۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
کد مطلب : ۳۹۱۸۴
رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری:

بازنگری قوانین شوراها و به‌ویژه جدی‌گرفتن موضوع نظارت بر مصوبات امری ضروری است

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: بی‌تردید نظر صاحب‌نظران در خصوص لزوم بازنگری قوانین شوراها و به‌ویژه جدی‌گرفتن موضوع نظارت بر مصوبات،‌ امری بسیار ضروری است.
بازنگری قوانین شوراها و به‌ویژه جدی‌گرفتن موضوع نظارت بر مصوبات امری ضروری است
به گزارش جهانبین نیوز؛ خان‌محمد غیبی حاجیور رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با سیدمحمدمهدی طباطبایی مهریزی بازرس‌کل استان چهارمحال و بختیاری نشستی مشترک برگزار کردند.

در این نشست غیبی حاجیور با اشاره به اینکه شوراها در سطوح مختلفی نظارت را تجربه می‌کنند، افزود: شورای شهرستان بر عملکرد شورای شهر و شورای استان بر عملکرد شورای شهرستان نظارت داشته و دارد.

وی ادامه داد: شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان نهادی مردمی که قرار است نقش مهمی را در کشور ایفا کنند، نهادی نوپا در امور اجرایی هستند و مشکلاتی که بعضا برای جامعه شورایی در اجرای مصوبات پیش آمده ناشی از عدم آموزش و آگاهی آنان بوده و آموزش نیروهایی که بتوانند در این شوراها فعالیت کنند و آگاه به امور باشند، بسیار می‌تواند به نفع دولت باشد.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری بیان داشت: بی‌تردید نظر صاحب‌نظران در خصوص لزوم بازنگری قوانین شوراها و به‌ویژه جدی‌گرفتن موضوع نظارت بر مصوبات،‌ امری بسیار ضروری است، موضوعی که به‌شکلی مستقیم و غیرمستقیم به حقوق تمام شهروندان بازگشت داشته و حق‌الناس تلقی می‌شود و جایی که هر حقی از شهروندان ضایع شود، قانون به دستگاه قضایی اجازه ورود و بررسی را داده است.

عدم آگاهی اعضای شوراها از شرح وظایف‌شان بزرگترین معضلات را در جامعه رقم زده است

در ادامه بازرس کل استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی دارای ظرفیت بالایی هستند و استفاده از خرد جمعی و مشورت لازمه کار است افزود: اگر از فرصت ها درست استفاده نشود به سود مردم نیست و بنا بر انتظاراتی که مسئولین از شوراهای اسلامی دارند داشتن تجربه در عرصه شورایی از مهمات است.

وی گفت: عدم آگاهی اعضای شوراهای اسلامی از شرح وظایف خود بزرگترین معضلات را در جامعه رقم زده است.

طباطبایی مهریزی با اشاره به اینکه مصوبات شوراهای اسلامی در کمیته تطبیق فرمانداری ها و بخشداری بررسی می‌گردد اضافه کرد: داشتن نیروهای متخصص در این کمیته لازم و ضروری است.

بازرس کل استان وظایف شوراها را در چهار مقوله فرهنگ سازی، تخصصی مدار نمودن عرصه خدمت، اجرای نظارت به نحو احسن و انتخاب شهردار توانمند دانست و گفت: اگر حول محورهای فوق حرکت کرده یقیناً در پایان دوره چهار ساله فعالیت شورایی عملکرد مطلوبی بر جای مانده.

طباطبایی مهریزی در پایان گفت: تدوین چشم‌انداز ۱۰ ساله شهر و روستا توسط شوراهای اسلامی را از ملزومات دانست.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۰۷:۵۹

18 Feb 2020