۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱
کد مطلب : ۳۱۰۷۴
دبير ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختياري

راه خدايي شدن فرزندانمان در نماز اول وقت است

اولين اجلاسيه اقامه نماز در شهرستان لردگان برگزار شد
دبير ستاد اقامه نماز استان چهارمحال و بختياري گفت: برگزاري جشن‌هاي تکليف دانش‌آموزان در ادارات و مدارس يکي از امور مهم در راستاي ترويج فرهنگ اقامه نماز، پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي و فرهنگ‌سازي براي نسل آينده است.
راه خدايي شدن فرزندانمان در نماز اول وقت است
به گزارش خبرنگار سلام لردگان، صبح امروز در اولين اجلاسيه نماز در شهرستان لردگان؛ حجت الاسلام محمد کريمي دبير ستاد اقامه نماز استان چهارمحال و بختياري گفت: يکي از موثرترين راه ها براي کاهش آسيب هاي اجتماعي، نماز است .

وي، نقش نماز را در پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي در محورهاي آسيب هاي اجتماعي و فضاي مجازي بيان کرد و گفت: اقامه نماز بايد همواره در الويت زندگي فردي، خانوادگي و اجتماعي قرار گيرد که در اين راستا  نقش مسئولان ادارات، نهادها، رابطين و دبيران اقامه نماز  بايد پر رنگ تر باشد.
حجت‌الاسلام محمد کريمي در اجلاسيه  نماز شهرستان لردگان با اشاره به روش پند دادن به گناهکاران گفت: جواني خدمت امام حسين عليه السلام رسيد و گفت، من مردي گناهکارم و نمي توانم خود را در انجام گناهان باز دارم، مرا نصيحتي فرما.
امام حسين عليه السلام به آن جوان فرمودند: پنج کار را انجام بده و آنگاه هر چه مي خواهي گناه کن.
اول اينکه: روزي خدا را مخور و هر چه مي خواهي گناه کن.
دوم: از حکومت خدا بيرون برو و هر چه مي خواهي گناه کن.
سوم: جايي را انتخاب کن تا خداوند تو را نبيند و هر چه مي خواهي گناه کن.
چهارم: وقتي عزرائيل براي گرفتن جان تو آمد او را از خود بران و هر چه مي خواهي گناه کن.
پنجم: زماني که مالک دوزخ تو را به سوي آتش مي برد در آتش وارد مشو و هر چه مي خواهي گناه کن.
جوان اندکي فکر کرد و شرمنده شد و در برابر واقعيت هاي طرح شده چاره اي جز توبه نداشت.

کريمي به ضرورت توجه به رفع نقاط ضعف در حوزه نماز اشاره داشت: نياز است تلاش بيشتري در اين زمينه صورت گيرد تا به نقطه مطلوبي که مورد نظر مقام معظم رهبري است برسيم.

اين مسئول با بيان اينکه برگزاري جشن‌هاي تکليف دانش‌آموزان در ادارات و مدارس يکي از امور مهم در راستاي ترويج فرهنگ اقامه نماز و فرهنگ‌سازي براي نسل آينده است افزود: در اين جشن‌ها دانش‌آموزان با آداب برگزاري نماز و برکات حاصل از آن آشنا مي‌شوند.
کريمي ادامه داد: احکام و اسرار نماز از ديگر مطالب مهمي است که دانش‌آموزان در جشن‌هاي تکليف فرا گرفته و از آن در تمام شئونات زندگي خود بهره مي‌برند.

وي با اشاره به اينکه توجه به نقش نماز در 8 سال دفاع مقدس يکي از موارد مهمي است که  در برگزاري اين اجلاسيه در نظر گرفته شده است تصريح کرد: بيان ميزان فراوان توجه رزمندگان و شهداي 8 سال دفاع مقدس به نماز و موازين ديني تاثيرات مفيدي در اشاعه بيش از پيش فرهنگ اقامه نماز در بين نوجوانان و دانش‌آموزان دارد.

کريمي: راه خدايي شدن فرزندانمان را در نماز اول وقت دانست و گفت: اقامه نماز در سه محوريت بايد صورت گيرد، اول: نماز بايد اول وقت باشد، دوم: نماز به جماعت خوانده شود و سوم: نماز در مساجد اقامه شود.
وي با اشاره به اهميت نماز اول وقت، به نماز ظهر عاشوراي حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) اشاره داشت و گفت: امام حسين (ع) در دل دشمن و در خاک دشمن به اقامه نماز اول وقت ظهر عاشورا پرداخت و با اين حرکت به ما احياي امر به معروف و نهي از منکر و خواندن نماز اول وقت را آموخت.
حجت الاسلام محمد کريمي افزود: دانشگاه ها، مسئولين ادارات و آموزش و پرورش برنامه‌هايي در قالب نقش نماز در کاهش آسيب‌هاي اجتماعي ارائه کنند و با اجراي فريضه نماز اول وقت بين دانش آموزان و کارکنان در پيشگيري از بروز آسيب هاي اجتماعي و همچنين رشد و تعالي افراد نقش مهمي را ايفا نمايند.

حجت‌الاسلام  کريمي در پايان يادآور شد: با اشاره   به فرموده  مقام معظم رهبري، اهميت فضاي مجازي به اندازه اهميت انقلاب اسلامي است، گفت: آمارها در ارتباط با ورود جوانان و نوجوانان در فضاي مجازي در جهان بين نيم الي يک ساعت است که متاسفانه در کشور ما يک آمار عجيب بين 5 الي 6 ساعت مشاهده مي شود .

انتهاي پيام1022ج /630 ل
 
مرجع : پایگاه خبری تحلیلی سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۰۴:۳۹

3 Feb 2020