۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴
کد مطلب : ۳۶۱۸۷
مطالبات مردمي شوراب صغير /

آژير خطر!، التهاب شعله‌ها!/ روستاي شوراب به ايستگاه آتش نشاني نياز دارد

استقرار ايستگاه آتشنشاني در روستاي شوراب صغير يکي از مطالبات مردمي است چراکه جان و مال مردم به دليل دیر رسيدن خودروهاي امدادي در اين روستا در خطر است.
آژير خطر!، التهاب شعله‌ها!/ روستاي شوراب به ايستگاه آتش نشاني نياز دارد
به گزارش  جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار سامان ما، در هفته گذشته حادثه آتش سوزیي در ساعت دو بامداد در روستاي شوراب صغير رخ داده که موجب شده يک خودور سمند به کلي در آتش سوخته و نابود شود.

خودور آتشنشاني سامان براي خاموش کردن آتش بعد از ۲۵ دقيقه در محل حاضر مي شود و اين زماني بوده که ديگر کار از کار گذشته است چراکه ديگر خودرو به طور کامل سوخته و حضور نیروهای آتش نشانی مشکلی را حل نکرد.

به جرات می‌توان گفت روستاي شوراب صغير در اين چند سال اخير بزرگترين حوادث آتش سوزي به خود دیده، مانند آتش سوزي کارخانه ايزوگام، آتش سوزي بزرگ در سبدفروشي ها که سال گذشته در سه قسمت از روستا اتفاق افتاد، آتش سوزي کارخانه قير محمدآباد و چندين آتش سوزي در ساختمان‌هاي مسکوني و...، با اين شرايط نياز نيست در روستايی که در مسير اصلي جاده اصفهان به سامان و شهرکرد واقع شده است ايستگاه آتش نشاني مستقر شود.

حال با اين شرايط وقتی مردم در مواقع ضروري با آتش نشاني تماس می‌گیرند با این پاسخ مواجه می‌شوند که محدوده سامان را پوشش می‌دهیم و خارج از محدوده به ما ربطي ندارد.

حضور خودروهاي امدادي و خدماتي در روستاي شوراب صغير الزامي است

سيد محمود نوربخش يکي از اهالي روستاي شوراب صغير در گفت‌گو با خبرنگار سامان ما با بيان اينکه آتش سوزي خودرو سمند من به دليل اتصالات کابل بوده است، بيان داشت: خودور من به طور کامل در آتش سوخت چون از زمان تماس با آتش نشاني سامان تا حضور آتشنشانان ۲۵ دقيقه طول کشید و زماني مامورين آتش نشاني در صحنه حضور پيدا کردند که ديگر خودرو من به طور کامل در آتش سوخته بود.

نوربخش با بيان اينکه حضور يک دستگاه خودرو آتشنشاني در اين روستا با توجه به اينکه در مسير اصلي دو استان اصفهان و چهارمحال و بختياري قرار دارد الزامي است، بيان داشت: اين روستا در مسير گردشگري قرار دارد و حضور خودرو آتشنشاني، اورژانس، هلال احمر و... براي اين روستا بسیار واجب است.

نوربخش بيان داشت: ما خواهان يک دستگاه خودروي آتش نشاني در روستا هستیم، خواهشا مسئولين چاره‌اي بانديشيد.

احدای زمين توسط دهياري و شوراي روستاي براي احداث ايستگاه آتش نشاني در روستاي شوراب صغير

دهيار شوراب صغير در گفت‌وگو با خبرنگار سامان ما با بيان اينکه حضور يک خودرو در روستاي شوراب صغير جز ضروريات اين روستا است، بيان داشت: در اين روستا ۱۸ کارگاه صنعتي از قبيل کارگاه ايزوگام، سبدسازي و فروشي، گردو پوست کن، رشته بري، کارخانه ماکاراني، رشته سازي و... وجود دارد، باید به این نکته توجه داشته باشیم که حادثه خبر نمي کند و هميشه بايد جانب احتياط را در همه زمينه داشته باشيم و وجود خودرو آتش نشاني جز ملزومات اين روستاي است.

محسن رحيمي با اشاره به اينکه در راستاي احداث ايستگاه حضور خودرو آتش نشاني در روستاي شوراب صغير سال ۸۷ به هلال احمر کشور مراجعه کرديم و نتايجي تاکنون حاصل نشده است، عنوان کرد: مکان مورد نظر براي ايستگاه آتشنشاني در خيابان اصلي و در جاده براي احداث در اختيار ارگان هاي مورد نظر قرار خواهد گرفت.

رحيمي با اشاره به اينکه علت اصلي عدم وجود اورژانس، هلال احمر و آتشنشاني در روستاي شوراب صغير فاصله هشت کيلومتري با شهر سامان مرکز شهرستان است، بيان داشت: اين امر موجب شده که جان و مال مردم اين روستا و حتي گردشگران به خطر بيفتد چراکه گاهي مواقع خودروهاي آتشنشاني، اورژانس و... به دليل ترافيک و موارد ديگر در مدت طولاني در صحنه حضور پيدا مي کنند و اين امر موجبات صدمات مالي و جاني بيشتري مي شود.

وي بيان داشت: جمعيت روستاي شوراب صغير ۳ هزار و ۳۰۰ نفر است و جمعيت تحت پوشش مرکز بهداشت روستاي هاي اطراف شش هزار و ۵۰۰ نفر است.

انتهاي پيام1026ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۱۱:۳۳

27 Dec 2019