۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰
کد مطلب : ۳۹۱۵۷
غفلت از جوانان آینده کشور را تهدید می کند

جای خالی جوانان در پازل مدیریت دولت!/جوانان بیشتر از همیشه تشنه اعتماد مسئولین هستند

اعتماد به جوانان و تقویت روحیه خودباوری در این قشر باید در جامعه نهادینه شده و به این ترتیب از قدرت و ظرفیت آن‌ها بهره برده شود، نباید اجازه دهیم نیرویی که باید در اختیار کشور باشد و در راستای اعتلای کشور از آن‌ بهره برده شود آلتی برای رسیدن دشمن به امیال و خواسته‌های خود شود.
جای خالی جوانان در پازل مدیریت دولت!/جوانان بیشتر از همیشه تشنه اعتماد مسئولین هستند
به گزارش جهانبین نیوز؛ ایران ازجمله کشورهای جوان در دنیا است و حدود ۷۰ درصد از جمعیت این کشور را جوانان تشکیل می‌دهند.

جوانان برای هر کشوری به‌عنوان یک سرمایه محسوب می‌شوند، اما اگر از این ظرفیت بزرگ غفلت شود نه‌تنها یکی از مهم‌ترین گنجینه‌های کشور را از دست داده‌ایم که با معضلات و مشکلات بسیاری نیز مواجه خواهیم شد.

اعتیاد، مشکلات روحی و روانی و انواع بزه‌های اجتماعی همه در کمین جوانانی هستند که مورد غفلت قرار می‌گیرند و جوان مبتلا به این آسیب‌ها معضلی است برای اجتماع که هزینه‌ای به مراتب بیشتر برای جامعه در پی دارد.

این روزها کم نیستند جوانان بیکاری که در جستجوی کار بوده و ازدواج و تشکیل خانواده را مدت‌هاست از یاد برده‌اند، به این ترتیب سن ازدواج در کشور افزایش یافته است و این موضوع باعث بروز مشکلات روحی و روانی برای جوانان و همچنین مشکلات اجتماعی برای کشور می‌شود.

مسئولان به جوانان اعتماد و از آن‌ها حمایت کنند

یکی از جوانان چهارمحالی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: ۳۲ سال سن دارم و با مدرک کارشناسی ارشد فعلا بیکار هستم، مجبورم خودم را با کارهای آزاد مانند کار در آژانس یا کارگری مشغول کنم.

وی با بیان اینکه چند بار برای تشکیل خانواده اقدام کردم اما به این بهانه که خانه نداری و بیکار هستی دست رد به سینه‌ام خورد افزود: دیگر از فکر زن گرفتن بیرون آمدم و درحال حاضر فقط به دنبال پیدا کردن کار هستم.

این جوان چهارمحالی ادامه داد: خیلی از هم‌سن‌ و سال‌های من بیکار هستند و اوضاع خوبی ندارند، ما از مسئولان درخواست داریم به جوانان اعتماد و از آن‌ها حمایت کنند.

به گزارش جهانبین نیوز؛ بیکاری و نبود فضای کار مناسب یکی از مشکلات جوانان در این استان است، کمبود فضای ورزشی یا بالا بودن هزینه کلاس‌های ورزشی مشکل دیگری است که جوانان چهارمحال و بختیاری با آن مواجه هستند، بسیاری از جوانان چون پولی برای رفتن به سالن‌های ورزشی ندارند وقت خود را به بطالت می‌گذرانند و همین امر باعث آشنایی آن‌ها با افراد نادرست و گرفتاریشان در دام اعتیاد می‌شود.

دستگاه‌ها در واگذاری کارها به جوانان فعال در سمن‌ها مقاومت می‌کنند


علی نادری معاون فرهنگی و امور جوانان ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: ورزش و جوانان با راه‌اندازی سمن‌ها و حمایت از آن‌ها سعی بر این دارد که به جوانان اعتماد کند و از ظرفیت این افراد بهره ببرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۹ سمن در چهارمحال و بختیاری فعال است و ورزش و جوانان در نظر دارد تعدا سمن‌های خود را تا پایان سال ۹۷ به ۵۰ سمن برساند افزود: افراد ۱۴ تا ۲۹ سال می‌توانند در این سمن‌ها فعالیت داشته باشند و از شش ماه تا ۱۰ ماه از خدمت سربازی برای پسران فعال کاسته می‌شود.

وی با بیان اینکه مسئولان باید هم جوان‌باور و هم جوان‌یاور باشند افزود: متاسفانه در بسیاری از برنامه‌ها و جشن‌هایی که ما برای جوانان برگزار می‌کنیم خود جوانان حضور ندارند.

نادری اضافه کرد: دستگاه‌ها در واگذاری کارها به جوانان فعال در سمن‌ها مقاومت می‌کنند و همکاری‌های لازم را در این زمینه ندارند، ورزش و جوانان استان امسال صفر تا صد برنامه‌های هفته جوان را به خود جوانان واگذار کرد و ما اعتماد به جوانان را از خودمان آغاز نمودیم.

معاون فرهنگی و امور جوانان ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برنامه‌های شاد و مفرح برای جوانان نباید منحصر به روز و هفته جوان باشد تاکید کرد: ما در این هفته برنامه‌هایی را به صورت نمادین برگزار می‌کنیم اما این دست برنامه‌ها باید در کل سال در دستور کار مسئولان قرار گیرند.

به گزارش جهانبین نیوز؛ اینکه بخواهیم رسیدگی به مشکلات جوانان را وظیفه یک سازمان بدانیم اشتباه است، چون همه ادارات و مسئولان برای رفع مشکلات جوانان باید پا به عرصه گذاشته و در این راستا اقدام اساسی داشته باشند.

اعتماد به جوانان و تقویت روحیه خودباوری در این قشر باید در جامعه نهادینه شده و به این ترتیب از قدرت و ظرفیت آن‌ها بهره برده شود، نباید اجازه دهیم نیرویی که باید در اختیار کشور باشد و در راستای اعتلای کشور از آن‌ بهره برده شود آلتی برای رسیدن دشمن به امیال و خواسته‌های خود شود.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۵۲:۲۲

24 Jan 2020