۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲
کد مطلب : ۳۲۱۹۰
یاداشت/

نامه سرگشاده به دکتر عباس احمد آخوندي وزير محترم راه، مسکن و شهرسازي

از حدود ۹ تا ۲۲ هزار کشته هاي حوادث جاده اي در کشور که اغلب هم با چشم پوشي از آمار دقيق اطلاع رساني مي شود ۱۰% آن در سال سهم ما مردم رها شده است، سال ها شهرستان در بن بست کامل بود حال که گشايشي براي تردد هموطنان عزيز از اين محور به سمت چهار محال بختياري و اصفهان صورت مي گيرد آنها نيز نيز در غم ما شريک و سهيم مي شوند.
نامه سرگشاده به دکتر عباس احمد آخوندي وزير محترم راه، مسکن و شهرسازي
به گزارش جهانبین نیوز، پرويز دويد خسروي خبرنگار مسجد سليمان در ياداشتي براي سايت خبري کوهرنگ خبر نوشت:

با سلام و صلوات به ارواح طيبه شهدا و امام شهدا علي الخصوص جان باختگان حادثه ريلي سمنان و با احترام به محضر همه عزيزان.

جناب دکتر عباس احمد آخوندي وزير محترم راه، مسکن و شهرسازي: به دنبال حادثه برخورد دو قطار مسافربري در محور سمنان که به کشته شدن جمعي از عزيزان هم وطن ما انجاميد ضمن تسليت و تعزيت به خانواده هاي محترم آنها شکواييه  قابل تاملي را در اين مکتوبه به سمع و نظر جنابعالي مي رسانم:

جناب دکتر آخوندي در مصاحبه اي در رسانه ملي داشتيد که بسيار اظهار تاسف از حادثه برخورد دو قطار داشته و اعلام فرموديد در حوادث اين چنيني ما به شدت متاثر و با مسببين اين حوادث تلخ برخورد خواهيم کرد و الي اخر.

البته به نظرم آمد فرموده بوديد جاي نگراني نيست مسافران همه بيمه هستند! که در آن اوضاع و احوال نمک به دل ريش داغداران حادثه بود.

ولي آنچه حقير را به کتابت اين عريضه وا داشت نگاه عاطفي و دلسوزانه جنابعالي به متوفيان حوادث جاده اي ريلي و هوايي و... مي باشد.

به استحضار ميرساند در محور هاي مواصلاتي خوزستان قربانگاهي است بنام جاده مرگ که مرکز استان را به چندين شهر خصوصا مسجد سليمان ما متصل و از اين محور ه به سمت شهرکرد و اصفهان تردد انجام  مي شود، اين مسير جهنمي ميراث اشغالگران انگليسي براي چپاول گنجينه و دفينه هاي نفتي مکشوفه سرزمين ما و براي خودروهاي بياباني با ابزار ساده دستي و نيروي انساني استثمار شده با بيگاري و به موازات و لحاظ عوارض زمين ساخته شده است و امروز و در هزاره سوم با پيشرفت هاي تکنولوژي و محدوديتهاي سرمايه اي و اوضاع و احوال فعلي کشور هنوز همان جاده و همان مسافت و بيشمار حوادث جاده اي مرگ آور و ما مردم داغدار از اين جاده، نام جاده مرگ بر آن نهاده ايم.

جناب دکتر آخوندي اگر پس از سالها حادثه اي ناگوار براي خطوط ريلي اتفاق افتاد، سال هاست با تعداد بيشتري سالانه عزيز ترين افراد خانواده اين مردم شايد در راه بي کفايتي و بي توجهي مسولين مربوطه در اين جاده قرباني مي شوند، که متاسفانه به مسجد سليمان شهر هميشه عزادار اطلاق مي شود.

از حدود ۹ تا ۲۲ هزار کشته هاي حوادث جاده اي در کشور که اغلب هم با چشم پوشي از آمار دقيق اطلاع رساني مي شود ۱۰% آن در سال سهم ما مردم رها شده است، سال ها شهرستان در بن بست کامل بود حال که گشايشي براي تردد هموطنان عزيز از اين محور به سمت چهار محال بختياري و اصفهان صورت مي گيرد آنها نيز نيز در غم ما شريک و سهيم مي شوند.

سالها بود در انزوا و رکود از همه جنبه ها ماتم زده و در اين شهر متروکه وا مانده بوديم فقر و عدم توسعه يافتگي ازدياد نرخ بيکاري عدم وجود زير ساخت، منابع و ذخاير هم در استحصال و نان درآورهاي خانواده براي صد جو مجبور به تردد به شهرهاي اطراف و افتادن در تله جاده مرگ مي شوند.
 
حکيمي را ديدم عاقل و دانا آن حکيم مي گفت: اگر از گذشته دور تلاش مي شد راه و جاده عبوري شهر شما به مرکز استان و ساير شهرستان ها کوتاه و ايمن گردد، مفيد ترين افراد مولد جامعه را از دست نداده و موجب توسعه يافتگي شهرستان شما خواهد شد.

شيخ مي گفت: اگر جاده ميانبري که براي کوتاهي و ايمني و اصلاح اين جاده جهنمي جاده مرگ براي شهرستان شما طراحي شده اجرايي بشود رونق و توسعه به سمت شما سرازير و چرخه اقتصادي در منطقه از سر گرفته خواهد شد.

شيخ مي گفت: با احداث جاده ميان بر  مشکلات بهداشت و درمان و هزينه هاي پيراموني درمان نخواهيد داشت.

