۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶
کد مطلب : ۳۱۱۳۷
عدم توانائي شهرداري در آسفالت کلي خيابان ها و معابر شهري چلگرد

آقاي شهردار: سال رفت و اتفاقا مال هم رفت اين آسفالت کجاست؟

يکي از پر هزينه ترين اقدامات در شهرداري آسفالت خيابان ها، کوچه ها و معابر مي باشد که طي ساليان درازي آسفالت کاري نشده و باتوجه به بدهي کلان شهرداري اجراي اين پروژه مهم از توان شهرداري خارج مي باشد و بنظر مي رسد زمستان امسال باز هم شاهد مشکلات سال هاي گذشته باشيم.
آقاي شهردار: سال رفت و اتفاقا مال هم رفت اين آسفالت کجاست؟
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کوهرنگ خبر، وضعيت خيابان هاي چلگرد نامناسب و نياز به آسفالت دارد کم کم به فصل بارش برف و باران مي رسيم و بنظر مي رسد که مردم خود دست به کار شوند و خيابان هاي شهر را آسفالت کنند چراکه به نظر مي رسد اين شهردار عزيز کلي خونسرد است و مثل سال هاي گذشته در نظر دارد با برف چاله چوله هاي شهر را پر کنند.

آقاي شهردار بايد بداند که ديگر دوران سخن گفتن تمام شده است و با وعده هاي توخالي نمي شود مردم را دست به سر کرد چيزي که حداقل در چند سال گذشته شهردار مرتب انجام داده است، بعنوان مثال نگارنده متن از زمستان سال گذشته با شرايط بوجود آمده در شهر چلگرد اعم از وضعيت فلاکت بار کوچه هاي شهرک عشايري و چال چول هاي شهر چلگرد، مرتب از آقاي شهردار جوياي آسفالت بوده که در زمستان 94 از سوي شهردار اعلام شد (مصاحبه تلفني آقاي شهردار موجود است) که به محض اينکه بارندگي ها تمام شود آسفالت خيابانها و کوچه ها شروع مي شود اما با اينکه در آستانه فصل بارش سال جديد هستيم هنوز انجام نشده است.

يکي از پرهزينه ترين اقدامات در شهرداري آسفالت خيابانها، کوچه ها و معابر مي باشد که طي ساليان درازي آسفالت کاري نشده و با توجه به بدهي کلان شهرداري اجراي اين پروژه مهم از توان شهرداري خارج مي باشد و بنظر مي رسد زمستان امسال باز هم شاهد مشکلات سال هاي گذشته باشيم.
 
تنها برنامه شهرداري براي آسفالت کاري لکه گيري و آسفالتکاري کوچه ها، فقط آسفالت تنها يک خيابان بود که آن هم نيمه تمام ماند، ضمن اينکه به دليل عدم مديريت و توانايي شهرداري چلگرد، اين پروژه از دست آقاي شهردار گرفته و مستقيما فرمانداري با پيمانکار قرارداد منعقد کرد که آنهم نيمه کاره رها شده است.

عملكرد بسيار ضعيف شوراي شهر و به تبع آن شهرداري شهر چلگرد در سال هاي اخير آنچنان روشن و آشكار است كه نزديكترين افراد به اين عزيزان نيز از گفتن آن ابايي ندارند، آخرين تلاش شهرداري براي خدمت رساني به مردم، آسفالت خيابان هاي اصلي شهر است كه همين طور باقي مانده است (البته در شوراي شهر بنظر مي رسد فاصله بسيار زيادي وجود دارد).

وضعيت نابسامان آسفالت اکثر خيابان‌ها و معابر شهر چلگرد علاوه بر سلب آسايش شهروندان، چهره نامناسبي براي شهر به وجود آورده است.
 
کيفيت نامناسب، استاندارد نبودن آسفالت معابر و نگهداري نامناسب و عبور ماشين‌آلات سنگين از مرکز شهر باعث شده تا خيابان‌ها با دست‌اندازهاي فراوان باعث انحراف خودروها از مسير و ايجاد مخاطره براي شهروندان گردد.

