:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?> اعتقاد مردم و عشاير بختياري به اهل بيت و ائمه اطهار(ع) يک باور ايماني و قلبي است | جهان بین
۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۲
کد مطلب : ۲۲۸۶۷
امام جمعه کوهرنگ در جشنواره فرهنگي مذهبي عشاير شهرستان کوهرنگ:

اعتقاد مردم و عشاير بختياري به اهل بيت و ائمه اطهار(ع) يک باور ايماني و قلبي است

جشنواره فرهنگي مذهبي عشاير کوهرنگ، با حضور آيت الله عالمي، امام جمعه کوهرنگ، مسؤولان استاني و شهرستاني در محل تفريحي چلگرد و با حضور باشکوه عشاير برگزار شد.
اعتقاد مردم و عشاير بختياري به اهل بيت و ائمه اطهار(ع) يک باور ايماني و قلبي است
به گزارش جهانبین به نقل از کوهرنگ خبر، در اين جشنواره عشايري که با حضور باشکوه قبايل گوناگون بختياري برگزار شد، امام جمعه کوهرنگ با تبريک ميلاد يگانه منجي عالم بشريت، حضرت مهدي(عج)، تجديد ميثاق عشاير غيور بختياري با ولي فقيه و رهبر معظم انقلاب را مهم ترين هدف برگزاري اين جشنواره دانست.
 
حجت الاسلام سيدشهاب الدين طباطبايي با بيان اين که عشاير بختياري ارادتمندان و دوستاران اهل بيت(ع) هستند و هميشه به ولايتمداري خود باليده اند، تصريح کرد: قوم غيور بختياري تنها قومي است که يک دست شيعه هستند و از اين جهت به خود مي بالند و افتخار مي کنند.
 
امام جمعه کوهرنگ با تأکيد بر اين که اعتقاد مردم و عشاير بختياري به اهل بيت و ائمه اطهار(ع) خصوصا امام زمان(عج)، يک باور ايماني و قلبي است، خاطرنشان کرد: متأسفانه يکي از مسائلي که امروزه کمتر مورد توجه جامعه قرار مي گيرد، سبک زندگي مهدوي يا سبک زندگي از ديدگاه امام زمان(عج) است.
 
اين مقام مسؤول با بيان اين که شيعيان در زمان غيبت بايد به گونه اي زندگي کنند که رضايت آن حضرت را در بر داشته باشد، تصريح کرد: سبک زندگي اسلامي موجب سعادت انسان در دنيا و آخرت و داشتن زندگي مطلوب با رضايت امام زمان(عج) را در بر خواهد داشت.
 
وي با نقد ديدگاهي که همواره به دنبال موفقيت ظاهري در دنيا است، خاطرنشان کرد: نبايد همواره انتظار موفقيت پي در پي و برنده شدن در همه عرصه هاي زندگي را داشت چرا که انسان با اين تفکر با يک شکست نا اميد، مأيوس و سرافکنده مي شود.
 
حجت الاسلام طباطبايي ادامه داد: برخي ها با يک پيروزي آنچنان خوشحالي مي کنند که گويي نبايد انتظار شکست در زندگي شان را داشت اما واقعيت زندگي در دنيا توأمان بودن شکست و پيروزي با يکديگر است چراکه همواره عسر و يسر در پي هم مي آيند.
 
رييس شوراي فرهنگ عمومي شهرستان کوهرنگ، پيروزي را موجب سرور و خرسندي و نقطه اميد دانست و تصريح کرد: اگر انسان انتظار باختن در زندگي را داشته باشد به هنگام باختن و شکستن در زندگي که مسأله‌اي عادي است، دلشکسته و مأيوس نمي شود.
 
اين مقام مسؤول به فرهنگ انتظار اشاره  کرد و گفت: انسان در عصر غيبت امام عصر(عج) بايد همواره اميد خود را از دست ندهد و سعي در رفتاري داشته باشد که موجب رضايت حضرت را فراهم مي سازد.
 
وي با تأکيد بر اين نکته که موضوع فرج امام عصر(عج) نقطه اتکاي جامعه شيعي براي رسيدن به تعالي و داشتن اميد به آينده درخشان است، اذعان داشت: فتنه ها، مصائب و مشکلات عصر غيبت، منتظر واقعي را از خودسازي و مهيا کردن جامعه براي تعجيل در فرج امام عصر نااميد نمي کند چراکه ما وظيفه داريم تا کار خود را به بهترين نحو در اين ايام به انجام برسانيم.
 
امام جمعه کوهرنگ همچنين به در پيش بودن سالروز ارتحال امام خميني(ره) اشاره کرد و با بيان اين که امام خميني با شناخت جامع خود توانستند، ملت را بسيج کنند و انقلاب اسلامي ايران را به پيروزي برساند، تصريح کرد: امام با پيروزي انقلاب اسلامي در سال ۱۳۵۷ احياگر دين مبين اسلام شدند.
 
اين مقام مسؤول با بيان اين که رمز موفقيت حضرت امام خميني پيروزي در مبارزه با نفس بود، اظهار داشت: انسان براي موفقيت و سربلندي در هر کار نخست بايد زمينه خود سازي و غلبه بر هواي نفس را در خود پرورش دهد.
 
 
انتهاي خبر/۱۰۲۴ج/۶۱۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۳۷:۴۱

26 Dec 2019