۰
plusresetminus
در فصل پاييز و زمستان سر گرداني مسافران سامان_شهرکرد وجود دارد و استقرار نمايندگي سازمان حمل و نقل و پايانه ها در شهرستان با توجه به شرايط و وجود 23 روستا و يک شهر ضرورت دارد.
سر گرداني مسافران سامان_شهرکرد/ضرورت استقرار نمايندگي سازمان حمل و نقل و پايانه ها در شهرستان
به گزارش  جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار سامان ما ، تأمين زيرساخت‌هاي خدماتي در عرصه‌هاي گوناگون براي توسعه مطلوب و مناسب هر شهر و جامعه اهميت بسياري دارد.

تلاش براي توسعه خدمات عمومي جامعه موجب رشد و ارتقاي کيفي سطح رفاه قشرهاي مختلف مردم مي‌شود که جزو اهداف سازماني مسئولان و مديران محسوب مي‌شود.

ارائه خدمات حمل و نقل عمومي از جايگاه ويژه‌اي در سطح شهر برخوردار است چراکه فعاليت بسياري از دستگاه‌هاي اجرايي، مردم و تحقق برنامه‌ ريزي مسئولان، نياز به ارتقاي همه‌جانبه خدمات اين عرصه دارد.

انجام اقدامات لازم در حوزه حمل و نقل، زمينه کاهش مشکلات مختلفي را براي مردم جامعه فراهم مي‌کند . وجـود ايسـتگاه‌هاي حمل‌و‌نقل عمومي در شهرستان سامان موجب بهبود تردد شهروندان و افزايش رضايت عمومي آنان مي‌شود.

نبود ميني بوس و تاکسي هاي ويژه در شهرستان يکي از معضلات شهرستان سامان است که در ساعت هاي از روز قشر جوان به خصوص دانشجويان و خانم ها بيشتر با مشکل مواجعه هستند چرا که براي حضور به موقع بر سر کلا سهاي درس و کار هاي ديگر دير به مکان مورد نظر مي رسند .

نبود ميني بوس و تاکسي ويژه در در شيفت عصر از ساعت ۵ به بعد مشکلات زيادي را براي شهروندان ساماني به همراه دارد چرا که به دليل خودرو هاي حمل و نقل عمومي در ترمينال شهرکرد بياد ساعت هاي زيادي را در ترمينال به سر ببرند تا تاکسي هاي ويژه يا کميني بوس ها باييند و اين مورد خمزمان مي شود با تاريکي هوا که براي خانم ها اين مسئله کمي سخت است چرا که تا بخواهند به مقصد برسند به تاريکي بر خورد مي کنند .

و اين در حالي است که شهرستان سامان با توجه بر اينکه از سال ۹۱ به شهرستان تبديل شده است هنوز نمايندگي بعضي از ادارات را ندارد و نبود نماينده حمل و نقل و پايانه شهرستان سامان نيز يکي از ديگر مشکلات شهرستان است که بيش از ۲۳ روستا و يک شهر در اين شهرستان وجود دارد و اداره حمل و نقل و پايانه وجود ندارد که مردم و رانندگان اين شهرستان به راحتي انتظارات خود را در مورد حمل و نقل و عمومي به دستگاه مربوطه بيان کنند .

برنامه ريزي براي خودور هاي عمومي توسط مسئولين ترمينال بايد صورت گيرد

خانم کبيري يکي از شهروندان ساماني در گفتگو با خبرنگار سامان ما با بيان اينکه در حدود ۲۰ دقيقه اي در مکان ترمينال منتظر ماشين هستيم اما در اين مدت خودرويي از خورد هاي خط شهرکرد در اين جا وجود نداشته و از مسئول ترمينال هم که سوال مي شود مي گويند در مسير هستند، بيان داشت: براي خانم ها سخت است که با ماشين هاي شخصي به شهرکرد تردد داشته باشند.

خانم کبيري با بيان اينکه دختر من هر روز بعد از کلاس در تاريکي شب به منزل مي رسد و هر روز شکوه و شکايت از عدم وجود ميني بوس و تاکسي هاي ويژه در ترمينال شهرکرد دارد ، بيان داشت: بايد مسئولين برنامه ريزي در زمينه رفت و آمد ميني بوس ها و تاکسي هاي ويژه داشته باشند .