در موردي که شهرداري توانايي انجام جمع آوري زباله ها را نداشت، امام جمعه در يکي از خطبه ها انتقاد شديدي از عدم جمع آوري زباله کرد، اما متاسفانه جزء در همان هفته اول بعد از انتقادات ديگر کار خاصي انجام نشد.
 
توسعه زيرساخت‌هاي شهري که موجب تخريب خيابان‌ها شده است و سهل‌انگاري در ترميم دوباره آن‌ها، باعث شده است آن‌ چنان‌ که بايد به‌ صورت استاندارد ترميم و زيرسازي نشوند و طي مدت زمان کوتاهي دچار فرو رفتگي شوند.
 
تأمين امکانات آسايش و رفاه شهروندان از کارهايي است که همه خواستار آن هستند اما وقتي فراهم کردن يک امتياز به قرباني شدن امکانات ديگر منجر شود، چهره نامطلوبي از شهر پيش روي شهروندان قرار مي‌گيرد و خوشايند نيست.
 
وصله‌کاري، آسفالت خيابان‌ها و معابر را پر از چاله و دست‌انداز کرده و آسفالت برخي از خيابان‌ها چهره شهر را ناخوشايند ساخته است.
 
چاله چول هاي بزرگ و غيراصولي نيز خود معضلي براي خيابان‌ها هستند و باعث انحراف وسايل نقليه از مسير اصلي خود شده و خطر آفرينند.

پياده‌روها هم آن‌چنان‌ در انحصار کسبه هستند که شهرداري عمرا جرات تذکر به کسبه را ندارد و با کم کاري عمدي عملا چيزي به نام پياده رو در خيابان ها نداريم.

دريچه‌هاي آب و فاضلاب قصابي ها و جداول در وسط شهر باعث جاري شدن خون رود و بوي بسيار بدي شده که هر توريستي به حال شهروندان تاسف مي خورد.
 
علاوه بر خيابان‌هاي اصلي، کوچه‌ها نيز وضعيت مناسبي ندارند، يا آسفالت آن‌ها خيلي فرسوده است و يا با شروع عمليات جدول‌کشي و جوي آب کوچه‌ها باعث تخريب آسفالت قبلي و عدم ايجاد آسفالت جديد شده است.
 
وضعيت نامناسب خيابان‌ها و معابر شهر موجب رنجش عموم مردم و مسافران ورودي به اين شهر شده است به‌طوري‌ که اکثر مسافران با وجود اينکه از دیدن جاذبه هاي طبيعي آن اظهار خوشحالي مي‌کنند اما متأسفانه از وضعيت نامناسب معابر و خيابان هاي آن گلايه‌ دارند.
 
رفع اين مشکل بيش‌ از پيش اهميت پيدا کرده است و باعث ايجاد انتظارات به‌ حق شهروندان از مسئولين امر و به‌ خصوص شهرداري شده است چراکه مسافران ورودي به شهر که براي اولين بار وارد شهر شده‌اند مي‌بايست با چاله و دست‌اندازهاي آن وارد شهر شوند و با ناراحتي از اين وضع از شهر خارج شوند و شايد براي هميشه شهر زيباي چلگرد را ترک کنند.
 
اصلي‌ترين برنامه شهرداري‌ها در شهرهاي روبه رشد و مترقي ارتقاء مداوم کيفيت محيط و سيما و منظر شهر است اما در شهر ما، زيباسازي مقوله‌اي فرعي است که متأسفانه به آن نگاهي نيز نشده است و فقط دادن وعده ها کار را به جلو مي برد.
 
ساليان درازي است از طرح شعارهاي «شهر ما خانه ما» و «شهرداري در خدمت مردم» و شعارهايي از اين قبيل مي‌گذرد اما کمتر شهرونداني قلباً احساس مي‌کنند که شهرشان خانه‌شان است و شهرداري در خدمت آن‌ها.
 
