۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹
کد مطلب : ۱۳۷۷۷
یک فعال محیط زیست:

انتقال آب از استان چهارمحال و بختیاری باید به صورت علمی و منطقی صورت گیرد

یک فعال دانشجویی: درست است که افزایش تعداد سدها در استان علاوه بر بالا بردن ذخیره آب و رونق کشاورزی در پایین دست سد ها را موجب شده است و هم چنین امکان استحصال برق را نیز فراهم کرده است اما از لحاظ محیط زیستی و اکوتوریستی مشکلاتی را نیز به وجود آورده است.
انتقال آب از استان چهارمحال و بختیاری باید به صورت علمی و منطقی صورت گیرد
به گزارش جهانبین نیوز، سعید اسماعیلی از فارغ التحصیلان دانشگاه شهرکرد و از فعالان محیط زیست استان، در گفتگو با خبرنگار منطقه آزاد با اشاره به مباحث مطرح شده در چند روز اخیر در باره وضعیت تونل های انتقال آب استان به فلات مرکزی ایران، عنوان کرد که طرح های انتقال آب از ضروریات حیات آینده فلات مرکزی ایران است اما به شرطی که به محیط زیست آسیبی واردنکنند.

وی افزود: از آنجایی که آب نعمت الهی و خدادادی است و استان ما نیز ظرفیت بهره گیری از تمامی این نعمت را در خود ندارد بدیهی است که دیگر مناطق کشور نیز از این نعمت بهره مند شوند.

اسماعیلی تصریح کرد: درست است که افزایش تعداد سدها در استان علاوه بر بالا بردن ذخیره آب و رونق کشاورزی در پایین دست سد ها را موجب شده است و هم چنین امکان استحصال برق را نیز فراهم کرده است اما انتقال این آب از طریق تونل های زیر زمینی با عمق حفر و پهنا، از لحاظ محیط زیستی و اکوتوریستی مشکلاتی را نیز به وجود آورده است.

اسماعیلی در ادامه با توجه به موج نارضایتی ایجاد شده در مردم به خاطر طرح انتقال آب به بعضی از مسئولین پیشنهاد داد به جای سوار شدن بر این موج برای رسیدن به مقاصد سیاسی ،اجتماعی خود و در برخی موارد مقاصد انتخاباتی ذهن و فکر مردم را تعدیل کرده و مشی اعتدال را لحاظ کنند.

وی با اشاره به مشکلات آبی استان گفت: طرح انتقال آب در صورتی مفید است که به صورت علمی و منطقی باشد و چهار شرط لازم برای انجام آن عملی باشد:

اول: بررسی بیشتر علمی و محیط زیستی این طرح و به عمل آمدن پیشگیری های لازم برای کاستن از مشکلات احتمالی

دوم: تجدید نظر در روش های انتقال آب در این طرح به منظور کاهش آسیب ها

سوم: دادن حق آبه به استان مبدا(چهارمحال و بختیاری)  برای رونق کشاورزی و اقتصاد

چهارم: رفع مشکل آب تمام روستاها و زمین های کشاورزی استان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۰۷:۵۸

25 Jan 2020