۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶
کد مطلب : ۲۳۸۵۷
کارشناس ارشد مسائل سیاسی در چهارمحال و بختیاری:

تنها راه مقابله با تحریم‌ و تورم پایبندی به اقتصاد مقاومتی و توانمندی داخلی است

کارشناس ارشد مسائل سیاسی در چهارمحال و بختیاری گفت: تنها راه برای حل مشکلات امروز کشور و تورم برداشته شدن تحریم‌ها نیست بلکه باید بین امکانات داخلی کشور آشتی برقرار شود و این نیازمند حضور تیم‌های اقتصادی قوی و توانمند است.
تنها راه مقابله با تحریم‌ و تورم پایبندی به اقتصاد مقاومتی و توانمندی داخلی است
قدرت‌الله حمزه کارشناس مسائل سیاسی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار جهانبین نیوز با اشاره به سخنرانی دیروز رئیس جمهور اظهار کرد: با برداشته شدن تحریم‌ها هیچ مشکلی حل نخواهد شد و تا زمانی کشور خود به سمت حل مشکلات نرود حل این مشکلات امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی با بیان اینکه دولت باید برنامه داشته باشد تا بتواند مشکلات را حل نماید ادامه داد: باید از فرصت‌ها به نحو احسنت استفاده کنیم و مراقبت‌های لازم در این زمینه را انجام دهیم.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه دشمن همیشه دشمن است و از دیرباز قابل اعتماد نبوده و نخواهد بود تاکید کرد: مشکل آمریکا با ایران تنها بر سر موضوعات هسته‌ای نیست و آمریکا به دنبال تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و مشکلات ایران و آمریکا مشکلات مبنایی است که باید همواره این نکته را مد نظر قرار دهیم.

حمزه خاطر نشان کرد: برداشته شدن تحریم‌ها تنها به شرطی برای ایران مایه خیر و برکت است که برنامه دقیقی به کار گرفته شود و با مدیریت درست کشور راهنمایی و هدایت شود اما در غیر این صورت شرایط بعد از تحریم هیچ تغییری با شرایط قبل از تحریم نخواهد داشت.

وی بر داشته شدن تحریم‌ها را در راستای توافقات دانست و افزود: گام  نخست در برداشته شدن تحریم‌ها مرحله نوشتاری بوده است و مراحل دیگری هم در ادامه وجود خواهد داشت و از این رو توافق به صورت گام به گام صورت می‌پذیرد.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: برای اثبات صداقت طرف غربی باید صبر کنیم زیرا هنوز صداقت آن‌ها برای ما اثبات نشده و اگر مشکل کشور با مذاکره حل شود مسائل یمن، سوریه و... هم می‌تواند با مذاکره حل گردد و اثبات این موضوع تنها با صبر امکان‌پذیر است.

حمزه با اشاره به بازدیدها در جریان توافق و حفظ قدرت نظامی و فاش نشدن اسرار نظامی کشور خاطر نشان کرد: خوشبختانه اسرار نظامی کشور، تحت نظارت دولت نیست و فرماندهی کل قوا سیستم نظامی را بگونه‌ای برنامه‌ریزی کرده که به راحتی قابل دسترسی نیست.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری با تدبیر و آگاهی خود از امنیت کشور حمایت کرده و خواهد کرد افزود: در هر جایی که امکان ایجاد مشکل برای امنیت کشور وجود داشته باشد رهبر زیر بار نخواهد رفت و از این بابت نباید نگرانی وجود داشته باشد.

حمزه با اشاره به تجربیاتی که در سال‌های اخیر از کشورهای لیبی، سوریه و ... بدست آمده است گفت: آمریکا تحت هیچ شرایطی قابل اعتماد نیست و اثبات صداقت آن‌ها در توافقات نیازمند زمان است و در خصوص بازدیدهای نظامی مقام معظم رهبری تحت هیچ شرایطی اجازه نمی‌دهد امنیت کشور بازیچه قرار گیرد و در صورت وقوع این امر خود وارد عمل خواهد شد.

این کارشناس مسائل سیاسی توجه به فرمایشات رهبر، پیگیری اقتصاد مقاومتی، توجه به نیروی انسانی داخلی و توجه به منابع داخلی کشور را تنها راه برای خروج از بحران‌های اقتصادی بیان و خاطر نشان کرد: تنها راه برای حل مشکلات امروز کشور و تورم برداشته شدن تحریم‌ها نیست بلکه باید بین امکانات داخلی کشور آشتی برقرار شود و این نیازمند حضور تیم‌های اقتصادی قوی و توانمند است.

انتهایی پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۲۶:۰۵

4 Jan 2020