۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۴
کد مطلب : ۱۶۰۱۷
به مناسبت سالگرد حادثه کوی دانشگاه78:

ورود"تابلوهای سیاسی"به دانشگاه ممنوع/دانشگاه ها نباید عمله دست احزاب سیاسی و پیاده نظام سیاسیون باشند

مسول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه شهرکرد: استکبار به دنبال فرصت برای احاطه بر دانشگاه بااستفاده از ابزار متفاوتی است، برخی تشکل های سیاسی و گروه های افراطی با فرصت طلبی از طریق گماشتگان داخل و خارج از کشور فتنه کوی دانشگاه را دنبال کردند.
ورود"تابلوهای سیاسی"به دانشگاه ممنوع/دانشگاه ها نباید عمله دست احزاب سیاسی و پیاده نظام سیاسیون باشند
به گزارش جهان بین ، حجت الاسلام دکتر امامقلی جعفری در گفتگو با خبرنگار اساتید برتر گفت: دشمنان از روز های نخستین انقلاب اسلامی در پی مصادره دانشگاه ها بودند و هستند و همیشه بر
آن باورند که اگر بتوانند این پتانسیل ارزشمند را مصادره و تصاحب کنند  به نظام اسلامی ما ضربه وارد کنند.

وی اظهار داشت: در سال ۷۸ هم این فرصت به واسطه برخی مسولین و تصمیم گیری های نابه جا و غیرمنطقی برای دشمن به دست آمد و توانستند از این روزنه، نهایت استفاده خود را داشته باشند.

دکتر جعفری ادامه داد: در آن سال دانشجویان ابزار و پیاده نظام دشمن شدند و با سوءاستفاده از این فرصت فاجعه ای به نام کوی دانشگاه رخ داد.

مسول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهرکرد افزود: دشمنی آمریکا و غرب با نظام جمهوری اسلامی بسیار روشن و بدیهی است و همیشه دشمن در پی ضربه زدن به بهترین نقطه نظام است و این نقطه، جایی است که سرمایه ای عظیم همچون جوانان ودانشجویان
به دلیل توانمندی ها و پتانسیل های متفاوت آنان حضور دارند.

حجت الاسلام جعفری ابراز داشت: اگر دانشگاه ها محل زیاده طلبی، داد و ستد و ورود و خروج احزاب سیاسی باشند برای این محیط علمی بسیار خطرناک و شکننده خواهد بود.

وی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی)  در جمع اساتید دانشگاه ها گفت: دانشگاه نباید محل جولان گروه های سیاسی باشد و چنانچه دانشجو بخواهد درفضای  سیاسی بازی جریان ها سیر کند حوادثی چون کوی
دانشگاه ۷۸ پدید خواهد آمد که تبعات آن همه جریان ها را در بر می گیرد.

جعفری با اشاره به نقش کلیدی و سرنوشت ساز دو وزارتخانه "بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی" و "وزارت علوم و تحقیقات" تاکید کرد: دانشگاه های کشور بایستی به نحو مطلوبی در همه زمینه ها کنترل شوند و اجازه ورود برخی احزاب سیاسی را ندهند تا تجربه تلخ ۷۸  برای نوبت دوم آزموده نشود.

وی به سخنان رئیس جمهور مبنی بر اینکه "دانشگاه باید آرام باشد و از افراط و تفریط بدور باشد" بیان داشت: دانشگاه های ما باید
به سمت تدبیر حرکت کنند و اجازه تعدی و میدان داری به "تابلوهای سیاسی نظام" را ندهد.

وی در خصوص انتصابات وزیر علوم هم یادآور شد: در این وزارتخانه نباید از کسانی که از دانشجو به عنوان ابزار سیاسی استفاده می کنند، به عنوان مسئول یا مدیر ارکان دانشگاه ها استفاده کرد، روسای دانشگاه ها همیشه سعی بر ایجاد آرامش فضای دانشجویی داشته و باید از انتصاب تندروهای سیاسی در سمت های کلیدی پرهیز کنند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: امروز، دانشگاه نیاز به هوشیاری
سیاسی و بصیرت دارد، دانشجویان انقلابی باید وحدت خود را حفظ کرده و اجازه ظهور و بروز سیاسیون تندرو را ندهند.

حجت الاسلام جعفری مهمترین راهکار ایجاد پیشرفت جامعه دانشگاهی را اجرای شعار سال مقام عظمای ولایت دانست و تصریح کرد: عزم ملی و مدیریت جهادی معنایی غیر از بروکراسی فعلی مدیریت است، این مدیریت باید همانند مدیریت جنگ هشت ساله، تلاش آحاد اقشار جامعه را برای رساندن کشور به قله های ترقی برانگیزاند.
انتهای خبر/ح
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۴۰:۲۶

26 Jan 2020