وي با بيان اينکه زماني که در ترمينال سامان مسافر است خودرو ها همه در ترمينال شهرکرد هستند و بالعکس و اين يکي از مشکلات مسافري شهروندان شهرستان سامان است ، تصريح کرد: اين يکي از مشکلات مهم در شهرستان سامان است .

دير رسيدن به کلاسهاي درس به دليل نبود خودرو هاي عمومي در ترمينال

يکي ديگر از شهروندان ساماني خانم نوربخش در گفتگو با خبرنگار سامان ما با بيان اينکه من دانشجو هستم و قبل از ظهر و عصر با اين مشکل مواجعه هستم و هر روز به دليل نبود ماشين در ترمينال بايد دير به سرکلاس و عصر ها هم همين دليل در تاريکي شب به منزل برسم و اين در حالي است که اين مشکل را ما در روستا هاي اطراف شهرستان هم داريم ، بيان داشت: بعد از ظهر براي اينکه به موقع به منزلبرسيم بعد از رسيدن با سامان بايد يکي از اعضاي خانواده با ماشين شخصي خود به دنبال ما بياييد تا به موقع به منزل برسيم .

خانم نوربخش با اشاره بر اينکه براي آقايون مشکل چندان به وجود نمي آبد که با خودرو شخصي رفت و آمد داشته باشد اما براي خانم ها رفت و آمد با خودرو هاي شخصي مشکلات زياد است، عنوان کرد: مسئولين بايد به رانندگان توصيه کنند که تا ساعتي که مسافران خط سامان شهرکر زياد است در ترمينال حضور داشته باشند.

وي بيان داشت: اميدواريم با اين گزارش شما مشکل خط سامان - شهرکرد برطرف شود.

دعواي مسافرين در نبود خودرو هاي عمومي و به وجود آمدن مشکلات اجتماعي

خانم حيدري نيز يکي ديگر از شهروندان ساماني در گفتگو با خبرنگار سامان ما با بيان اينکه بيشتر افراداي که در اين خط تردد دارند خانم ها هستند ، بيان داشت: ديگر اين مشکل در فصل و پاييز و زمستان براي ما عادي شده است چرا که مشکل همه ساله ما است و تاکنون هيچ برنامه ريزي در اين زمينه از سوي مسئولين صورت نگرفته است .

وي با بيان اينکه اما در حال حاضر با سرد شدن هوا و تاريکي زودتر بايد مسئولين فکري به حال اين مشکل شهروندان داشته باشند چرا که اکثر افراد داراي خودرو شخصي نيستند که مشکلات رفت و آمدشان بر طرف شود ، بيان داشت: در شيفت عصر با توجه به هجمه مسافر در ترمينال شهرکرد بعد از آمدن يک ميني بوس يا تاکسي ويژه دعوا در بين مسافران پيش مي آيد که اين هم يکي ديگر از مشکلات است .

خانم حيدري افزود: دعوا بر سر اين است که همه مي خواهند زود تر به مقصد مورد نظر برسند و در اين ميان باز خانم ها هستند که از خودرو باز مي مانند چرا که آقايون زودتر از خانم ها در ميني بوس جاگير مي وند و مي شود روزي حدود ۳۰ نفر در يک ميني بوس با ظرفيت ۱۹ نفر مستقر مي وشند و اين همه از روي اجبار است .

يکي از رانندگان آقاي صفاري در گفتگو با خبرنگار سامان ما با بيان اينکه مشکلي که در حال حاضر براي مسافرين وجود دارد به اين دليل است که با شروع سفر هاي اربيعن خودرو هاي عمومي خط سامان و شهرکرد بايد موقع رفت ثبت ساعت و برگشت باطل کردن ساعت را داشته باشند و اين مورد موجب مي شود که کمي وقت صرف اين کار شود و خودرو ها دير تر به ترمينال سامان وشهرکرد برسند ، بيان داشت: و تعداي از ميني بوس ها هم جابه جايي مسافرين اربيعن را داشته و ماشين هاي خودشان در شلمچه و مرز مهران خوابيده است .

انتهاي پيام/۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۳۱:۵۳

2 Jan 2020