۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۸
کد مطلب : ۱۸۷۹۰
رئیس سازمان حج و زیارت:

بدون ویزا به مرزهای ایران و عراق نروید/ وعده ویزای ۸۲ دلاری در مرز عراق زائران را سرگردان می‌کند

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه زائران عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی به امید دریافت ویزا به مرزها مراجعه نکنند، گفت: وعده‌هایی که از سوی کشور عراق برای دادن ویزا در مرزها عنوان می‌شود تنها باعث سردرگمی زائران شده است در صورتی که متقاضیان می‌توانند از روز شنبه برای راهپیمایی اربعین ثبت‌نام کنند.
بدون ویزا به مرزهای ایران و عراق نروید/ وعده ویزای ۸۲ دلاری در مرز عراق زائران را سرگردان می‌کند
به گزارش جهانبین‌نیوز به نقل از فارس، سعید اوحدی گفت: ستاد دائمی اربعین حسینی از روز شنبه در سازمان حج و زیارت تشکیل می‌شود و بر اساس برنامه نرم افزاری که در اختیار تمام کارگزاری‌ها قرار می‌گیرد متقاضیان می‌توانند از روز شنبه برای حضور در راهپیمایی اربعین ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: متقاضیان در صورت ثبت نام از خدمات پزشکی رایگان و بیمه برخوردار خواهند شد و زمان خروج آنها از مرز توسط کارگزاری‌ها به افراد اعلام می‌شود تا در مرزها شاهد تجمع زائران نباشیم.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: اسکان این زائران بر اساس تفاهم نامه‌ای که با راهیان نور سازمان بسیج مستضعفین منعقد شده است در مرزها انجام می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین به موضوع صدور ویزا از سوی کشور عراق اشاره کرد و گفت: به تمام زائران توصیه می‌کنیم بدون داشتن ویزا به مرزها مراجعه نکنند چراکه در این ایام دلال‌ها از فرصت استفاده می‌کنند و ممکن است در مرزها وعده گرفتن ویزا به آنها داده شود که احتمال گم شدن پاسپورت‌ها در این صورت بیشتر است و از سوی دیگر ویزایی که از طرف دولت عراق صادر می‌شود با نام ویزای اضطراری ۸۲ دلار هزینه دارد اما در کشور زائران می‌توانند به راحتی با پرداخت ۴۰ دلار ویزای خود را دریافت کنند.

اوحدی همچنین در خصوص ثبت نام متقاضیان اعزام به عمره مفرده نیز گفت: از امروز مرحله ثبت تقاضا برای اعزام به عمره مفرده آغاز شده است و تا این لحظه ۱۵۰۰ گروه برای اعزام ثبت نام کرده اند و افراد تا ۱۰ روز فرصت دارند با مراجعه به سایت http://fakher.haj.ir درخواست خود را ثبت کنند.

وی افزود: امسال برای اولین بار امکان ثبت نام اینترنتی برای زائران عمره مفرده فراهم شده است و متقاضیان می‌توانند کارهای ثبت نام خود را از منزل انجام دهند.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین در مورد زمان ثبت نام قطعی عمره مفرده گفت: ثبت نام قطعی عمره مفرده از ۲۰ آبان آغاز می‌شود و اعزام‌ها نیز از ۱۰ آذر شروع می‌شود که ایام عید نوروز شامل این دوره از اعزام‌ها نمی‌شود.

انتهای پیام/
- See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=۱۳۹۳۰۸۱۴۰۰۰۷۵۶#sthash.flwtDXSo.dpuf
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۳۴:۱۰

30 Dec 2019