاطر نشان کرد: از اينکه شفاف پاسخ نمي دهم نميدانم در آينده اتفاق چه خواهد افتاد اما برنامه ريزي ما بر اساس اين اتفاقات است .

وي ادامه داد: ما در سراسر کشور، استان ها و شهرستان ها برنامه هايي داريم اما آيا بچه هاي انقلاب حضور پيدا مي کنند نحوه حضور آن ها قابل بحث است.

سجادي با اشاره به اينکه نحوه حضور قابل بحث است و شيوه هاي حضور تغيير مي کند بيان داشت: ما در حال حاضر در سطح شهرستان شهرکرد اين کار را پيگيري مي کنيم تا بتوانيم به يک جمع بندي رسيده و نيرو هاي مد نظر را معرفي کنيم.

شکست آقاي رئيسي شکست آقاي قالي باف نيست

رئيس جببه هاي انقلابي مردم در چهار محال و بختياري گفت: اين را قبول دارم که شکست آقاي رئيسي شکست آقاي قالي باف نيست اما اين را قبول ندارم که شکست آقاي رئيسي شکست نظام و انقلاب است .

سجادي اظهار کرد: اعتقاد ما بر اين نيست که اگر آقاي رئيسي انتخاب نشد انقلاب و نظام شکست خورده است.

وي با بيان اينکه انقلاب و نظام حول سه محور چرخانده مي شود بيان داشت: رهبر، مکتب اسلام و مردم مي مانند اگر بتوانيم آقاي رئيسي را انتخاب کنيم تا در پيشرفت و پيشبرد انقلاب اثر گذاري بيشتري داشته باشد.

سجادي دليل حمايت از آقاي رئيسي را چند اصل عنوان کرد و گفت: نوع نگاه ايشان به محرومين و مستضعفين است ، استفاده از نيروهاي جهادي و مديريت جهادي در رشد انقلاب مي تواند تاثير داشته باشد، برنامه هايي که دارد برنامه جمعي است .

جوانان بهترين موفقيت ها را رقم ميزنند


وي در پاسخ به سوال خانم فاطمه بياتي يکي ديگر از خبرنگاران استان مبني بر اينکه رقبا رياست جمهوري هر دفعه که توانستند راي بياورند براي جلب نظر و شعار جوانان بوده شما هم همچين شعارهايي را داريد تا بتوانيد جوانان را جلب کنيد؟ اذعان داشت: در برنامه جمنا که استان هم بر روي آن تاکيد زيادي دارد اين است ، کساني که در شوراي مرکزي انتخاب کرده اند از بين ۳۰ درصد آن ها بايد ۳۰ نفر جوان باشد ، اگر بيشتر هم بود ايرادي ندارد ، ۳۰ درصد هم حتما" خواهران باشد و اگر آرائي که ميگيرند ۳۰ نفر رعايت نشده باشد خوانده نمي شود .

سجادي تاکيد کرد: اگر از روحيه بالندگي جوانان استفاده کنيم موفق تر خواهيم شد.

با کنار رفتن آقاي فتاح تا حدودي به هدف نزديک شده ايم

سجادي در پاسخ به سوال جناب آقاي سيد حسين ميرفروغي مدير مسئول خبرگزاري فارس مبني بر رابطه احمدي نژاد و جريان اصول گرايي چيست؟
آيا آقاي احمدي نژاد مي تواند تحت تاثير قراردهد؟

جايگزين آقاي فتاح چه مي شود و حجم انصرافي که داده اند

ائتلاف نهايي يا چهار نفر کنار روند و يک نفر باقي بماند چه موقع اتفاق مي افتد اظهار کرد: بنا بر اين است که فعلا" کسي جايگزين آقاي فتاح نشود چراکه ما ميخواهيم از ۵ نفر به يک نفر برسيم و در حال حاضر با کنار رفتن آقاي فتاح به ۴ نفر رسيده و تا حدودي به هدف خودمان نزديک شده ايم.

ائتلاف نهايي به مرور ايجاد مي شود


سجادي تاکيد کرد: جمنا نسبت به آقاي احمدي نژاد به عنوان يک اصول گرا نقطه نظر مثبت و منفي ندارد و نوع نگاه ما اين است که آقاي احمدي نژاد مشکلي را ايجاد نمي کند.

گزارش : مرضيه عالي پور هفشجاني

انتهاي پيام/۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۱۲:۲۹

27 Dec 2019