۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱
کد مطلب : ۳۵۸۹۰

همايش مشترک ائمه جمعه و جماعات در لردگان برگزار شد

مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه ناحيه لردگان در این همایش به ضرورت اتحاد بين دستگاههاي فرهنگي حاضر در مسجد از جمله امام جماعت، هيات امنا و بسيج اشاره کرد و خواستار تعامل هر چه بيشتر آنها شد.
همايش مشترک ائمه جمعه و جماعات در لردگان برگزار شد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سلام لردگان؛ سيد مهران کريم پور، مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه ناحيه لردگان ضمن عرض تسليت به مناسبت سالروز شهادت امام جواد (ع)  اظهار کرد: امام جواد (ع) وجودش و مولودش به فرمايش امام رضا (ع) يکي از پرخير و برکت‌ترين مولودها براي اسلام و جامعه اسلامي است.
وي در ادامه به 30 مرداد سالروز تعدي و آتش کشيدن مسجد الأقصي توسط صهيونيست ها اشاره داشت و گفت: مسجد مهمترين پايگاه اجتماعي و سياسي مسلمانان است.

کريم پور در خصوص متوليان مسجد گفت: هيئت امناي مساجد و متوليان مسجد به ويژه ائمه جماعات بايد از افراد صالح باشند، جناح و جريان در مسجد مشکل ساز است، اگر خدايي نکرده هيئت امناي مسجد، خادمين مسجد، خودشان صالح نباشند اين خودش اولين ضربه به مسجد است.
 
مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه ناحيه لردگان افزود: برنامه هاي مسجد بايد سازنده باشد، اگر مسجدي ساختمان مجللي هم داشته باشد ولي برنامه نداشته باشد، انسان‌ساز نباشد و تربيت‌کننده نسل فعلي و آينده نباشد اين مسجد اساسش اساس تقوا نيست.

وي در ادامه بيان داشت: بودجه هايی که براي برنامه ها و ساخت مساجد پيش بيني مي شود بايد حلال و مشروع باشد.

کريم پور تصريح کرد: ايمان از عمل جدا نيست و رابطه تنگاتنگي با هم دارند، اگر ما مي گوييم که انقلابي، مومن و اهل ايمان هستيم اما در عمل اينگونه نباشيم و در مسائل فرهنگي بي تفاوت باشيم.

نکته ديگر اينکه نماز از زکات جدا نيست و نماز بدون زکات معنا ندارد و خود زکات مي تواند به رونق دادن مسجد کمک کند، بايد اين موضوع فرهنگ سازي شود.

وي در پايان در جمع ائمه جمعه و جماعت شهرستان لردگان گفت: امروز در جامعه با دو خطر مواجه ايم، يکي فتنه هاي داخلي (فتنه مذهبي) که شامل، بحث دراويش، بحث بهاييت و... و ديگري خطر خارجي که تهاجم عليه جهان اسلام است،  انتظاري که از ائمه جماعات و هيئت امناي مساجد و طلايه داران امر به معروف و نهي از منکر در سطح شهرستان لردگان است اين که در سطح شهرستان از تريبون نماز جمعه و جماعات شهرستان در بيان فضايل اسلام به نحو احسن استفاده بکنيم و اين دو فتنه را براي مردم روشن کنيم.
 
انتهاي پيام1026ج /630ل
مرجع : سایت خبری سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۴۷:۵۵

12 Jan 2020