۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱
کد مطلب : ۲۱۹۶۷

نسخه‌ زشت جنسی برای خانواده اصیل ایرانی

مقایسه کوتاه نظرات روانشناسان غربی با آنچه شبکه من و تو به دنبال القای آن است.
نسخه‌ زشت جنسی برای خانواده اصیل ایرانی
به گزارش جهانبین نیوز برای تغییر سبک زندگی، شیوه های متعددی را می شود انتخاب کرد به نحوی که این شیوه ها به شماره نمی آید خصوصا اگر فضای خوبی مثل رسانه، بستر انتقال این شیوه ها باشد. شاید بتوان در بین نسخه هایی که شبکه انگلیسی من و تو برای تغییر سبک زندگی خانواده های ایرانی می پیچد محورهایی را مشخص کرد که در هر موضوعی به فراخر ویژگی هایش شاخ و برگ پیدا می کند، یکی از محورهای اصلی آن دعوت به "حساسیت زدایی" و "اهمال کاری" است. دلیل محوریت این مطلب هم مطلب واضحی است چرا که نفس انسان بطور پیش فرض به گناه و انحراف گرایش دارد و اگر بتوان مانع آن که عقل و حساسیت های آن باشد را از سر راه برداشت، نفس انسان به تاخت به قهقرا خواهد رفت.



اما موضوعی که جدیدا این شبکه انگلیسی به آن پرداخته، رهاکردن نوجوان برای تجربه های عاطفی و جنسی گوناگون است!
کارشناس برنامه، نظارت والدین بر فرزند خود را با بهانه آزادی، مورد انتقاد قرار داده، ادعا می کند: "باید نوجوان را برای کند و کاو نیازهای عاطفی و جنسی اش راحت گذاشت" درواقع حرف اساسی این شبکه این است که نوجوان را باید برای شناخت فیزیولوژیک از خود و ارضای نیاز جنسی اش آزاد گذاشت تا به تنهایی و به هر شیوه ای که دوست داشت تجربه کند.



چشم پوشی از نظر اسلام در مورد حرام بودن آن و بیان ضررهای متعدد برای این مسأله، در این نوشتار به نظرات تعدادی از خیل عظیم متفکرانِ روانشناس و روان پژوه غربی می پردازیم که خلاف این نظر را دارند.


"کانت" در کتاب تعلیم و تربیت خود (ترجمه دکتر شکوهی - صفحه ۷۸) می گوید:
"هيچ چيز به اندازه ي کام گرفتن از خود، ذهن و جسم را ضعيف نمي کند و اين نوع شهوتراني به کلي با طبيعت آدمي مغاير است.اما اين موضوع نبايد از جوان پنهان بماند.بايد آن را با همه ي زشتي اش پيش روي وي قرار داده، بگوييم که بدين طريق از توليد مثل خواهد افتاد و يادآور شويم که اين عادت زشت بيش از هر چيز ديگري قدرت جسمي اش را تباه خواهد کرد، با اين کار سبب پيري زودرس خويش خواهد شد وعقلش واقعاً ضعيف خواهد شد."



«موريس دبس» ، «سيلوانوس استال» ، «کوچتکف» و «لاپيک» از روانشناسان سرشناس جهانی هستند که به صراحت در این موضوع نظر دادند که ما برای اختصار از پرداختن به آن صرف نظر می کنیم.



«کينزي» يکي از محققاني است که ساليان دراز به تحقيق درباره ي مسايل جنسي نوجوانان و جوانان پرداخته است، در کتاب خود با نام "روانشناسي نوجواني" در صفحه ۱۰۲ در مورد کسانی که خود ارضایی می کنند می نویسد:
«نصف آنها به خلجانهاي رواني منبعث از پشيماني و ندامت مبتلا مي شوند و در اين ميان عده اي فقط يک تا دو سال، ناراحت مي گردند.درحالي که عده ي بيشتري در حدود شش سال و نيم دچار اين گونه اضطرابات خواهند بود.» به عقيده ي کينزي،هيچ نوع فعاليت جنسي ديگری مثل استمنا، موجب ناراحتي و نگراني خاطر زنان نمی شود.



در کتابی که دکتر استون و جمعی از روانشناسان در باب ناتوانیهای جنسی نوشته اند در صفحه ۴۸ و ۴۹ آن در مورد استمنا می نویسد:

"اين عمل (استمنا) مبتلايان را به ضعف قواي شهواني دچار مي کند، شهامت و درستي از آنان سلب مي شود.چه بسا اشخاصي هستند که درعنفوان جواني دچار ضعف قواي روحي و جسمي به صورت مفرط مي شوند.اين عمل غيرطبيعي جنسي از لحاظ روابط نزديکي که با حواس پنجگانه دارد،در درجه ي اول در چشم و گوش اثر مي گذارد، علاوه بر اينها، تحليل رفتن قواي جسماني و روحاني، کم شدن خون، پريدگي رنگ، نقصان قواي حافظه، لاغري، ضعف و سستي زياده از حد، بي اشتهايي، کج خلقي، عصبانيت دَوَران سر و آفتهاي ديگر، مشکلاتي است که گريبانگير مبتلايان به آن خواهد شد."



نکته جالب توجه در اظهارات این کارشناسان غربی، تاکید بر دادن شناخت به نوجوان نسبت به ضررهای این عمل است. مثلا کانت می گوید نباید ضررهای این عمل از جوان پنهان بماند و باید او را مطلع کرد. یا "کوچتکف" در کتب خود با تاکید بر ضرر این عمل علی الخصوص روی افراد بی اطلاع از ضررهای آن می نویسد استمنا دراشخاص بي اطلاع و بي تجربه، سبب رنج روحي عميقي مي شود. دقیقا خلاف آنچه که شبکه انگلیسی من و تو مدعی آن است.



آنچه که باید بسیار مورد توجه قرار گیرد این موضوع است که حساسیت زدایی تنها وسیله ای است تا پدر و مادر، نوجوان و جوان خود را برای رسیدن به نقطه ی رهایی مطلق راحت بگذارند تا با موج و تهاجمی که به فرهنگ کشور می شود همراه شوند. بررسی این موضوع، نیاز به مقاله ای جدا و مفصلی دارد...

منبع: جام


انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۴۰:۵۶

28 Jan 2020