۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳
کد مطلب : ۲۸۰۸۷
روزنامه‌نگار مصری:

اختلاف ریاض با تهران طرحی صهیونیستی است/ایران مانع عربده کشی اسرائیل

جانشین سردبیر روزنامه الجمهوریه مصر با تاکید بر ضرورت هشیاری اعراب نسبت به طرح رژیم صهیونیستی برای تفرقه‌افکنی بین شیعه و سنی گفت: حضور پرقدرت ایران در جبهه مقاومت مانع عربده‌کشی صهیونیست ها در منطقه است.
اختلاف ریاض با تهران طرحی صهیونیستی است/ایران مانع عربده کشی اسرائیل
به گزارش جهانبین نیوز؛ «محمد الفوال»، روزنامه نگار و جانشین سردبیر روزنامه الجمهوریه مصر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره اظهار داشت: مواضع برخی کشورهای عربی و بخصوص شیخ نشین‌های حاشیه خلیج فارس نسبت به مقاومت فلسطین و لبنان، شرم آور و نشانه ایجاد تغییری بزرگ در اصول عربی نسبت به حمایت از مقاومت ضد صهیونیستی است.

وی افزود: چنین تحول بزرگی در مواضع عربی اتفاق جدیدی نیست بلکه از زمان امضای توافقنامه کمپ دیوید و وادی عربه، گزینه «تسلیم» بر «مقاومت ضد صهیونیسمی» که مورد حمایت امپریالیسم آمریکایی است، غلبه کرده است.

الفوال با اشاره به اینکه نمی‌توان کشور عربی خاصی را مسئول تغییر مواضع اصولی اعراب خواند، گفت: همه کشورهای عربی که درخواست آمریکا برای پایان مناقشه اعراب و اسرائیل از طریق مذاکره را پذیرفتند، مسئول هجمه‌ها علیه مقاومت هستند.

وی افزود: این کشورها جنگ اکتبر را آخرین جنگ با اسرائیل توصیف و ادعا کردند که ۹۹ درصد راه حل مناقشه اعراب و اسرائیل در دست آمریکاست، بنابراین باید ابزارهای زور را کنار گذاشته و با اسرائیل صلح کنند.

روزنامه نگار مصری گفت: عقب‌نشینی کشورهای عربی از خط رویارویی با رژیم صهیونیستی از زمان امضای توافقنامه‌های صلح مصر و سپس اردن با رژیم صهیونیستی بر مقاومت فلسطین و لبنان بازتاب منفی داشت.

وی تاکید کرد: اگر پیروزی انقلاب اسلامی ایران و جانبداری سریع این کشور از گزینه مقاومت مسلحانه ضد اسرائیل نبود ، مقاومت تاکنون زنده نمانده بود و قدرت کنونی را که تهدید واقعی برای دشمن صهیونیستی است، نداشت .

الفوال گفت: در هر حال پیوستن ایران به جبهه مقاومت به این کشور قدرت و برتری دارد به گونه‌ای که موازنه‌های قدرت با رژیم صهیونیستی را تغییر داده و ماجراجویی‌ها و عربده کشی‌های آن در منطقه را متوقف و راه را بر نفوذ و توسعه طلبی‌هایش بست.

روزنامه نگار مصری افزود: با وجود اینکه برخی کشورها از مذهب برای تحقق اهداف سیاسی خود استفاده می‌کنند اما نمی‌توان کشوری خاص را به فتنه انگیزی طائفه‌ای در منطقه متهم کرد و در هر حال همه این تلاش‌ها ناکام خواهد ماند.

وی تصریح کرد: چنین حماقت‌هایی همچون نقشه‌های طائفه‌ای در عراق و سوریه و قبل از آن در مصر شکست خورده است، اگرچه برخی به دنبال هیزم افکندن به آتش اختلافات مذهبی بین اهل تسنن و شیعیان هستند و تلاش می‌کنند آن را جایگزین مناقشه اعراب و اسرائیل کنند اما ملت‌های عربی با هوشیاری نسبت به پیامدهای فتنه گری‌های مورد حمایت آمریکا و اسرائیل، آن را ناکام گذاشتند.

وی تاکید کرد: در راستای اجرای همین پروژه صهیونیستی-آمریکایی، ایران را متهم به گسترش تشیع کردند و از آنجایی که شیخ نشین‌های حاشیه خلیج فارس به سرکردگی عربستان از مذهب تشیع هراس دارند، مناقشه بین سنی و شیعی را خلق کردند.

وی افزود: ممکن است برخی اتهام‌ها و ادعاهایی که بین اهل تسنن و شیعیان در منطقه مبادله می‌شود صحیح باشد و برخی افراد، شبکه‌های تلویزیونی یا جمعیت‌ها در آن مقصر باشند اما سیاست‌های کشورها این گونه نیست و تنها رژیم‌هایی صهیونیستی-غربی هستند که از پروژه فتنه‌انگیزی طائفه‌ای -مذهبی حمایت می‌کنند.

الفوال گفت: هر ۲ طرف اعراب و ایرانی باید نسبت به نقشه صهیونیست‌ها هوشیار باشند و برای محقق نشدن اهداف خبیث آن تلاش کنند.

وی بر ضرورت همکاری سازنده بین اعراب و ایران تاکید کرد و گفت: گفت‌وگوهای بی وقفه می‌تواند به رفع اختلافات و ایجاد روابطی در راستای منافع عالی ۲ طرف منجر شود و سنگ بنای شکوفایی منطقه و ایجاد نظام جدیدی باشد که به امنیت و ثبات ملت‌ها کمک کند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۱۷:۵۷

27 Dec 2019