۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
کد مطلب : ۳۰۷۸۷
گفت وگو با رزمنده و جانباز هشت سال دفاع مقدس:

دفاع مقدس غيرت و مردانگي ملت ايران در برابر استکبار جهاني بود

رزمنده و جانبار هشت سال دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس نشانه غيرت ملت ايران در برابر جهان خواران شرق و غرب است.
دفاع مقدس غيرت و مردانگي ملت ايران در برابر استکبار جهاني بود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از هفت چشمه، با آغاز جنگ تحميلي رژيم بعثي عراق عليه کشور ما، با پيام بنيان گذار انقلاب اسلامي امام خميني (ره) مبني بر بسيج ملت مسلمان ايران در دفاع از کشورمان، جوانان زيادي براي دفاع از اين آب و خاک راهي جبهه هاي حق عليه باطل شدند.
بهرام صالحي اردلي از شهرستان اردل که آن روزها نوجواني دانش آموز بود، در مهرماه ۱۳۶۰ در لبيک به نداي امام خميني (ره) راهي جبهه ها شد خبرنگار پايگاه خبري تحليلي هفت چشمه گفت وگويي را با اين رزمنده و جانباز هشت سال دفاع مقدس انجام داده است که در ادامه گزارش آن را مي خوانيد.

پاي صحبت هاي اين رزمنده دفاع مقدس که نشستيم جبهه را کربلاي دوم خواند با خنده اما با گلوي بغض گرفته گفت: اي کاش ما هم همسفر شهدا مي شديم، دلمان براي جبهه تنگ شده، آنجا صحبت از عشق و دوستي و محبت بود و کسي به فکر مال دنيا نبود.

اين جانباز هشت سال دفاع مقدس با گراميداشت هفته دفاع مقدس از نحوه اعزام خود به جبهه ها اينچنين گفت: سال ۱۳۶۰ که رژيم بعثي عراق با حمايت همه جانبه کشورهاي غربي و استعمارگر به خاک کشور ما تجاوز کرد، من دانش آموز بودم، در مهرماه همان سال به جبهه ها اعزام شدم.

هفت چشمه: به نظر شما چه عاملي باعث شد رزمندگان اسلام هستي خود را در طبق اخلاص گذارند و در جبهه ها حضور پيدا کنند؟

اين جانباز هشت سال دفاع مقدس: انقلابي که در اين قرن به رهبري امام (ره) به نتيجه رسيد، از جنس انقلاب هاي پيامبران بود که دل هاي مردمان را هدايت کرد و به صرف توشه و خوراک و زندگي نبود؛ بلکه مراتب آن مزيت داشت بر هر انقلابي که در اين عصر رخ داده است؛ اين انقلاب براي ما بهجت روح به دنبال داشت و اين موضوع براي تحليگران و کساني که با ديد مادي مي نگرند، قابل هضم نيست. همين عامل کمک کرد که رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، تمام هستي خود را در طبق اخلاص گذارند و با ايثار و از خودگذشتگي در جبهه ها حضور يابند.

هفت چشمه: آيا فرهنگ ايثارگري که از آن سال ها به يادگار مانده، در بقاي نظام جمهوري اسلامي ايران موثر بوده است؟

اين جانباز هشت سال دفاع مقدس: بي شک ولايتمداري و پاسداشت فرهنگ ايثار و شهادت به عنوان دو رکن حافظ و بقاي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران است و اين انقلاب که با هدايت مدبرانه رهبر کبير انقلاب و با آرزوي هزار ساله برپايي حکومت اسلامي و تحقق فرامين دين مبين اسلام به ثمر نشست، بر محوريت ولايت بنا نهاده شده است. انقلاب نهال نوپايي بود که در دوران دفاع مقدس با اهداء خون هزاران شهيد آبياري شد و ما در قبال اين عزيزان و جانبازان، آزادگان و رزمندگان وظيفه داريم که حرمت نهاده و قدردان تلاش ها و مجاهدت هاي آنها باشيم تا به نظاممان که با هجمه ها و توطئه هاي دشمنان مواجه هست خدشه اي وارد نشود. شهدا در يک برهه حساس از انقلاب اسلامي شگفتي آفريدند که دسترنج و مايه تلاش آنها مايه ضمانت و بقاي نظام شد و اعتقاد قلبي داريم که همه اينها را به برکت خون شهدا داريم و فراموشي اهداف و آرمان هاي شهدا، باعث وارد آمدن ضربات بزرگي به نظام خواهد شد.
هفت چشمه: اگر خاطره اي از دوستان شهيد در جبهه داريد بگوييد؟

