۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷
کد مطلب : ۲۲۰۶۵
در جلسه ستاد مواد مخدر شهرستان کيار مطرح شد:

مبارزه عملي با مواد مخدر در شهرستان کيار آغاز شد

جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرتان کيار با حضور اعضا در محل کمپ ترک اعتياد تولد دوباره روستاي تشنيز برگزار شد.
مبارزه عملي با مواد مخدر در شهرستان کيار آغاز شد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کيار بيدار جلسه شوراي مبارزه با مواد مخدر شهرستان کيار با حضور فرماندار شهرستان کيار به عنوان رئيس اين شورا، دبير ستاد مبارزه با مواد مخدر استان چهارمحال و بختياري و کليه اعضا شورا در شهرستان کيار به ميزباني کمپ ترک اعتياد 'تولد دوباره' تشنيز برگزار شد.

تحقق شعار پيشگيري بهتر از درمان مهمترين هدف ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان کيار است
فرماندار کيار در آغاز اين جلسه ب گزارشي از عملکرد شورا مبارزه با مواد مخدر شهرستان کيار طي سال ۹۳ ارائه نمود.

مرداني گفت: طي سال گذشته شورا مبارزه با مواد مخدر کيار ۷ جلسه تشکيل داد که تصميمات و مصوبات اين جلسات در خصوص پيشگيري به وسيله فرهنگ سازي از روش هاي تشکيل کلاس آموزشي، برگزاري همايش ها، حضور در مدارس توسط ادارات بهزيستي، نيروي انتظامي، شبکه بهداشت و درمان ، آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامي صورت گرفت.

وي در خصوص همکاري پايگاه هاي مقاومت بسيج در خصوص فرهنگ سازي اشاره کرد و از نقش بسيجيان در مبارزه با مواد مخدر تشکر و قدر داني نمود.

وي افزود: در سال ۹۳گام موثر ديگري توسط نيروي انتظامي در شهرستان برداشته شد که مبارزه با توزيع و دستگيري توزيع کنندگان در کيار بود که خوشبختانه با قاطعيت دستگاه قضايي احکام مناسبي براي توزيع کنندگان شامل حبس طولاني مدت، حبس ابد و اعدام در نظر گرفته شد.

فرماندار حمايت خانواده هاي آسيب ديده از مواد مخدر توسط ادارات بهزيستي و کميته امداد امام خميني را ديگر اقدام عملي شورا مبارزه با مواد مخدر شهرستان کيار اعلام کرد.

مرداني: مبارزه با مواد مخدر را امري عمومي دانست و از همه دستگاه ها خواست با تمام قوا و امکانات در اين خصوص وارد عمل شوند.

رئيس شورا مبارزه با مواد مخدر شهرستان کيار در ادامه به برنامه هاي اين ستاد در سال ۹۴اشاره کرد و افزود: راه اندازي سايت، تهيه سند شهرستان در خصوص مبارزه با مواد مخدر، فعال کردن کميته هاي تخصصي ستاد و بسيج همگاني جهت تحقق شعار پيشگيري بهتر از درمان از مهمترين برنامه هاي پيش بيني شده در سال ۹۴ است.

در ادامه دبير ستاد مبارزه با مواد مخدر استان چهارمحال و بختياري نظرات و نکات مد نظر خود را بيان کرد:
استان چهارمحال و بختياري دومين استان عاري از مواد مخدر است.

رضايي در مطالب خود گفت: مواد مخدر خانمان سوز نيست که کشور سوز، زندگي سوز و ....است.وي خواستار اصلاح اسناد بالا دستي در خصوص مواد مخدر شد و افزود: قانون مبارزه با مواد مخدر بايد محکمتر و قوي تر از گذشته تدوين شود.

رضايي: در خصوص مبارزه با مواد مخدر گفت: بايد جلسات naبه حضور روحانيون تقويت شود، کارآفرينان حمايت شوند و براي مبارزه با سودا گران مرگ بايد بنيان اقتصادي قاچاقچيان هدف ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار گيرد.

ورزش در شهر ها و روستا ها بايد تقويت شود
در ادامه هرکدام از اعضا حاضر در جلسه نکات مورد نظر خود را ارائه دادند که از مهمترين نقطه نظرات مطرح شده مي توان به پيشنهاد فرمانده ناحيه مقاومت بسيج شهرستان کيار مبني بر فعال سازي بخش ورزش در روستا ها اشاره کرد.

بهرامي گفت: سالن هاي ورزشي يکي از مهمترين خواسته هاي جوانان شهر ها و روستا هاست که در صورت تحقق يک سالن ورزشي در هر روستا مي توان اقدامات مفيد و مثمر ثمري را براي گروه هخاي در معرض خطر پيش بيني نمود.

خانواده ها بايد آموزش لازم در مبارزه با مواد مخدر را فرا گيرند
نماينده آموزش و پرورش شهرستان کياتر نيز در اين جلسه خواستار آموزش مبارزه با مواد مخدر براي خانواده ها و تشکيل مرکز مشاوره براي مردم شهرستان کيار شد.

آموزش دهياران و شوراهاي اسلامي شهرها و روستا ها و حمايت از اشتغال رهايافتگان اعتياد بايد عملي شود

بخشدار بخش مرکزي کيار نيز خواستار برگزاري دوره هاي آشنايي دهياران، اعضاي شوراهاي اسلامي شهر ها و روستا ها با مبحث مبارزه با مواد مخدر شد.

شهبازي در ادامه خواستار تعامل بيشتر بانک ها و در اختيار قرار دادن تسهيلات کم بهره جهت اشتغال نجات يافتگان از دام اعتياد شد.

صدا و سيما و خبرگزاري ها بايد به صورت ويژه وارد عمل شوند
مدير شبکه بهداشت شهرستان کيار از اقدامات صورت پذيرفته توسط اين مرکز صرف نظر کرد و گفت: برنامه هاي هشدار دهنده همچون شوک و اطلاع رساني صحيح بجا و به موقع توسط رسانه ها گام بلند و عملي در راستاي اين مبارزه است که بايد مد نظر مسئولان قرار گيرد.

دستگاه ها به صورت عملي و همگام با نيروي انتظامي وارد کارزار مبارزه با مواد مخدر شوند
نماينده نيروي انتظامي شهرستان کيار در اين جلسه ضمن گلايه از برخي ناهماهنگي ها گفت: نيروي انتظامي با تقديم شهدا بسيار در راه مبارزه با مواد مخدر کماکان در اين اه ثابت قدم است اما برخي نارسايي هاي قانوني باعث بي نتيجه ماندن اقدامات نيروي انتظامي مي شود.

انتهاي پيام/۱۰۲۴ج/۵۸۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۴۹:۵۵

6 Jan 2020