۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸
کد مطلب : ۱۷۵۵۷
رئیس دانشگاه پیام نور اردل:

مولفه‌های فرهنگی اسلام گفتمان انقلاب اسلامی را به گفتمان غالب در جهان تبدیل می‎کند

با تقویت مولفه‌های فرهنگی دین اسلام، گفتمان انقلاب اسلامی به گفتمان غالب در جهان تبدیل می‏‌شود و از این طریق می‌توان نظم نوین جهانی را به نفع اسلام شکل داد.
مولفه‌های فرهنگی اسلام گفتمان انقلاب اسلامی را به گفتمان غالب در جهان تبدیل می‎کند
سیدداریوش رحیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار جهانبین نیوز، توجه به فرهنگ را مهمترین عامل تقویت نظام اسلامی داشنت و اظهار کرد: ایران اسلامی برای نقش‎آفرینی در جهان و ارائه الگو گفتمانی غالب در عرصه بین‌الملل باید بتواند در حوزه‎های مختلف قوی و صاحب‌نظر باشد.

وی افزود: فرهنگ یکی از مهمترین مقوله‌هایی است که سایر حوزه‌ها را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد و از آنجا که انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بوده پس می‎تواند در گفتمان‌سازی نقش بی‎بدیل و مهمی را ایفا کند.

رحیمی تصریح کرد: شناسایی مولفه‌های موثر فرهنگی، تبیین دقیق مولفه‌ها، بیان به روز و قابل فهم این مولفه‌ها، دوری از تعصبات و علمی و استدلالی بیان کردن آن‌ها از مهمترین نکاتی است که در امور فرهنگی باید به آن توجه ویژه‌ای داشت.

این استاد دانشگاه، تبیین فرهنگ صلح و رحمت در اسلام را از مهمترین عوامل جذب ملل مختلف به دین اسلام دانست و گفت: تبیین این اصل مهم در کنار تبیین خوی و منش استکباری نظام سلطه غرب می‎تواند فروپاشی نظم غربی را تسریع کند.

رحیمی خاطرنشان کرد: دین اسلام به همه نیازهای بشری می‌تواند به خوبی پاسخگو باشد برهمین اساس با ارائه اسلام ناب به مردم جهان میتوان در ایجاد پیوند اجتماعی مشترک بین ملل مختلف گام‌های موثری برداشت.

وی خاطرنشان کرد: با تقویت مولفه‌های فرهنگی دین اسلام، گفتمان انقلاب اسلامی به گفتمان غالب در جهان تبدیل می‏‌شود و از این طریق می‌توان نظم نوین جهانی را به نفع اسلام شکل داد.

انتهای پیام/ خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۳۴:۲۱

27 Dec 2019