او مي گفت اگر اين جاده به مسيري ايمن و کوتاه تبديل شود هيچ مادري در مسير جاده و در پشت وانت بار زايمان نخواهد کرد، اشک هيچ مادري به خاطر مرگ فرزندش جاري نخواهد شد.


زيرا که با کوتاهي راه و ايمني آن با دو بانده شدن پزشکان متخصص بيکار در استان به شهرستان شما براي مداوا سرازير مي شوند و مشکلات درماني و اعزامهاي بيماران شما بسيار اندک مي شود ، نياز کمتري به آمبولانس و سرگرداني بيماران در مرکز استان خواهد شد.

مردم در شهر سرمايه گذاري خواهند کرد ، وقتي خدمات درماني و بهداشت به حد کافي و مطلوب باشد دليلي براي مهاجرت و تخليه شهرستان و رکود وجود نخواهد داشت.

طرح جاده ميانبري در دستور کار قرار گرفته که مدت ۶سال است که ابتدا به دليل عبور اين مسير از منطقه قُرق و حفاظت شده محيط زيست ازاجرايي شدن آن ممانعت شد و فعلا هم به برجام و تحريم و اختلاس و ژنو و نداريم ودولت يارانه پرداز و اعتبار و منابع مالي  دست به دست و مورد نقد و اظهار نظر گاه و بي گاه تريبون داران مي شود مخالفت گروه اول.

چرا که محيط زيست مهربان چند راس بز کوهي را در صحرا جايگزين کرده و به ضم خود محافظت مي کند، اينکه جان بزها از جان انسانها اين اشرف مخلوقات ارزشمند تر است حرف تازه اي نيست ولي عمل محيط زيست غير کارشناسي و مبتديانه است.

بزها در طبيعتي رها شده اند که از ماه دوم سال تا اواخر آبان هيچ گونه علف و بوته زاري براي چرا در منطقه بهجز در کناره هاي  آبراه هاي شور و نمکين منطقه که درختچه گل خرزهره به وفور يافت مي شود خوراکي براي آنها پيدا نمي شود، اقليم  منطقه خشک و بياباني و داراي دره هاي نمکين و شوره زارهاي پراکنده و وجود حيوانات وگرگهاي درنده هاي معروف به گرگ "له بحري".

جناب دکتر استعدادهاي منطقه ما کم نيستند البته خود از آنها بي بهره ايم، سالهاست بي بهره و نظاره گريم.
 
وجود دو سد بزرگ که انرژي آبي و برقي کشور را تامين مي کنند و مردم ما هيچ بهره و نفعي از اين برکات و خوان الهي نمي برند، وجود چند دانشگاه پيام نور و آزاد که آنهم شايد براي جاروب کردن باقيمانده سفره مردم ايجاد شده اند.

ولي به برکت وجود رهبر فرزانه کارخانه آلومنيوم سازي در حال پيشرفت، آمادگي و اشتغالزايي  است.

پتروشيمي مسجد سليمان در شرف گشايش است هنوز زمين مسجد سليمان مي تراود ، هنوز شيره خاک اين سرزمين در بودجه دولت تزريق مي شود.

سهم ارزنده اي از منابع مالي کشور را صنايع بالا دستي نفت و گاز از مسجد سليمان تامين مي گردد. روزانه حجم قابل توجهي از گاز مسجد سليمان به کارخانه هاي پتروشيمي ماهشهر تزريق و ارسال مي شود، حداقل با هر عنواني چه مالکانه چه نگهبان چه هم وطن چه ايراني چه سهم بيت المال چه انفاق و يا تحت هر عنواني با تعيين درصدي از منابع مالي آنها  اعتبار احداث اين جاده ميانبر را با درايت و تدبير لازم تامين فرماييد.

جناب دکتر اغلب مردم ما بخاطر شعاير اسلامي و فرامين رهبر انقلاب در مشارکت هاي سياسي اجتماعي حضور فعال و مستمر داشته و دارند.

اين پنداشت را هم دارند حالا که "ديگ" انتخابات  رياست جمهوري که براي ما نمي جوشد بگذار سرريز شود، اين مردم مشتاقانه به دولتي که حضرتعالي وزير شايسته آن هستيد راي داده اند، نگذاريد پنداشت و تصور آنها به يقين تبديل شود.

جناب دکتر وجود چهار شهرستان بزرگ مسجد سليمان، لالي، انديکا و هفتکل و چند شهر ديگر در مسير و محوريت مواصلاتي با استانهاي همجوار تردد دانشجويان دانشگاه هاي آزاد و پيام نور، عدم وجود زيرساخت حرف شغلي، منابع اشتغالزا و نياز اين مردم به  دسترسي به کار و خدمات گوناگون مورد نياز آنها را مجبور به تردد در اين جاده جهنمي مي کند.

نگذاريد بيش از اين هموطنان شما در اين مسير قرباني بي مبالاتي و بي توجهي و سهل انگاري بشوند.

لازم ديده شد گفتار و پندار حکيمانه شيخ را به استحضار آن وزير خدوم و مهربان و با کفايت رسانده تا قبل از مصاحبه و ابراز تسليت و داغدار شدن مردم ما در اين ماه فرجي و گشايشي حاصل گردد.

ضمنا آقاي وزير شيخ تذکر ديگري را هم داد شيخ گفت: اگر جاده ميانبر احداث مي شد، کارداني از سر نياز  بمدت ۵سال به عنوان پزشک در شهرستان شما طبابت قلابي نمي کرد.


انتهاي پيام1022ج /610ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۳۶:۵۷

1 Jan 2020