۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
کد مطلب : ۳۴۳۵۰
پاسخ امام جمعه شهرستان بن به هتک حرم به ساحت مقدس ثامن الحجج (ع)

هتک حرمت امام رضا (ع) داغ بزرگي بر دل مردم گذاشته است/ لزوم برخورد قاطع با هتاکان

امام جمعه شهرستان بن گفت: احساسات مردم و جامعه ديني در پي هتاکي و بي‌احترامي به ساحت مقدس امام رضا (ع) جريحه‌دار و دردناک شد و مردم خواستار برخورد با بانيان و عاملان اين حرکت زشت هستند.
هتک حرمت امام رضا (ع) داغ بزرگي بر دل مردم گذاشته است/ لزوم برخورد قاطع با هتاکان
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت السلام سيد حسن ميرافضلي امام جمعه شهرستان بن در گفت‌وگو با خبرنگار زنگ خبر گفت: متاسفانه در روزهاي اخير با بهانه‌هاي سياسي شاهد حرمت‌شکني در سطوح مختلفي از اعتقادات و مقدسات دين مبين اسلام و مذهب شيعه بوديم.

وي افزود: اگرچه از اين قبيل حرمت‌شکني‌ها در قبل هم اتقاق افتاده است مانند  شکست حريم مراجع اعظام آيات بزرگي همچون جوادي آملي که بعضي از افراد نادان و جاهل نسبت به شخصيت ايشان تعرض کرده‌اند.

وي با ابراز ناراحتي در برخورد با اين افراد گفت: متاسفانه آقاياني که نسبت به اين امر بايد احساسا و ظيفه مي‌کردند عکس‌العمل و يا بيانه‌اي نداشتند و با گذشت زمان و در پي اين جسارت‌ها الان متاسفانه شاهد شکسته شدن حرمت و شان ائمه اطهار هستيم.

ميرافضلي گفت: در ايلام به بهانه يک ميتينگ سياسي به حريم امام هشتم شيعيان (ع) امامي که نه‌تنها مامن و پناهگاه شيعيان است بلکه کافران و مريدان اديان الهي و همه انسان‌هاي روي زمين به اين امام والا مقام متوسل مي‌شوند، هتک حرمت شده و قلب مردم ايران را جريحه‌دار کرده‌اند.

وي با بيان اينکه حريم مقدس در نظام‌هاي مديريتي و حاکميتي بايد حفظ شود تا کارها بدرستي پيش رود، عنوان داشت: از هر ديدگاهي مسئله را مورد بررسي و کنکاش قرار دهيم قابل پذيرش نيست، هيچ توجيهي براي اين اتفاق قابل قبول نبوده و حادثه‌اي عادي نيست که بتوان به راحتي از کنار آن گذشت.

امام جمعه شهرستان بن با بيان اينکه به نظر مي‌رسد تاکنون به غير از وهابيت کسي به خودش اجازه اهانت به ائمه اطهار را نداده است افزود: متاسفانه در ميهن عزيز ما، کشور خود امام رضا (ع) بعضي از آقايان سياسي حرمت اين امام را نگه نداشته و به او تعرض کرده‌اند.

وي افزود: جسارت‌هاي که تفکر آن هم قابل باور نيست تا اينکه در فضاي مجازي کليپ‌ها منتشر مي‌شود و مسئولين امري که نسبت به اين حوزه بايد ورود کرده و برخورد کنند تا به حال خبري از ورود و برخورد آنها منتشر نشد است.

امام جمعه شهرستان بن با بيان اينکه متاسفانه در جايي ديگر مشاهد مي‌شود به مدافعان حرم و به کساني که امروز حامي ناموس و اموال و وطن ما هستند جسارت و توهين مي‌شود افزود: شنيدن اهانت به ساحت شهداي مدافع حرم که از جان شيرين خود براي دفاع از ناموس اهل‌بيت (ع) و ناموس و امنيت مرزهاي کشور عزيزمان ايران گذشتند قلب همه از جمله خانواده شهداي مدافع حرم را آکنده از حزن و اندوه کرد، اما راهي که مدافعان حرم پيمودند ادامه دارد.

وي افزود: اين درحالي است که مقام معظم رهبري بارها اشاره فرموده‌اند که اگر اين مدافعان حرم نبودند ما مي‌بايست در کرمانشاه و همدان و داخل کشور خودمان با اين تروريست‌ها مبارزه مي‌کرديم  و مي‌جنگيدم.

ميرافضلي گفت: اين براي مردم سخت است که افرادي که نه اسلام را و نه احکام اسلام را  باور دارند حريم اسلام را بشکنند، خصوصا در جايي که حرمت ثامن الحجج توسط افرادي که بايد به جد در اعقادات اينها کندوکاو شود جسارت شود.

وي تصريح کرد: اين در واقع يک اقدام سياسي است ان کسي که باني اين مجلس است بايد پاسخگو باشد، بايد مسئوليت اين اقدام را عهده دار شده و پاسخ دهد، در حالي که اين قضيه مورد غفلت قرار گرفته است.

ميرافضلي ادامه داد: اين مي‌طلبد مسئولين امر با اهتمام ويژه اين داغي که بر دل مردم ايران و شيعيان گذاشته شده است را برطرف کنند.

وي  ابراز داشت: اين اتفاق نه با منطق دين و نه اعتقادات مردم و نه با موقعيت سياسي اين افراد سازگار نيست، و اگر بانيان آن مجلس خودشان اين حرکت را پذيرفته‌اند، بايد به دين و مردم و علما پاسخ دهند و اعلام کنند که از اين فرد تبري جسته و اعلام بدارند در راستاي کار انتخباتي ما نبوده است.

انتهاي پيام1026ج /520ز
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۲۴:۴۹

4 Feb 2020