علاوه بر اينکه زمان زيادي از به وجود آمدن فرهنگ شهرنشيني گذشته است اما هنوز شهروندان هنگامي‌که وجهي را به شهرداري پرداخت مي‌کنند، نه اعتمادي به اين سيستم دارند و نه آن‌را موجه مي‌دانند و ما هنوز درک نکرده‌ايم که تمامي اين رفتارها در محيط‌ هاي شهري ناشي از عدم ارتباط مناسب شهر و شهروند هست، نه فرهنگ غلط مردم؛ که وضعيت نابسامان خيابان‌ها و معابر شهرمان گوياي همين مسئله هست.
 
شهرداري بنابر نص صريح قانون موظف به رفع چهره های زشت شهر است که اين امر اولين و کم‌ هزينه‌ترين اقدام در رسيدن به شاخصه‌هاي زيباسازي شهري است.

تابستان سال 95 نيز با همه زشتي ها و زيبايي هايش به پايان رسيد و متاسفانه امسال نيز نشان داديم که در مسابقه اي که از سال ها قبل جهت عقب افتادن و بي برنامه تر بودن از سال گذشته آغاز کرده ايم، پيشرو بوديم و همان شد که انتظار مي رفت و هيچ اقدام قابل توجهي جهت زيباسازي شهر صورت نگرفت.
 
رنگ و روي بلوارها از بين رفته و متاسفانه بکار بردن مصالح نامرغوب آفتي براي مديريت شهري شده است، زيرا براي مثال بلواري که مدتي قبل رنگ آميزي شده بود، پس از مدت کوتاهي رنگ و روي خود را از دست داد که عزيزان شهرداري مجبور شدند مجدد اين بلوار را رنگ کنند، سوال اين است که آيا بهتر نيست کار را يکبار، بصورت اصولي و با مصالح مرغوب انجام دهيم؟
 
 ميدان ورودي شهر بصورت نيمه کاره رها شده است و ساليان سال است که قرار است يک نماد زيبا از آداب و رسوم بختياري نصب شود اما زکي خيال باطل.

چرا بايد براحتي شاهد از بين رفتن بودجه هاي باشيم که به سختي بدست آمده است؟ چرا در مدت بسيار کوتاهي تخريب شده است؟ و چرا چنين وضع آشفته اي در شهر وجود دارد؟
 
آيا تا بحال عزيزان و مديران مسئول شهري، اعم از اعضاي محترم شوراي شهر و شهردار محترم به اين مساله فکر کرده اند که اگر خودمان به شهري وارد شويم و با اين صحنه ها مواجه شويم، چه فکري در خصوص آن شهر، مديرانش و مردمانش مي کنيم؟
 
آيا بجز اين است که اين مسائلي که در شهر رخ مي دهد را نمي توان جز  در عدم نظارت صحيح بر امورات دانست؟
 
موارد بسياري وجود دارد که در ياداشت هاي آينده به آنها خواهيم پرداخت.
 
اميدواريم آنچه گفته شد، مانند هميشه به مثابه تخريب محسوب نشود و عزيزان اگر در اين مدت عملکردي مثبت داشته اند اعلام نمايند تا به اطلاع مردم برسد و مغفول باقي نماند.
 
بهتر است بجاي اينکه به اين فکر کنيم صداي يکديگر را خاموش کنيم، تلاش خود را براي بهتر شدن شرايط زندگيمان بيشتر کنيم، البته گفته هاي بالا دليلي برناديده گرفتن  تلاشهاي شبانه روزي کارکنان خدوم شهرداري نيست، اما کمبودهاي که اعلام شد، يک از صدها مورديست که در شهر توريستي چلگرد وجود دارد که:

چاره اي بايد کنيم اين رنج را                                       ورنه افعي مي ربايد گنج را
 
گزارش از همت بدري فرد
 
انتهاي پيام1026ج /610ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۳۲:۳۴

12 Jan 2020