۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
کد مطلب : ۲۵۶۸۴
لنگرگاه کپنهاگن دانمارک؛

پیشرفته‌ترین پروژه تلفیقی برج و پل در جهان

این پروژه که کارهای مطالعاتی آن از سال ۲۰۰۸ آغاز شده و با نام LM Gateway مشهور شده است تلفیقی از دو برج عظیم و دو پل حائل میان آنهاست که عابران پیاده می توانند بر روی آنها تردد کرده و در عین حال از مشاهده مناظر دیدنی اطراف نیز لذت ببرند.
پیشرفته‌ترین پروژه تلفیقی برج و پل در جهان
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مهر، لنگرگاه کپنهاگن دانمارک در آینده‌ای نزدیک به پیشرفته‌ترین پروژه تلفیقی برج و پل در جهان مجهز می‌شود.

در ابتدای امر به نظر می‌رسد که این پروژه که فعلا مدل رایانه‌ای آن ارایه شده به سرنوشت سایر پروژه‌های تحسین‌ برانگیز اما اجرا نشده گرفتار شود اما به نظر می‌رسد این بار مطالعه جامعی درباره یک پروژه ساختمان‌سازی مدرن صورت گرفته و به احتمال فراوان کار ساخت آن نیز به زودی آغاز خواهد شد.

این پروژه که کارهای مطالعاتی آن از سال ۲۰۰۸ آغاز شده و با نام LM Gateway مشهور شده است تلفیقی از دو برج عظیم و دو پل حائل میان آن‌هاست که عابران پیاده می‌توانند بر روی آنها تردد کرده و در عین حال از مشاهده مناظر دیدنی اطراف نیز لذت ببرند.

طرح این پروژه در سال ۲۰۰۸ برنده یکی از بزرگ‌ترین مسابقات طراحی معماری در جهان شده بود اما عملیاتی شدن آن به دلیل مشکلات مالی و به خصوص بحران اقتصادی، چند سالی به تأخیر افتاد.

محل تلاقی دو پل متصل به برج‌ها

هر یک از این دو برج در دو سوی این لنگرگاه ساخته می‌شوند و نکته مهم اینکه طراحی آن‌ها بر مبنای اصول شهرسازی مدرن و توجه به معیارهای زیست محیطی صورت گرفته است. از جمله این موارد می‌توان به نمایشگر خورشیدی عظیمی اشاره کرد که در واقع متشکل از صفحات خورشیدی است.

همچنین سیستم گرمایش مبتنی بر آب گرم اقیانوس و سیستم سرمایشی نیز در این مجموعه به کار گرفته می‌شود.

طراحان پروژه این برج‌ها را به گونه‌ای ارایه کرده‌اند که حداکثر نفوذ نور به آن‌ها صورت گرفته و در عین حال تهویه مطبوع هوا نیز در بالاترین حد ممکن باشد.

توربین‌های بادی مخصوصی نیز تعبیه شده که برق مورد نیاز سازه را تأمین می‌کنند.

طول پل این سازه که متشکل از دو پل در هم تلفیق شده است ۱۶۵ متر بوده که در ارتفاع ۶۵ متری از سطح آب لنگرگاه در هوا معلق می‌ماند تا بدین ترتیب تردد کشتی‌ها و قایق‌ها از زیر آن خطری به همراه نداشته باشد.

مقامات رسمی دانمارک اعلام کرده‌اند که مشکلی در زمینه تأمین بودجه این پروژه نداشته و کار ساخت آن احتمالا از اواخر سال ۲۰۱۶ یا اوایل ۲۰۱۷ آغاز می‌شود.



انتهای پیام/1026
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۴۲:۴۱

1 Jan 2020