۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
کد مطلب : ۳۱۷۷۷
در چهار محال و بختیاری:

برگزاري دوره هاي حرفه آموزي و کاريابي براي بیش از سه هزار مددجوی کمیته امداد

بيش از ۷۷ ميليارد ريال تسهيلات اشتغال زايي براي راه اندازي ۶۰۹ طرح براي توانمندسازي و خودکفايي خانواده هاي تحت حمايت کميته امداد استان چهارمحال و بختياري پرداخت شد.
برگزاري دوره هاي حرفه آموزي و کاريابي براي بیش از سه هزار مددجوی کمیته امداد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر؛ جلسه تشريح برنامه 6 ماهه اشتغال و خودکفايي و توجيه معاونان توانمندسازي و نقش مددکاران در توانمندسازي خانواده هاي مددجويان در کميته امداد امام (ره) استان برگزار شد.

نوذر حيدري، معاون اشتغال و خودکفايي کميته امداد امام استان چهارمحال و بختياري در اين جلسه اظهار داشت: در هفت ماهه امسال ۶۰۹ شغل براي مددجويان تحت حمايت اين نهاد ايجاد شده که با توجه به ظرفيت منطقه و استعدادسنجي انجام شده، بيشترين فرصت شغلي در زمينه دامپروري بوده است.

حيدري با بيان اينکه ۲۹۶ مورد از طرح‌هاي اشتغال ايجاد شده به دامپروري اختصاص دارد، تصريح کرد: موقعيت و ظرفيت جغرافيايي اين منطقه سبب شده تا طرح‌ دامپروري با موفقيت بيشتري همراه باشد که با توسعه اين طرح تلاش داريم تعداد مددجويان بيشتري را به مرز خودکفايي نزديک کنيم.

معاون اشتغال و خودکفايي کميته ام داد استان بيان کرد: برگزاري دوره‌هاي آموزشي دامداري و دامپروري در راستاي ارتقاي سطح آگاهي و آموزش صحيح و اصولي نگهداري دام‌ها و ديگر مسائل مربوط به دامپروري برگزار مي‌شود تا مددجويان با گذراندن اين دوره‌ها بتوانند محصولات خود را از نظر کمي و کيفي ارتقا بخشند.

وي افزود: با هدف ايجاد شغل پايدار براي مددجويان و توانمندسازي بيش از ۷۷ ميليارد و ۲۳۰ ميليون ريال تسهيلات اشتغال و خودکفايي پرداخت شده که تسهيلات پرداختي از محل منابع امدادي و بانک‌هاي عامل تامين شده و در اختيار مجريان طرح‌ها قرار گرفته است.

حيدري با اشاره به اينکه بانک‌هاي عامل بيش از ۵۳ ميليارد ريال تسهيلات به مددجويان پرداخت کرده‌اند، افزود: اين مقدار تسهيلات براي اجرايي شدن ۴۵۲ فرصت شغلي براي مددجويان در سطح استان پرداخت شده است.

وي با قدرداني از همکاري‌ مطلوب بانک‌هاي عامل با کميته امداد استان اظهار کرد: ايجاد اشتغال پايدار براي مددجويان تحت حمايت و افراد نيازمند مي‌تواند توسعه و پيشرفت منطقه را رقم بزند که با همکاري دستگاه‌هاي اجرايي، بانک‌هاي عامل و مساعدت‌هاي مردمي تلاش داريم در اين عرصه فعاليت‌هاي گسترده‌تري را به انجام رسانيم.

معاون اشتغال و خودکفايي کميته امداد استان چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه ۱۷۸ مورد از طرح‌هاي اشتغال در زمينه خدمات است، تصريح کرد: بيش از ۲۵ ميليارد ريال بابت اجرايي شدن اين طرح‌ها تسهيلات پرداخت شده است.

حيدري به هنر صنايع دستي و پيشينه قاليبافي و گليم بافي در استان اشاره کرد و گفت: درصدد هستيم با توسعه طرح‌هاي صنايع دستي و فرشبافي در بين زنان سرپرست خانوار آنان را به سمت خوداتکايي سوق دهيم، چرا که يکي از راهکارهاي کميته امداد براي توانمندسازي خانواده‌هاي تحت پوشش توسعه مشاغل خانگي است تا به واسطه آن زنان سرپرست خانوار بتوانند در منزل خود به کار و کسب درآمد مشغول باشند.

وي با اشاره به آموزش يک هزار و ۳۵۲ نفر در مراکز آموزشي دولتي و آزاد گفت: عملکرد مثبت و پشتوانه علمي مراکز آموزشي مي‌تواند کميته امداد را به بهبود فضاي کسب‌وکار و رونق فعاليت‌هاي بخش دامپروري و کشاورزي جامعه بسيار اميدوار کند.

معاون اشتغال و خودکفايي کميته امداد استان چهارمحال و بختياري با بيان اينکه بيش از سه هزار نفر از خانواده هاي تحت حمايت کميته امداد استان در دوره هاي آموزشي شرکت کرده اند گفت:بيشترين آموزش هاي برگزار شده در مورد طرح هاي دامپروري، صنايع دستي، کشاورزي، خدمات و ساير طرح ها بوده که بيش از يک هزار و ۶۰۰ نفر از فرزندان مددجويان تحت حمايت در اين دوره ها شرکت نموده اند.

حيدري خاطرنشان کرد: در کنار نيازسنجي شاخص‌هاي فقر در جامعه بايد آموزش‌ها در قالب کارگاه‌هاي توان‌افزايي انجام شود و به خانواده‌هاي در حمايت کميته امداد که مستعد کار و اشتغال هستند، آموزش‌هاي تخصصي و عملي ارائه شود.

انتهاي پيام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۹

ساعت:

۱۹:۲۵:۵۰

14 Apr 2020