اين جانباز هشت سال دفاع مقدس: لحظه ی به شهادت رسيدن دوست عزيزم شهيد علي اصغر نصيري خاطره اي هميشه ماندگار براي من شده چراکه لحظه آخرش که مي خواست به ديدار علمدار کربلا برود با لبان خشکش مي گفت يا ابالفضل گاهي هم آرام آرام زمزمه مي کرد مادر... مادر

هفت چشمه: شما بر قدرشناسي از جانفشاني هاي دلاورمردان سال هاي دفاع مقدس تاکيد کرديد. فکر مي کنيد اين هدف از چه رهگذري محقق خواهد شد؟

اين جانباز هشت سال دفاع مقدس: بدون شک ولايتمداري رزمندگان، کليد پيروزي هاي بزرگ جنگ بود. زماني که همه دشمنان انقلاب اسلامي حامي صدام بودند و مي خواستند تکليف اين انقلاب معنوي را يکسره سازند، اين شهدا، جانبازان، رزمندگان و ايثارگران بودند که با ولايتمداري خود و در دفاعي مقدس، پاسخ ياوه گويي و خيال باطل آنها را دادند و نگذاشتند اين نداي ايمان به فراموشي سپرده شود. لازم است فرهنگ ايثار و شهادت را براي نسلي که جنگ را تجربه نکرده است، در قالب هاي فرهنگي و هنري بگنجانيم و در بطن جامعه جاري سازيم که اين وظيفه يکايک ماست و مسامحه و کوتاهي در حق ايثارگران جنگ تحميلي که جان و مال خود را در راه آسايش امت اسلامي و سربلندي حکومت اسلامي تقديم داشتند جايز نيست.

هفت چشمه: وظيفه ما در قبال کارشکني هاي امروز دشمنان چيست؟

اين جانباز هشت سال دفاع مقدس: واقعيت اين است که تکليف و وظيفه ما در قبال حفظ نظام و ارزش هاي اسلام ناب محمدي در اين زمان که مکر و حيله دشمنان رنگ ديگر يافته و شيوه مبارزه آنها مسير ديگري را مي پيمايد، سنگين تر است و در اين مقطع، مسئوليت ما به مراتب خطيرتر و مهمتر از زمان هشت سال دوران دفاع مقدس است. آن زمان، کلام حضرت امام براي رزمندگان فصل الخطاب بود و براي ما گوش به فرمان ايشان بودن يک واجب عيني بود تا حضور خود را در جبهه ها اعلام داريم و اين جوشش و دم مسيحايي آن بزرگوار باعث مي شد که براي اداي دين خود دعوت امام را لبيک گوييم و پاسدار ولايت باشيم؛ امروز نيز ولايت حرف اول را مي زند و لازم است با گوش سپردن به فرامين رهبر فرزانه انقلاب حضرت آيت ا... امام خامنه اي (مدظله العالي)، بتوانيم اين راه دشوار را با هوشياري و بصيرت طي کنيم.

و سخن آخر:

تمام حرفم اين است، با شرايط جبهه و جنگ و فرهنگ ايثار در دوران دفاع مقدس فاصله نگيريم، مسئولين بايد حواسشان از لحاظ فرهنگي و غيرفرهنگي به نسل آينده و جوانان مملکت باشد.

براي اين انقلاب خون‌ها ريخته شده است، شهيداني که نيستند و يادشان زنده است بايد اهداف والاي که به خاطر آن جان‌ عزيز خود را نثار کردن مستدام و مستمر پيگيري گردد.

شادي روح همه شهدا و امام شهدا صلوات

گزارش: سجاد صالحي

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۱۵:۱۱

27 Dec 2019