۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۱
کد مطلب : ۳۷۸۳۴
شرح عقب افتادگي نفتي ايران در برداشت از ميادين مشترک از زبان عضو کميسيون انرژي مجلس

کشورهاي قطر و عراق در برداشت نفت از ما جلوتر هستند

عضو کميسيون انرژي مجلس با بيان اينکه هنوزعقب افتادگي هشت ساله برداشت از ميادين نفتي مشترکمان جبران نشده است گفت: گفته مي شود براساس محاسبات بعمل آمده تنها قطر روزانه حدود 250 ميليارد تومان از ما برداشت بيشتري دارد.
کشورهاي قطر و عراق در برداشت نفت از ما جلوتر هستند
به گزارش جهانبین نیوز؛ محمد خالدي سردشتي نماينده لردگان در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي سلام لردگان؛ درباره وضعيت ميادين مشترک نفتي کشورمان اظهار داشت: برآوردهاي علمي و گزارش‌هايي که از سوي دولت و وزارت نفت داده مي‌شود نشان‌دهنده آن است که ما هنوز نتوانستيم همپاي کشورهاي همسايه به بهره‌برداري يکسان با همسايگان برسيم و علت اين عقب افتادگي وقفه ايجاد شده در جنگ هشت ساله بوده است.

وي با بيان اينکه سفره مشترک نفتي گازي بدان معنا است براساس مقررات موجود هر کسي برداشت بيشتري داشته باشه کسي با آن کاري ندارد گفت: امروز تلاش شده بييشترين حجم سرمايه گذاري ها معطوف به اين حوزه ها باشد.

عضو کميسيون انرژي مجلس با اشاره به اينکه اهم حوزه هاي مشترک ما با قطر و عراق است خاطرنشان کرد: کف انتظار ما اين است که حداقل به اندازه کشورهاي همسايه برداشت کنيم چراکه برآورد سال گذشته ما اين بود که هم از قطر و هم از عراق در برداشت عقب هستيم.

وي خاطرنشان کرد: گفته مي شود براساس محاسبات بعمل آمده تنها قطر روزانه حدود 250 ميليارد تومان از ما برداشت بيشتري دارد.

خالدي با اشاره به اينکه ضمن حفظ شرايط حقوقي بايد تلاش جدي براي رشد برداشت از ميادين مشترک تا ميزان برداشت همسايگان بعمل آوريم ابراز داشت: بايد عدم برداشت هشت ساله را نيز از طريق برداشت هایمان جبران کنيم.

وي افزود: آنچه براي ما سوال است اين است که آيا توان داخلي به ما اجازه مي دهد چنين کاري صورت پذيرد.

نماينده لردگان در مجلس شوراي اسلامي گفت: با توجه به شرايط و اوضاعي که در شرکت نفت حاکم است و حجم سرمايه گذاري ها پاسخ اين سوال منفي است؛ بنابراين بايد برويم به سمت سرمايه گذاران خارجي.

وي با بيان اينکه اهداف ورود شرکت توتال به ايران موضوع بهره گيري از توان فني اقتصادي آن بود يادآور شد: برآوردمان به اين صورت بود که اين شرکت با سرمايه گذاري حدود 10 ميليارد دلار ما برداشت بيش از 100 ميليارد از اين سرمايه گذاري در ميدان مشترک را خواهيم داشت.

خالدي تصريح کرد: گزارشات رسيده نشان مي دهد که اکنون اين سرمايه گذاري خارجي خيلي فعال نيست اما اميدواریم به زودي در حوزه مشترک قطر سرمايه گذاري جدي صورت گيرد.

وي تاکيد کرد: گزارشات نشان مي دهد، در حوزه عراق هم در برداشت بسيار عقب هستيم و کار مهمي صورت نگرفته است در اين زمينه هم بايد قطعا سراغ سرمايه گذار خارجي بايد برويم.

عضو کميسيون انرژي مجلس با بيان اينکه وقتي اين اتفاق بيفتند رونق کسب و کار را هم شاهد خواهيم بود گفت: وزارت نفت بايد اين دو موضوع را در دستور کار خود قرار دهد و با اولويت دار بالا دنبال کند.

انتهاي پيام1026ج /630ل
مرجع : پایگاه خبری سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۱۰:۱۱

1 Jan 2020