۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱
کد مطلب : ۲۲۵۲۴
تحليلگر اقتصاد۳

حمايت دولت از توليد کننده مستلزم سخت کردن شرايط واردات است

عضو هيات علمي دانشگاه گفت: حمايت دولت از توليد کننده در بحث مواد اوليه، جلوگيري از ورود کالاهاي قاچاق و سخت کردن شرايط واردات است.
حمايت دولت از توليد کننده مستلزم سخت کردن شرايط واردات است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برین، دکتر محمود بخشي نژاد عضو هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي در گفتگو با خبرنگار مشکات برين در خصوص مشکلات واحدهاي توليدي دراستان چهارمحال و بختياري و تعطيلي بيش از ۱۰۰۰ واحد توليدي در استان، اظهار کرد: مشکل اصلي واحدهاي توليدي استان نداشتن بازار کار و در نتيجه حجم توليد پايين است.

وي افزود: حل مشکل آنها بازاريابي است که آنها بدونه در نظر گرفتن بازار، کارخانه احداث مي کنند.

بخشي نژاد ادامه داد: وقتي توليد زياد نباشد، قيمت تمام شده بالا ست و چون کالاي وارداتي زياد است توليد کننده داخلي نمي توانند رقابت کند.

عضو هيات علمي دانشگاه گفت: دولتمردان بايد قيمتي که بتواند، شرايط رقابت را در بازارايجاد کند در اختيار نهادهاي توليد قرار دهند.

اين استاد اقتصاد تاکيد کرد: حمايت دولت از توليد کننده در بحث مواد اوليه، جلوگيري از ورود کالاهاي قاچاق به کشور و سخت کردن شرايط واردات است.

وي در خصوص سخت کردن شرايط واردات به کشور گفت: دولت از طريق سود بازرگاني و گمرک مي تواند بازار را حمايت کند. کاري که در دولت هاي گذشته اتفاق نيافتاد و بازار را تقديم کالاي خارجي کرد و به اقتصاد و رفاه مردم ضربه زد.


انتهاي پيام1020ج /۵۳۰م
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۲۳:۰۶

2 Jan 2020